Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1 PH2 99r. - Przekaźnik dzień/noc a sterowanie przełącznikiem

15 Maj 2014 01:41 4713 14
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich!

    Jestem w posiadaniu Renault Laguny z 99r, pierwsza generacja po liftingu.

    Problem dotyczy tego, że podświetlenie zegarów/wyświetlacza radia/wyświetlacza klimatronika zmniejsza intensywność po włączeniu świateł mijania, co w dużym słońcu utrudnia ich odczytywanie.

    Wg. instrukcji serwisowych, jest to sterowane przekaźnikiem dzień/noc.
    Wpadłem więc na pomysł, żeby wyprowadzić z tegoż przekaźnika przełącznik (czy bi czy monostabilny - również prosiłbym o radę) tak, by móc ręcznie sterować intensywnością podświetlenia zależnie od potrzeb.

    Czy takie coś jest możliwe do wykonania? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Poniżej dołączam jeszcze schemat przekaźnika z instrukcji serwisowej:

    Renault Laguna 1 PH2 99r. - Przekaźnik dzień/noc a sterowanie przełącznikiem
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 26  
    Po odłączeniu przewodu z punktu 1 nie powinno się ściemniać podświetlenie. Wydaje mi się, że regulacją podświetlenia pokrętłem można rozjaśnić podświetlenie zegara.
  • Poziom 9  
    Pokrętło od regulacji podświetlenia jest już ustawione w pozycji maksymalnej.

    Chodzi o to, że właśnie chciałbym nie odłączać tego na stałe, a mieć możliwość regulacji.
    Czyli jeśli dać by przełącznik między stykami 1 i 2, powinno to działać tak jak to sobie planuję? Czy to coś bardziej złożonego jeszcze?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 26  
    Tak jak napisałeś, zrobiłbyś zwarcie. Po odłączeniu przewodu trzeba go podłączyć do wyłącznika i z wyłącznika do pinu 1 przekaźnika.
    Fakt, regulacja pokrętłem nie wpływa na jasność zegarka.
  • Poziom 9  
    Czyli jakby wpiąć przełącznik między pin przekaźnika a resztę instalacji tak, żeby do tego jednego, konkretnego pinu napięcie dochodziło dopiero po załączeniu przycisku? Dobrze zrozumiałem?
  • Poziom 43  
    Wystarczy tego lamerstwa, nie ma żadnego przekaźnika dzień/noc. Zegary i panel klimy mają wbudowane układy ściemniające wyświetlacz po włączeniu pozycji, wystarczy odciąć kabel podający 12V na zegary i klimę w momencie włączenia pozycyjnych i wyświetlacze przestaną się ściemniać.
  • Poziom 9  
    To do czego w takim razie Twoim zdaniem służy przekaźnik, którego schemat podałem na początku? (żeby nie było, żywcem to to wyjęte z katalogu serwisowego Renault).

    Od czego odciąć? Od wyświetlacza radia? Od panelu klimatyzacji? Pewnie, że można wszystkie kable poucinać, ale nie takim sposobem chcę to zrobić.

    Poza tym proponuje trochę ogłady. Nie wszyscy mają tak znakomite pojęcie o ogólnie pojętej elektronice, a ja osobiście wolę dwa razy zapytać, żeby czegoś nie spierdzielić, więc takie uwagi proszę zachowaj dla siebie.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Znajdź ten przekaźnik i odłącz przewód o którym wspominałem, zobaczysz efekt. Jak nie będzie ściemniać podświetlenia to już wiesz co dalej.

    Kolego -milejow- taki przekaźnik jest w tych samochodach, poza tym spójrz na nagłówek. To jest dział dla początkujących więc okaż trochę cierpliwości i zrozumienia. Do tematu nie wniosłeś nic ciekawego.
    Nara
  • Poziom 43  
    Robewit napisał:
    taki przekaźnik jest w tych samochodach, poza tym spójrz na nagłówek

    Bajki opowiadaj dzieciom, ja jestem za stary.
    Dla poszerzenia Twojej i kolegów wiedzy-taki przekaźnik siedzi w Lagunach w wersjach z oświetleniem na Skandynawię, w żadnym innym :D
    Teraz wykaż się ,co Ty wniosłeś pożytecznego do tematu-polecenie szukania przekaźnika, którego nawet z jasnowidzem nie znajdziesz.
    Nara :D
  • Poziom 2  
    Witam
    Ma ktoś może schemat rozmieszczenia przekaźników laguna 1 rocznik 1999 po liftingu silnik 1,6 kombi
    Z góry wielkie dzięki
  • Poziom 26  
    Kolego baadamczyk co w końcu wykombinowałeś z tym podświetleniem?
    Moje odpowiedzi opierałem na dostępnych mi schematach, co prawda od PH1, ale tam występuje przekaźnik dzień/noc. Myślałem jednak, że w tym temacie nie ma różnic w elektryce w stosunku do PH2.
    Przy okazji zamieszczam schematy Renault Laguna 1994_1998 - obwody główne, ABS, elektryczne szyby, świece żarowe diesel, klimatyzacja.
  • Poziom 2  
    Wielkie dzięki kolego Robewit za schematy.
    Masz może schemat rozmieszczenia przekaźników szukam dokładnie przekaźnika czasowej pracy przedniej wycieraczki (w pozycji pierwszej czasowa praca nie działają w pozostałych działają normalnie ) dostęp tam jest paskudny i nie mogę go zlokalizować. Może masz także schemat podgrzewanych siedzeń grzeją czasami i to słabo oraz nie świeci się kontrolka na desce i nie zapala się podświetlenie wyłączników.
    Pozdrawiam Jerzy 525
  • Poziom 26  
    Może pomoże Ci ten opis, znaleziony na innym forum http://renault.auto.com.pl:
    "Dla wszystkich którzy chcą się dowiedzieć gdzie jest ten przekaźnik - znalazłem sam bo nie mogłem się doczekać podpowiedzi.
    Należy odkręcić śrubkę która trzyma skrzynkę z bezpiecznikami, następnie trzeba ją ściągnąć z uchwytów(popchnąć w stronę drzwi kierowcy) i pociągnąć do dołu. Ukarzą się tam przekaźniki od czasowego włączenia wycieraczek przednich i tylnej."
    W tym temacie podobnie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2703241.html
    Według informacji przekaźnik ma 6 pinów, więc łatwo go odróżnić od innych.
  • Poziom 2  
    Panowie reasumując który kabel trzeba uciąć aby zlikwidować ściemnianie zegarów podczas jazdy dziennej nic nie widac. gdzie szukac tego kabla jaki ma kolor.
    Z góry dzieki
  • Poziom 26  
    Post #13 dotyczył przekaźnika czasowej pracy wycieraczek. Kolega -Jerzy525- szukał na ten temat informacji, szkoda że nie potwierdził wyników poszukiwań.
    Co do przekaźnika z tematu. Według wypowiedzi Kolegi w jednym z wcześniejszych postów on nie istnieje Ma być w wersji skandynawskiej, tylko po co jak tam jazda z włączonymi światłami jest na okrągło jak obecnie u nas. Może chodziło Koledze o czujnik poziomu jasności na zewnątrz. To ma rację bytu, ale jeśli tak to zapomniał o tym poinformować.
    Według schematu to taki przekaźnik jest. Ja nie wiem gdzie o się znajduje. Miałem go specjalnie poszukać w swoim aucie, ale teraz jest to niemożliwe. Według schematu trzeba zrobić tak jak napisałem w poście #2.
    Ja odpowiedziałem teraz jakby z musu, ponieważ jestem sam ciekawy jak jest faktycznie z tym przekaźnikiem.
    Metodą prób i błędów trzeba by włączać i wyłączać postojowe i wyczuć, który przekaźnik działa. Po wyjęciu tego przekaźnika nie powinno być podświetlenia zegara.
    Może coś się rozjaśni w temacie.