Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ZTE ZXV10 W300 T-mobile - ciągłe rozłaczanie z internetem - martwe połaczenie

Moniczka30 21 Sep 2013 15:20 3669 5
  • #1
    Moniczka30
    Level 2  
    Witam wszystkich. Wczoraj dostałam router ADSL z T-mobile - ZXV10 W 300. Pomimo niejasnej instrukcji udało mi się go podłaczyć i skonfigurować. PRzynajmniej tak myślę, bo połaczenie zostało nawiązane. Jednak jest problem - mimo iż w komputerze widzę ikonkę połaczenia i znakomitą siłę sygnału (w komórce też mi łączy bez problemu) to lampka INTERNET gaśnie co chwilę a ADSL mruga. Czy to moze byc wina konfiguracji? Przypuszczam, ze nie, ale jestem laikiem w tej dziedzinie. Dlaczego mimo iż w laptopie i w komórce widzę iż jestem połaczena przez wifi i jest pełna moc sygnału, a surfowac nie mozna? To tak jakbym miała "martwy" internet.
    O co w tym chodzi? Czy ktoś mógłby mi pomóc, wytłumaczyć łopatologicznie? :) z góry dziękuję!
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Heinzek
    Network and Internet specialist
    Mruganie kontrolki ADSL oznacza nawiązywanie synchronizacji. Ta kontrolka powinna mrugać podczas uruchomienia urządzenia i po zapaleniu jej na stałe nie powinna gasnąć/mrugać.

    Jeśli masz telefon stacjonarny to sprawdź czy są podłączone filtry ADSL przed każdym aparatem od strony gniazdka telefonicznego. Możesz też sprawdzić czy linia telefoniczna jest czysta tzn podnieś słuchawkę i wciśnij jedną cyfrę. Powinna być cisza w słuchawce, jeśli będą szumy, buczenie lub trzaskanie to zgłoś uszkodzenie linii.

    Zaloguj się na stronie routera ( http://192.168.1.1 ) i podaj statystyki połączenia (tłumienie/margines) oczywiście wtedy kiedy kontrolka ADSL świeci.
  • #3
    Moniczka30
    Level 2  
    Dziękuję Ci, ale to nie wyjaśnia mojej sytuacji. wiem, kiedy kontrolka powinna mrugać. Sęk w tym, że w komputerze mam ikonę połaczenia - w komórce też przez wifi łączę się z tą linią, jednak nie mozna otworzyc zadnej strony, bo kontrolka INTERNET gaśnie, a wtedy własnie mruga też ADSL. Obecnie od trzech godzin wszystko działa bez zarzutu.. Ale wczoraj i cały ranek dzisiaj średnio co 5 minut internet zamierał, czyli gasła kontrolka, mimo iż w kompie i w komórce był normalny komunikat o połaczeniu. czyli połaczona byłam cały czas, tylko nie mozna było przesyłac ani odbierac danych - na karcie "stan połaczenia" zamierały liczby odbieranych danych, a połaczenie trwało. nie wiem dlaczego, teraz od kilku godzin działa. znaczyłoby to, ze konfiguracja jest ok.
    Co do gniazdka telefonu - jedno jest w przedpokoju z telefonem, a dokładnie po drugiej stronie ściany w tym samym miejscu mam drugie, więc filtry nie powinny byc potrzebne. Kiedy podłaczyłam filtr do telefonu, siła sygnal spadła do jednej kreski i nie chciało połaczyć.
    czy moze to byc wina linii telefonicznej, czyli kabla od słupa do mojego domu? czy tez wina routera?
  • #4
    Heinzek
    Network and Internet specialist
    Moniczka30 wrote:
    Sęk w tym, że w komputerze mam ikonę połaczenia - w komórce też przez wifi łączę się z tą linią, jednak nie mozna otworzyc zadnej strony, bo kontrolka INTERNET gaśnie, a wtedy własnie mruga też ADSL.

    W komputerach i telefonach masz ikonkę która pokazuje komunikację komputera/telefonu z routerem, a te połączenie działa dobrze.

    Problem jest na połączeniu routera(a dokładniej jego modemu) z kartą ADSL w szafie ONU lub centrali.

    Moniczka30 wrote:
    Co do gniazdka telefonu - jedno jest w przedpokoju z telefonem, a dokładnie po drugiej stronie ściany w tym samym miejscu mam drugie, więc filtry nie powinny byc potrzebne.
    czy moze to byc wina linii telefonicznej, czyli kabla od słupa do mojego domu? czy tez wina routera?

    Heinzek wrote:
    sprawdź czy są podłączone filtry ADSL przed każdym aparatem od strony gniazdka telefonicznego.

    Filtry są obowiązkowe i ich brak może być przyczyną zrywania synchronizacji. Filtr należy podłączyć do gniazdka, a do filtra podłączyć telefon. Nie wolno podłączać filtra o telefonu a do filtra podłączać linię.

    Moniczka30 wrote:
    Kiedy podłaczyłam filtr do telefonu, siła sygnal spadła do jednej kreski i nie chciało połaczyć.

    Sygnał WiFi?

    Moniczka30 wrote:
    czy moze to byc wina linii telefonicznej, czyli kabla od słupa do mojego domu? czy tez wina routera?


    80% linia, 15% router, 5% port na karcie w centrali.
  • #6
    Moniczka30
    Level 2  
    Bardzo Wam dziękuję! Nie wiem dlaczego całą sobotę póżniej wszystko działało bez tego filtra. Teraz zreszta tez. Miałam kłopot z rodzajem wtyczki, bo telefon miał kabel z taką duż pudełkową białą wtyczką ale podmieniłam kabel na jeden z zestawu do routera.
    Schemat ze strony Orange tez świetny. W manualu T-mobile jakieś setne ksero ksera mikroskopijnej wielkosci. Opis zestawu: kabel telefoniczny sztuk 1. A w instrukcji czytamy: podłącz pierwszy kabel telefoniczny.... podłącz drugi kabel telefoniczny i podłącz trzeci kabel telefoniczny.... W zestawie faktycznie były 2 kable telefoniczne i jeden zółty ethernet.
    Filtr podłaczyłam - wszystko smigało. teraz go nie mam na próbe i znow działa. Kilka lat miałam neostrade i tez bez filtra działało. Jednak go podłącze na wszelki wypadek.
    Jeszcze raz wielkie dzięki! :)