Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Deutz Fahr M2685 - problem z rozrusznikiem BOSH'a

MiotaczMagmy 20 Aug 2013 19:19 3531 10
Relpol
  • #1
    MiotaczMagmy
    Level 10  
    Witam, mam problem z odpalaniem kombajnu. Stał z tydzień,bo żniwa sie skończyły i przydałoby sie go odpalić i przestawić. Przekręcam kluczyk,a na zegarze wszystkie kontrolki sie zapalają, włącznik pyka i cisza... Na krótko odpalił od strzała. Zgasiłem go, postał minute i juz normalnie z kluczyka palił. Jaka to może być przyczyna?
    Dodam,że przed żniwami był wymieniany elektrowłącznik na nowy. Czy to może być wina przekaźnika,który raz miał lekkie zwarcie i kabel od masy który do niego idzie sie zjarał (dostał nowy kabel i przez żniwa odpalał )?
  • Relpol
  • #2
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Na krótko zapalił, czy po zwarciu grubych śrub automatu ,czy zacisku prądowego i cewki automatu.
  • Relpol
  • #3
    MiotaczMagmy
    Level 10  
    Po zwarciu śrub
  • Helpful post
    #4
    mtracz
    Level 29  
    Winny może być przekaźnik i włącznik elektromagnetyczny oraz przewody i połączenia.
    Ale to już musisz sam sprawdzić przy próbie zapalania. Czy włącznik elektromagnetyczny "pyka" ale nie uruchamia rozrusznika.
    Tak samo przekaźnik czy słychać jego pracę. Przyda się próbówka dla sprawdzenia czy napięcie się pojawia na stykach przekaźnika.
    Do sprawdzenia także masa przekaźnika, bez niej nie zadziała.
    W czasie sprawdzania możesz odpiąć przewód od włącznika elektromagnetycznego aby niepotrzebnie nie uruchamiać silnika. Podłącz w to miejsce żarówkę.
  • Helpful post
    #5
    nikusert
    Level 40  
    Jeżeli pali na śruby,to wina automatu,który był wymieniany.Lecz jeszcze sprawdź tak

    Podaj napięcie z grubej śruby na zacisk sterujący automatem (może być oznaczony 50)
    Jeżeli rozrusznik zadziała ,to oznacza że jest niskie napięcie gdy startujesz z kluczyka(spadki napięcia na instalacji,sprawdź miernikiem)
    Jeżeli automat tylko stuka ,tak w przypadku gdy startujesz kluczykiem ,to na 100% winne styki w automacie.
  • #6
    MiotaczMagmy
    Level 10  
    więc tak... przeczyszczone zostały styki na przekaźniku od masy i jak na razie pali bez zarzutu. Zobaczymy za pare dni, dziekuję za zainteresowanie tematem ;)
  • #7
    MiotaczMagmy
    Level 10  
    Odgrzewam kotleta. Problem wygląda tak jak wyglądał czyli stuka,ale nie kręci 5 razy odpali,10razy nie i jak nie odpala to wszystkie kontrolki sie zaswiecają. Na pusto po wyjeciu kreci za kazdym razem. Przekaznik nowy, elektrowłącznik z tamtego roku nówka, szczoty są ok, kable nie zaśniedziale , wirnik jest sprawny (sprawdzony), masa tez jest (puszczony dodatkowy kabel z aku), napięcia też są w porządku.
  • #8
    nikusert
    Level 40  
    Podaj napięcie z grubej śruby na zacisk sterujący automatem (może być oznaczony 50)
    Jeżeli rozrusznik zadziała ,to oznacza że jest niskie napięcie gdy startujesz z kluczyka(spadki napięcia na instalacji,sprawdź miernikiem)
    Jeżeli automat tylko stuka ,tak w przypadku gdy startujesz kluczykiem ,to na 100% winne styki w automacie.
  • #9
    MiotaczMagmy
    Level 10  
    Na tej śrubie napięcie wynosi 14V.
    O to chodzi,że on np zakręci i jak za 5 sek przekręcam kluczyk,to robi się choinka na zegarach. Przekręcam kolejny raz już kręci.
  • #10
    nikusert
    Level 40  
    Sprawdź zasilanie i masy,oraz napięcie na rozruszniku i instalacji.
  • #11
    mtracz
    Level 29  
    Napisz dokładnie kiedy co się dzieje. Jak i w którą stronę kręcisz kluczykiem i co się w tedy dzieje, bo tak ciężko wywnioskować.