Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek spalinowy MTD - na co zwrócić uwagę

marioodkrywca 07 Maj 2014 10:36 3729 13
  • #1 07 Maj 2014 10:36
    marioodkrywca
    Poziom 13  

    Witam serdecznie,

    Na działce posiadam traktorek spalinowy nieznanej mi marki. Posiada on Silnik Tecumesh 11,5 HP. Wizualne traktorek zbudowany jest dokładnie jak:
    http://sprzedajemy.pl/kosiarka-traktorek-kosiarki-hvc-13km-gwarancja,156973
    ( nie jest to reklama sprzedaży - aukcja ma na celu zaobrazować tylko zdjęcie, zresztą ogłoszenie jest już nie aktualne :) )
    Jedyną różnicą między nimi to kosz (mój ma wyrzutnik boczny). W zeszłym roku traktorek był Serwisowany przez firmę, która zakończyła już swoją działalność. Niestety po ich serwisie koszenie trawy jest praktycznie niemożliwa.

    Z tego co zaobserwowałem coś nie tak jest z regulacją napędu- traktor jedzie dopiero od 3 położenia "nastawnika skrzyni" pozostałe 4 i 5 są tak jakby luźne.
    Ponadto podczas jazdy w momencie napotkania oporu traktor staje i czuć zapach palonej gumy (zapewne ślizgający się pasek). Wydaje mi się również że wcześniej był on szybszy.

    Zwracam się do was z pytaniem na co zwrócić uwagę. W jaki sposób powinna wyglądać regulacja napędu w takich traktorkach tak aby przywrócić go do wcześniejszej sprawności. Chłopaki z serwisu chyba uczyły się na nim i obawiam się że albo jest źle skręcony, lub zastosowali zbyt krótkie paski napędowe.

    Podkreślam że nie jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę, jednakże nigdy traktorka do trawy nie rozbierałem :)

    0 13
  • #2 07 Maj 2014 11:52
    jerry1960
    Poziom 34  

    Sprawdź czy pasek jest prawidłowo założony oraz napięty. Pasek nie może się ślizgać w czasie jazdy.

    1
  • #3 07 Maj 2014 12:22
    marioodkrywca
    Poziom 13  

    Ok, jednak czy jest tam jakaś regulacja ? Jeszcze pytanie czy traktor na Luzie z napędem umiejscowionym na P powinien gasnąć po zejściu ?

    1
  • #4 07 Maj 2014 12:32
    jerry1960
    Poziom 34  

    Regulacja jest . Traktor na luzie nie może gasnąć , wyreguluj obroty biegu jałowego.

    0
  • #5 07 Maj 2014 12:51
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 07 Maj 2014 12:54
    jerry1960
    Poziom 34  

    Przepraszam nie doczytałem , po zejściu operatora z maszyny traktorek ma zgasnąć , czujnik jest w fotelu operatora.

    0
  • #7 07 Maj 2014 13:29
    marioodkrywca
    Poziom 13  

    Właśnie o to pytam czy napewno na Luzie w pozycji P tak było. Bo w sumie w jaki sposób regulować obroty siedząć na sprzęcie.

    -1
  • #8 07 Maj 2014 13:31
    jerry1960
    Poziom 34  

    Podnieść (przechylić )fotel i wtedy czujnik nie wyłączy silnika .

    0
  • #9 07 Maj 2014 13:50
    marioodkrywca
    Poziom 13  

    a to tego już nie pamiętałem. Sprawdzę jak wygląda sprawa z paskami.

    0
  • #10 21 Cze 2014 21:37
    marioodkrywca
    Poziom 13  

    Jestem po oględzinach traktorka . Po wymianie paska jest trochę lepiej. Jednak jeszcze nie jest idealnie. Czuć poślizgu paska głównego.jak wygląda regulacja napięcia paska napędowego od wału.

    1
  • #11 29 Lip 2014 14:11
    marioodkrywca
    Poziom 13  

    Dzisiaj wyciągnąłem rozrusznik. Magnesy były już klejone i są popękane. Sądzę że to może być problem. Teraz szukam rozrusznika. Niestety numer rozrusznika jest wybity pod przyspawana obudowa na śruby, czy znacie może prawidłowy rozrusznik do silnika tecumseh enduro 11.5 ohv 115

    0
  • #12 29 Lip 2014 20:30
    BmwRulez
    Poziom 12  

    Witam.
    Mam identyczny traktorek w garażu. Popracy sprawdze Tobie rozrusznik.
    Tez jestem na etapie małego remontu kosiarki.

    0
  • #13 17 Sie 2014 11:54
    marioodkrywca
    Poziom 13  

    Kwestia rozrusznika jest już ogarnięta. Pozostaje regulacja naciągu paska napędu. Obecnie przy ciezszej osobie traktorek zatrzymuje się i czuć zapach paska. Sądzę że jest zbyt słabo nCiagniety. Tylko co odpowiada za jego naciąg? Czyżby sprężyna się wyciągnęła?

    0
  • #14 17 Sie 2014 13:36
    jerry1960
    Poziom 34  

    Sprawdź czy napinacz jest dobrze założony, sprężyna raczej się nie wyciągnęła. Ewentualnie pasek do wymiany.

    0