Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja uziemienia w stuletnim domu

06 Lut 2013 09:29 2607 8
  • Poziom 2  
    Witam jestem laikiem w tych sprawach, dlatego mimo przeczytania kilku tematów na forum o podobnej tematyce dalej nie rozwiązałem swoich wątpliwości.
    Otóż moja sytuacja wygląda następująco:
    Mieszkam w stuletnim domu jednorodzinnym, gdzie nie było instalacji 3 żyłowej. Obecnie po wielu już remontach mam poprowadzone przewody 3 żyłowe prawie w całym domu. Ale chciałbym uziemić 3 przewód(ten od bolca) tylko nie wiem jak to zrobić by było to trwałe i bezpieczne łącze dla całego domu jednorodzinnego. W domu mam sporo sprzętu komputery, lodówki, pralki do tego kilka szlifierek i pił stołowych. Tak więc chciałbym żeby to wszystko było zabezpieczone.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 38  
    nitras napisał:
    tylko nie wiem jak to zrobić by było to trwałe i bezpieczne łącze dla całego domu jednorodzinnego

Do wykonania uziomu wezwij elektryka, który ma pojęcie na ten temat... i wykona później pomiary tegoż uziomu i instalacji elektrycznej w Twoim domu...
  • e-miernikie-mierniki
  • Warunkowo odblokowany
    nitras napisał:
    Witam jestem laikiem w tych sprawach, dlatego mimo przeczytania kilku tematów na forum o podobnej tematyce dalej nie rozwiązałem swoich wątpliwości.

Nie zabieraj się za coś, czego nie potrafisz i nie masz do tego kwalifikacji !
    Przynajmniej powinieneś to pokazać, skonsultować się z elektrykiem.

nitras napisał:
    Obecnie po wielu już remontach mam poprowadzone przewody 3 żyłowe prawie w całym domu.

Pytanie gdzie ich nie ma ?
    Jeśli są to obwody oświetleniowe albo żeby podłączyś radyjko (które i tak nie ma uziemienia) w sypialni to nie ma źle.