Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wahający się transfer - gdzie tkwi diabeł

11 Mar 2013 21:10 1287 12
  • Poziom 7  
    Witam,

    od jakiegoś czasu mam problem z internetem. Nie sądzę, żeby przyczyna tkwiła po stronie kompa, gdyż dokładnie ten sam problem występuje na dwóch komputerach, których używam.

    Zacznę od tego, że mam internet w Aster (a faktycznie w UPC po połączeniu się tych dwóch firm), jakiś tam abonament Twój Świat (chyba 10 / 5 mbit/s w zależności od pory dnia). Łączę się za pomocą routera wifi.

    Problem polega na tym, że strasznie skacze transfer z tendencją do skoków w dół. Gdy sprawdzam transfer na speedtestach - potrafi to być przez 15 minut - powiedzmy 8 mbit/s, po czym spada np. do 400 kbit/s i tak się utrzymuje przez 45 minut po czym wraca do 8 i tak w kółko. Bywa też na odwrót - przez 45 minut jest 8 mbit, po czym na chwilę spada do 400 kbit/s i wraca do 8, ale to rzadziej, zazwyczaj jest kiepsko.

    Ciekawostka jest taka, że jak na moment zresetuję połączenie to po zresetowaniu zawsze jest prawie max, czyli generalnie moje przeglądanie netu polega na tym że co 20 minut restartuję połączenie od jakiegoś czasu.

    Niedawno router zaczął trochę piszczeć wysokimi dźwiękami (router bądź zasilacz, nie jestem pewien) - czy to może być przyczyna ? Jeśli nie to to co ? Wolę się upewnić tutaj niż dzwonić do UPC, przyślą technika, przez pół godziny jak on akurat będzie sprawdzał będzie ok, nic nie znajdzie i zażyczą sobie za usługę stówkę. Albo jeśli problem będzie tkwił w czymś banalnym....

    pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź, wszelka pomoc mile widziana.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podaj jaki masz modem i parametry jego pracy (strona 192.168.100.1).
  • Poziom 7  
    Name
    Cisco EPC2202

    Modem Serial Number
    228034691

    Cable Modem MAC Address
    54:d4:6f:14:1a:aa

    Hardware Version
    1.0

    Receive Power Level
    -2.2 dBmV

    Transmit Power Level
    47.5 dBmV

    Cable Modem Status
    Operational

    Vendor
    Cisco

    Boot Revision
    2.2.0 R3
  • Poziom 43  
    Zaloguj się do panelu http://192.168.100.1/_aslvl.asp
    user: admin password: W2402
    Potem AccessLevel 3 i wbij ponownie powyższe hasło. Zrób zrzuty zakładek signal oraz log, bo brak najistotniejszych danych.

    PS. Piszczy najprawdopodobniej zasilacz.
  • Poziom 7  
    Hej,

    nie mogłem się zalogować, link nie działa, ale za pomocą tego hasła zalogowałem się do http://192.168.100.1/adv_index.html jednak tam każda opcja jest oznaczona jako:

    This feature is not enabled.
    This feature has not been enabled in your cable modem.
  • Poziom 43  
    Masz się zalogować na link, który podałem - działa na tych modemach w UPC.

    Nie zawadzi podmienić zasilacz na taki o identycznych parametrach, to już wiekowy sprzęt i ma prawo się zużyć.
  • Poziom 7  
    Wyskakuje błąd wczytywania strony i to od razu, tak jakby w ogóle takiej strony nie było, nic nie mieli tylko momentalnie jest błąd.

    Umowę podpisywałem a Aster, dopiero teraz to jest UPC po tym jak się połączyli, więc może to z tego wynika ale wątpię...
  • Poziom 43  
    Wyczyść cache przeglądarki. Jeśli to nie pomoże to znaczy, że masz modem z Astera, a tam może to być zablokowane.
  • Poziom 7  
    Nie działa po wyczyszczeniu cache. Co teraz ?

    Z góry dzięki !
  • Poziom 43  
    Trudno powiedzieć, bez zaglądania do logów. Zawołaj technika, może masz uszkodzony modem i od razu wymieni na inny albo podreguluje sygnał. Nic więcej sam nie zdziałasz.
  • Poziom 7  
    ok, dzięki za pomoc