Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

1.9 TDI AUDI silnik 1Z schemat

13 Apr 2005 23:15 16726 11
  • Level 15  
    POSZUKUJE schenatu lub opisu serwisowego tego silnika elektryki kto maa???????
    AUDI 80 B4 grupa VW
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • MetalworkMetalwork
  • MetalworkMetalwork
  • Level 15  
    te sa tez super schematy jeszce gdzies kraza serwisowe ma ktossss????
  • Level 15  
    WITAM czy ktos mi powie czy w silniku 1Z mozna sie podpiac do zewnetzrenego kompa zeby zdiagnozowac usterke jest taka opcja???
    a jak jest to ktore tp piny sa odpowiedzialne za komunikacje chodzi o piny w sterowniku samochodu nr????????
  • Level 24  
    Niewiem o co Ci chodzi z tymi schematami serwisowymi , niewiem jakich jeszcze potrzebujesz informacji na temat tego auta . Samochod da sie zdiagnozowac , zlacze diagnostyczne znajduje sie w skrzynce bezpiecznikow , po jej lewej stronie , w modelach do lipca 93 , sa dwie kostki biala i czarna (po 2 piny w kazdej) , w nowszych modelach jest tam 16 pinowe zlacze OBD . Do zdiagnozowania potzrebujesz jeszcze interfejsu i oprogramowania , wiec sadze ze rozpiska pinow nic Ci i tak nieda .
  • Level 11  
    Wejdz na strone www.viaken.pl
    zamów sobie interfejs na transoptorach ODB-II z wyprowadzeniem pinów
    ( jeżeli masz złącze serwisowe w postaci dwóch gniazd dwupinowych - czarnego i białego;
    jak masz duże gniazdo ODB-II to wybierz sobie zestaw właśnie z takim złączem, ja mam to pierwsze 2x2 )
    Dałem 2 tygodnie temu za taki zestaw 45 zł + 6 zł przesyłka )
    Dostaniesz tam odrazu plytke w zestawie z programami... i masz wszystko cacy opisane :)
    Działa na 100%, polecam przy okazji transoptorki a nie Max232 ... na maxie moja ABK miała sporo problemów z łącznością, a na tym interfejsie działa od pierwszego "kopa" ;)

    Pozdrawiam
  • Level 15  
    no noo
    a powiedzcie mi bylem dzis w serwisie i podpinali pod tek kostkii i nie bylo polaczenia cos zle dzila tylko co???
    ktore piny w sterowniku samochodowym odpowiedzilne za ta diagnopstyke????? chce pzrebadac pzrewody moze gdzies sa trafione??? nie moge zaczaic tego schematu nie znam niemieckiego.

    -a co do serwisowki to jest to takie cos jak opis silnika wraz z kolorowym ladnym schemacikiem mam pare ale od innych silnikow VW
  • Level 24  
    Niewiem ktory rok masz auta , ale podejrzewam ze u Ciebie jest starszy typ komputera bardzo wolny , jezeli masz zlacze diagnostyczne starszego typu (4 pinowe) to raczej tak jest . Prawdopodobnie w serwisie gdzie pojechales mieli jakis gorszy sprzet do diagnostyki i dlatego nie mogles sie skomunikowac z komputerem . Prawdopodobnie przy pomocy interfejsu o ktorym pisze HalfAlien , prawdopodobnie tez jej nie zdiagnozujesz . Tak jak pisze te komputery sa bardzo wolne , nawet jak juz uda sie z nimi skomunikowac to nie realizuja wielu waznych funkcji takich jak np. odczyt wartosci mierzonych . A sprwdzac przewodow nie trzeba , wystarczy ze zmierzysz na nich napiecia , oprocz masy wszedzie powinien byc stan wysoki (10-12 V). A przewody te w audi z tego co pamietam nie sa zbyt dlugie i ida do kompa ktory znajduje sie toz pod bezpiecznikami czyli zaraz kolo zlacza .
  • Level 15  
    Przewody sa dlugie komp jet kolo nog pasazera hiiiii a pozatym sa zinzolowane, w bardzo gruby pek.

    Co radiciee
    bo tyrkocze jak choleraaa i mocy brakuje???????
  • Level 24  
    Jestes pewien ze to o czym mowiwsz to sterownik silnika ? Bo mnie sie wydaje ze to moze byc raczej sterownik ABS . No a z ta moca to musisz auto zdiagnozowac , to moze byc mnostwo rzeczy - przeplywomierz , MAB sensor , pompa itd.
  • Level 11  
    Autosuper - ja mam też złącze 2x2 serwisowe w swoim B4 2.0 ABK i interfejs na transoptorach dziala super, zczytuje błędy oraz bez najmniejszego problemu daje dostęp do wartości wszystkich czujek. To wszystko za 45 zł + 6 zł przesyłka.
    Byłem wcześniej z tym audi w warsztacie i też mieli chłopaki problemy z komunikacją...ale z racji, że jestem jako tako w temacie zorientowany pogrzebałem troche w ich sofcie i ustawieniach portów... chociaż błędy dało się odczytać - o blokach danych można było jednak zapomnieć. Dodam, że mieli interfejs na MAX232.

    W przypadku kolegi sq5haw polecam sprawdzić, czy panowie specjaliści nie zwarli przypadkiem przy podłączaniu kabelków i bezpiecznika nie spalili od interfejsu ( nie pomoge z numerkiem bezpiecznika, bo zapomniałem ;) ale on w pierwszej 7demce od strony kierowcy jeśli dobrze pamiętam )

    Dodam, że najszybciej ( mi w każdym razie ) łączy się program VWtool. Mam wersje 2.0.9 i łączy się błyskawicznie w porównaniu do VAG-COM.

    sq5haw- jak już kupisz sobie interfejs to uważaj przy podłączaniu pinów...
    Poza bezpiecznikiem nic nie popsujesz ( mając interfejs na transoptorkach ) ale... po co marnować bezpieczniki :)
    Jak byś miał jeszcze jakieś pytanka to wal śmiało.

    P.S. autosuper masz moze jeszcze schemat do Audi B4 ABK, rok 93, w razie czego moge podac numer silnika itp :)
  • Level 24  
    Benzyny zczytuje sie w tych autach duzo lepiej , ja swoje doswiadczenia opieram o tdi , interfejsie na maxie oraz programach dosowych do obslugi . Sadze ze bloku wart. mierzonych nie odczytasz w tym tdi niczym , bo probowalem juz wieloma , sprzetami , fabrycznym vag-iem , Tex-ą , itd , zawsze jest "funkcja niedostepna" . Z tym schematem to w tej chwili niemam ale mysle ze moi niemieccy przyjaciele beda mieli cos takiego , wiec postaram Ci sie to zalatwic , a co to jest ABK , jaki to silnik , bo jezeli zwykla 2.0 na wielopunkcie i z 8 zaworami o mocy 116 PS , to powinien byc motor 2E . Napisz o jaki silnik Ci dokladnie chodzi najlepiej jego symbol . Mam chyba nawet chipa do tego motoru , jak chcesz to Ci go moge sprezentowac tylko musisz podac mi numer ECU najlepiej Boscha , a jak nie to numer OE . Pozdro