logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zainstalować modem WWAN 3G Gobi 2000 w Lenovo ThinkPad X200?

wideomaciek 15 Sie 2013 20:29 4089 4
REKLAMA
  • #1 12632093
    wideomaciek
    Poziom 10  
    Witam.
    Jeśli umieściłem swój post w nieodpowiedniej kategorii to bardzo przepraszam-jestem nowicjuszem na tym forum.
    Mój problem wiąże się z zainstalowaniem modemu WWAN 3G Qualcomm Gobi 2000 w IBM ThinkPad X200. W/w modem kupiłem na Allegro, został wymontowany z netbooka Acer D250, jednak jego firmware jest brandowane na HP 2410.
    Na wszelkich próbach i trikach spędziłem 2 dni i niestety-bezskutecznie. Mój X200 już na starcie blokuje ten modem-wyświetlając komunikat o nieautoryzowanej karcie WWAN. Z tego co udało mi się znaleźć wnioskuję iż w grę wchodzi tylko wgranie modyfikowanego BIOSu, którego niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć.
    Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie-jak to rozwiązać-bardzo proszę o podpowiedź. A może ktoś potrafi zmodyfikować plik wsadowy BIOSu? (chodzi o BIOS bez tzw. whitelisty)
    Przepraszam za ewent. błędy.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 12634850
    wideomaciek
    Poziom 10  
    Dziękuję. Czy mógłbym prosić o jakieś wskazówki odnośnie instalacji tego ,,modbiosu" Mój poziom wiedzy niestety nie sięga aż tak daleko jeśli chodzi o operacje tego typu. Aktualizowałem już bios, ale ze strony producenta. Tam cała filozofia sprowadzała się do kilku kliknięć, a z tego co widzę-tu potrzeba niestety troche więcej wiedzy... Jeśli to możliwe-proszę o pomoc.
  • REKLAMA
  • #4 12635109
    namadar
    Poziom 12  
    Witaj,

W archiwum rar wszystko jest w instrukcji w pliku tekstowym.
    Niestety trzeba trochę poczytać, sprawdzić rewizję swojego biosu, później wybrać odpowiedni. Później można dopisać tablicę SLIC do biosu, tak zeby win 7 sie aktywowal.

Pozdrawiam.
  • #5 13990469
    wideomaciek