Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Interfejsy diagnostyczne - wszelkie porady przydatne

LoLek85 10 Gru 2013 22:43 6627 25
  • #1 10 Gru 2013 22:43
    LoLek85
    Poziom 28  

    Witam.

    Koledzy i koleżanki(jak takie tutaj się pojawiają) po raz kolejny potrzebuję Waszej porady.

    Potrzebuję zakupić 3 interfejsy:
    1.clip - sprawa raczej prosta,
    2.autocom lub temu podobne zabawki z chin typu CDP+,
    3. coś do VAG (VCDS lub VAG Commander)

    Oczywiście sprzęt wiadomego pochodzenia - made in china, z pominięciem VCDS'a.

    Czy ktoś może polecić jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę który może wystawić FV i posiada sprzęt jak najlepszej jakości?

    Których sprzedawców unikać?

    Jeżeli chodzi o autocoma to chciałbym kupić coś możliwego,czyli klon oryginału a nie kolona klona klona.

    Zastanawiam się nad zakupem VCDS'a ale patrząc na VAG Commandera to robi to samo a nawet więcej. Co lepiej kupić? Może oba? Jest sens? Czy może przeznaczyć te 1700zł na coś innego?

    Prosiłbym o jakieś opinie i porady, bo czas goni anie chce testować tego wszystkiego na swojej skórze.

    Kolegów którzy twierdzą że tylko oryginał prosiłbym o powstrzymanie się, bo każdy jakoś zaczynał i musiał zacząć.

    Pozdrawiam i serdecznie dziękuje za wszelakie porady.

    Niestety temat trochę nie na temat no ale moderatorzy nie pozwolili tematowi pozostać w bardziej odpowiednim miejscu...

    0 25
  • #3 10 Gru 2013 23:10
    LoLek85
    Poziom 28  

    Kolego ogólnie calokształt, nie mam konkretnej marki..

    0
  • #4 10 Gru 2013 23:42
    Foxtrott
    Poziom 34  

    Szczerze ... takie coś to tylko w "Erze"
    jak coś jest do wszystkiego znaczy się do niczego ... proszę sprecyzuj konkretne marki bo bez tego ani rusz , uniwersalny diagnoskop = nie masz wszystkiego.
    Każdy może polecać Diaguna , Launcha , Autocoma itp itd ...
    Zrobisz tym adaptację pompy do Forda?Nie...
    Wtryski do MK3< Nie
    Kalibracja VW ...
    kurcze temat rzeka .... KTS , VDS ,VCADS , VAG Com ,
    Ogólnie podstawowo jedynie co mi przychodzi to głowy to człowiek z Lubienia... ma sprawdzone Autocomy z gwarancją ale co tym zrobisz... popytaj głębiej ....

    0
  • #5 10 Gru 2013 23:48
    LoLek85
    Poziom 28  

    Kolego ja jestem świadomy że świata z tym nie podbiję, ale od czegoś muszę zacząć. Myślę że sprecyzowałem na początku co by mnie najbardziej interesowało. Najgorszy jest ten autocom bo z tym to już jest się naprawdę ciężko połapać.

    0
  • #6 11 Gru 2013 00:01
    Foxtrott
    Poziom 34  

    LoLek85 napisał:
    Kolego ja jestem świadomy że świata z tym nie podbiję, ale od czegoś muszę zacząć. Myślę że sprecyzowałem na początku co by mnie najbardziej interesowało. Najgorszy jest ten autocom bo z tym to już jest się naprawdę ciężko połapać.

    zalezy z ktora wrsja
    zalezy z ktory, softem
    i intregralnosci w bibliotegi
    musimu miec spreada\

    0
  • #7 11 Gru 2013 00:04
    LoLek85
    Poziom 28  

    Nie do końca Cie rozumiem, albo w ogóle Cię nie rozumiem teraz.

    0
  • #8 11 Gru 2013 00:17
    Foxtrott
    Poziom 34  

    LoLek85 napisał:
    Kolego ja jestem świadomy że świata z tym nie podbiję, ale od czegoś muszę zacząć. Myślę że sprecyzowałem na początku co by mnie najbardziej interesowało. Najgorszy jest ten autocom bo z tym to już jest się naprawdę ciężko połapać.

    To co myślisz na temat najwszego JalTest?Szkolenia , aktualizacja , fajna skrzynka z mnóstwem kabli...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Najważniejsze jest to w czym czchcesz zaczynać - konkretna marka = później moźna w zależności dokupywać moduły

    0
  • #9 11 Gru 2013 00:27
    LoLek85
    Poziom 28  

    Kolego w mojej okolicy (obszar wiejski) niestety ale trzeba ograrniać większość typowych samochodów, bo jedna marka to za mało. Wiadomo że nie zrobię wszystkiego ale na start do prostych napraw musi wystarczyć to o czym pisałem wyżej.
    Oczywiście chodzi mi o osobówki bo z nimi mam doświadczenie.

    0
  • #10 11 Gru 2013 00:36
    Foxtrott
    Poziom 34  

    To na start wystarczy Ci ELM + vag commander ,vcds + opeltech koszt jakis ok 800zł w miarę rozwoju polecam sie skierowac ku specjalizowanej marce (np najwiecej tego w okolicy) i kable tylko pod to,Jeszcze dobre pytanie co chcesz tym robić ... adaptacje...immo... klucze... itp itd ....czy tylko error check ...

    0
  • #11 11 Gru 2013 00:41
    LoLek85
    Poziom 28  

    Raczej autocom robi coś więcej niż ELM, przynajmniej jest to w jednym programie a nie trzeba przełączać się między różnymi.
    VAGów wiadome że dużo więc myślę czy by nie kupić właśnie VCDS'a tylko w oryginale, pieniądze mam z dotacji i muszę je wykorzystać, ale patrząc na to co robi VAG Commander to zastanawiam się teraz czy to ma sens, czy nie lepiej kupić samego Commandera bo robi więcej niż VCDS, chyba że nie jestem do końca doinformowany.

    0
  • #12 11 Gru 2013 00:46
    Foxtrott
    Poziom 34  

    Dobrze
    Zastanów się na czym będzie polegała Twoja praca stricte elektryka czy tylko mechanika z domieszką elektryki by sprawdzić co boli....najnowszy CDP+ ma sporo funkcji ale też nie jest super uniwersalny, np do fiata kup kabel pod FiatEcuScan (są anie odpowiedniki) grupa VW Seat Audi -Commander z mnostwem funkcji (tylko trzeba dobrze znać) Ford ogólnie MobyDick , reszta czyta błedy z ECU by ELM

    0
  • #13 23 Gru 2013 18:02
    Kykv
    Poziom 9  

    Jak wg ciebie VAG commander i vcds to to samo, a nawet commander robi więcej (bo liczniki - i jeszcze je psuje) to widać że ty zielonego pojęcia nie masz co do czego tak naprawdę jest.
    Pomijając fakt, że masz kontrolowaną kasę z dotacji i chcesz ją wydać na klony. Co ci po fakturze VAT np za autocoma ryżowego skoro nie masz na niej żadnej licencji na software? Masz tylko fakturkę za "interfejs". Pchasz się w wielkie problemy. Chcesz ryżu to sobie kup po cichu za swoją prywatną kasę a nie z dotacji. Z takim czymś się jeszcze w życiu nie spotkałem :D poważnie...

    1
  • #14 06 Sty 2014 18:36
    darek_naprawa
    Poziom 17  

    Kup sobie autocoma,bardzo dobry sprzęt.Jak na sprzęt uniwersalny za takie pieniądze to jest rewelacyjny.Mając autocoma odpuścił bym clipa bo robi się zbędny,chyba że robisz dużo renault.Do forda kup sobie vcm mini,w brew opiniom jest,dobry dodaje pompy i koduje wtryskiwacze.Do vw niestety vcds jest najlepszy,nie musi być ori.Do opla opcom.Jeżeli nie będziesz wymieniał sterowników i zmieniał kodowań to większość ogarniesz autocomem,do poważniejszych rzeczy musisz jednak kupić sprzęt pod markę.Jak ktoś ci wyżej napisał na dotację nie kupowałbym klonów bo może nie przejść.Jak nie masz kasy to kupuj co jakiś czas.Sprzęt się czasami szybko nie zwraca ale bardzo pomaga w pracy,dlatego unikaj kosztownych i nie przemyślanych zakupów.
    Jak chcesz namiary na dobrego sprzedawcę to na p.w.
    Powodzenia.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jeżeli chodzi o commandera to on nie psuje liczników tylko fachowcy którzy nim pracują.Sprzęt jest jak najbardziej dobry tylko musi trafić we właściwe ręce.

    0
  • #15 07 Sty 2014 11:03
    Kykv
    Poziom 9  

    Śmieszne jak bardzo łatwo się w Polsce goście łudzą że AUTOCOM ZROBI WSZYSTKO. Śmieszne porady - nie kupuj Clipa bo przecież uniwersalny Autocom w Renault zrobi wszystko.
    Muszę Cię zmartwić, że do grupy VAG VCDS nie jest wcale najlepszy, a tym bardziej ten ryżowy.
    Do Opla Op-Com faktycznie jest dobry ale na lekko strawną przystawkę przed dobrym obiadem.
    Jak ktoś do liczników startuje tylko ze swoim "Commanderem" i uważa że ma właściwe ręce to lepiej do takiego leszcza auta nie oddawać. Nauczy się pokory jak dobrze trafi i spier*oli co nieco czego "Commanderem" na nogi nie postawi.
    Więc nie piszcie takich porad bo się laicy naczytają, a później będzie płacz i wysyp nowych tematów na forum. Sprzętu na tony to i tak wiecznie będzie za mało. Z czasem się przekona nie jeden. Pozdro.

    0
  • #16 07 Sty 2014 13:01
    LoLek85
    Poziom 28  

    Temat już nie aktualny.

    0
  • #17 07 Sty 2014 22:12
    darek_naprawa
    Poziom 17  

    Temat już nie aktualny ale odpowiem koledze Kykv Ze autocom nie zrobi wszystkiego.Ale tego to nie zrobi żaden interfejs.Ale jako sprzęt uniwersalny jest bardzo dobry i wbrew pozorom dużo można nim zrobić.Kolega chciał porady a ty zamiast doradzić(skoro tak się znasz)piszesz że nie ma zielonego pojęcia co do czego jest.Po to pyta,jak wiesz najlepiej to mu doradź.Pytanie było o commandera to odpowiedziałem że nie jest zły(podobnie działa zwykły kkl tylko trzeba mieć trochę pojęcia).Do liczników trzeba mnóstwo sprzętu,a i tak można coś uwalić nawet najlepszym.Ważne żeby wiedzieć co się ma i co tym można zrobić.Kolega zaczyna przygodę z elektroniką,niech zaczyna.Każdy kiedyś zaczynał i niektórzy bardzo szybko kończyli,bo albo nie miał kto im pomóc albo byli za mądrzy.Pyta bo nie wie a ty zamiast się wymądrzać to mu doradź albo wcale się nie wypowiadaj.Polacy to bardzo dziwny naród w większości zbyt głupi żeby sobie pomagać.
    Pozdrawiam cię serdecznie w Nowym Roku i życzę żebyś nigdy nie potrzebował od nikogo pomocy.

    0
  • #18 07 Sty 2014 22:16
    LoLek85
    Poziom 28  

    Dzięki Kolego za wsparcie, ja strzeliłem podobnego posta ale doszedłem do wniosku że nie ma co dyskutować i usunąłem go.

    0
  • #19 07 Sty 2014 22:57
    Kykv
    Poziom 9  

    Z wyżej wymienionych sprzętów posiadam każdy, więc mam czyste porównanie i piszę jak jest w rzeczywistości. Wytykam palcami to samo co każdy z jakimś tam doświadczeniem by wytykał.
    Kolega nawet nie napisał ile chciał łącznie wydać, a jeśli kilkanaście tyś. to można było to bardzo fajnie spożytkować, ja jeden chociaż odradziłem pomysł zakupu ryżu za kasę z dotacji.
    Tak więc temat wyczerpany.

    0
  • #20 07 Sty 2014 23:05
    LoLek85
    Poziom 28  

    Kolego Kykv wystarczyło zwrócić uwagę a nie w tak chamski sposób "wytknąć" innym ich niewiedzę.
    Wg. mnie i innych pewno też dyskusja (do czego służy forum) wygląda nie co inaczej niż to co zaprezentowałeś a niestety my razem z Tobą.

    Co do kasy to pytania były jasno postawione. Wziąłem do serca Twoje słowa i po mimo trudności ze zdobyciem pieniędzy zdecydowałem się na zakup interfejsu za własne pieniądze, choć z moich informacji wynika że tylko oferowane oprogramowanie jest nie legalne, choć jeden ze sprzedawców oferuje program napisany specjalnie dla niego który jest w pełni legalny i działa z tym interfejsem, o jego funkcjonalności nie ma sensu dyskutować, ale zawsze jakaś podkładka w razie "W" jest.

    0
  • #21 07 Sty 2014 23:33
    Kykv
    Poziom 9  

    Może jakiś używany albo nowy CDIF sobie obczaj, nawet daje radę. VCP+K też bym polecił.

    0
  • #22 07 Sty 2014 23:56
    LoLek85
    Poziom 28  

    Na chwile obecną mam VCDS od Adako i tego autocoma chyba zakupię, a resztę będę sukcesywnie dokupywał, bo innej opcji nie ma.

    0
  • #23 08 Sty 2014 00:09
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 08 Sty 2014 00:37
    Kykv
    Poziom 9  

    Jeszcze się nie jeden z VCDSem przeprosi.
    AC nie dość, że niekiedy przekłamuje błędy to nie pokazuje opisu w całości. Podepniesz dedykowany to zobaczysz różnicę i stanie się jasność. Dobry jako uniwersal jest ale nie ekscytujmy się tak.

    0
  • #25 09 Sty 2014 18:15
    Foxtrott
    Poziom 34  

    non e vero italiano napisał:
    Foxtrot, pieprzysz takie bzdury jak Biedroń zapytany o wstrzemięźliwość seksualną w czasie menstruacji.
    Lolek, jak masz autocoma to na grzyba ci VCDS. Autocom VW robi lepiej. To znaczy bardziej intuicyjnie. A i trochę Clipa zastąpi, jednak błędy (szczególnie poduszek, np AC4 w scenic II) przekłamuje.
    Ale na start w sam raz.



    Ja ciebie nie obrażałem... więc po co taki wyjazd?Autocom Autocomowi nie równy ... a to ,liznąłeś troszkę wiadomości nie znaczy,że możesz obrażać innych co do tematu ... chcesz mieć więcej (czasem oznacza to mniej funkcji danej marki) poczytaj o Jaltest = mają sporo darmowych uaktualnień i szkoleń.

    0
  • #26 09 Sty 2014 20:28
    2293657
    Użytkownik usunął konto