Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo`95(1.8 16V zetec ) ghia-wskaznik temperatury

czarunio 14 Mar 2005 21:31 2465 9
  • #1 14 Mar 2005 21:31
    czarunio
    Poziom 16  

    Witam.Mam pytanie dotyczące w/w samochodu(benzyna+gaz).W moim mondku podczas jazdy wskaznik temperatury znajduje się w połowie no i tak powinno być.Jeśli jednak auto postoi trochę na miejscu z włączonym silnikiem lub w mieście na światłach to wskaznik temperatury podchodzi prawie pod max(nie do końca ale na granicy pola normal i max).Czy to jest normalne,a jeśli nie to co może być uszkodzone?Nadmieniam termostat był wymieniany,wentylator się załącza jak wskazówka temp,jest w w/w położeniu, 8O płynu nie ubywa jednak wydaje mi się,że tak nie powinno być.Tym bardziej,że czytałem ze fordy jest ciężko dogrzać.Może to czujnik włączania wentylatora,tylko ponoć w mondim nie ma tego czujnika przy chłodnicy tylko jest jakiś inny co daje sygnał do komputera a on dopiero załącza wentylator.Będę wdzięczny za wszelkie informacje.Może ktoś wie,który to czujnik i gdzie się on znajduje?

  • #2 14 Mar 2005 21:41
    Heroses
    Poziom 24  

    Z reguły tak jest że samochód na postoju szybciej łapie temperaturę ponieważ powietrze nie przepływa przez chłodnicę więc nic chłodzi cieczy stąd wyższa temperaturka.

  • #3 14 Mar 2005 21:45
    Panda02
    Poziom 32  

    Wszystko jest ok. W moim jest tak samo. Są dwa czujniki. Jeden jest do wskażnika temperatury i znajduje się on pod termostatem (w tych okolicach), natomiast czujnik do wentylatora jest nad termostatem (mniej więcej). Fakt, że forda ciężko dogrzać, ale w czasie normalnej jazdy. Natomiast w trakcie jazdy miejskiej przy częstych postojach na światłach jest tak jak opisujesz.

  • #4 14 Mar 2005 22:17
    Mariogr
    Poziom 17  

    czujnik od załączania wentylatora jest nad termostatem ? Zwykle znajduje się w chłodnicy (dolna część), jeśli tam jest drugi to chyba to jest ten od wskaźnika na tablicy-z jednym przewodem. Ten z dwoma to ECT-daje sygnał do ECM.

  • #5 14 Mar 2005 22:28
    Panda02
    Poziom 32  

    Obydwa czujniki są z dwoma przewodami. Napisałem obrazowo, że nad termostatem. Jeśli masz forda to wiesz o co chodzi. W fordzie nie ma czujnika w chłodnicy. A to zwykle to odnosi się do jakiego samochodu? W Polonezie i pewnie jeszcze w paru innych faktycznie jest w dolnej części chłodnicy.

  • #6 14 Mar 2005 22:34
    Mariogr
    Poziom 17  

    jak na razie to we wszystkich samochodach które miałem tak było : Nissan Sunny 1991, Opel Omega 1989, Ford Aerostar 1993, Hyundai Lantra 1995. Ale różnie to bywa......

  • #7 14 Mar 2005 22:38
    Panda02
    Poziom 32  

    No właśnie różnie to bywa. W tym modelu Forda nie ma czujnika wentylatora w chłodnicy.

  • #8 14 Mar 2005 23:29
    czarunio
    Poziom 16  

    Heroses napisał:
    Z reguły tak jest że samochód na postoju szybciej łapie temperaturę ponieważ powietrze nie przepływa przez chłodnicę więc nic chłodzi cieczy stąd wyższa temperaturka.
    Ale po to w końcu jest wentylator żeby ochłodzić ciecz.Do utrzymania względnie stałej temperatury służą czujniki ,wentylator i termostat.Mam to auto od 10 miesięcy i zawsze tak było z tą temperaturą,ale z nadmiaru czasu zaintrygowało mnie to.W żadnym z dotychczasowych samochodów nie miałem takiej rozbieżności temperatury.Według waszych wypowiedzi znaczyłoby to,że auto mając w czasie jazdy wskaznik na połowie skali jest niedogrzane i w ogóle wtedy nie włącza się wentylator.Jeśli moje powyższe stwierdzenie jest prawdą to wszystko u mnie jest ok.Mimo to czekam na jakieś dalsze opinie.

  • #9 15 Mar 2005 12:06
    Panda02
    Poziom 32  

    To, że wskazówka jest na połowie skali nie oznacza, że silnik jest niedogrzany. Zakres temperatur dla prawidłowej pracy jest po prostu szeroki i sądzę, że tak należy interpretować wskazania. Dodatkowo skala nie jest skalibrowana, także naprawdę nie wiadomo w jakim przedziałe temperatury jest wskazanie "normal". Może być nieliniowa.

  • #10 12 Lis 2005 19:20
    czarunio
    Poziom 16  

    Myślę że temat można zakończyć.Skoro nic złego a autem się nie dzieje to wszystko jest w porządku.Najprawdopodobnie zegar na desce rozdzielczej jest tak wyskalowany.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME