Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MaxiEcu (prod. Mari) - Proszę o opinie.

mcjezioro 06 Jul 2014 16:17 67374 31
Texa Poland
  • #1
    mcjezioro
    Level 14  
    Witam
    Firma Mari ma w ofercie program diagnostyczny o nazwie MaxiEcu. Jestem zainteresowany zakupem tego oprogramowania, ale chciałbym zasięgnąć jakichś niezależnych opinii na temat tego produktu.
    Zdaję sobie sprawę że jest to sprzęt amatorski i tak też będze wykorzystywany (jeśli go nabędę), ale chciałbym wiedzieć jakie są realne możliwości tego programu i jakie ma wady i zalety (poza tymi opisanymi przez producenta).
    Przeszukałem forum, ale są tylko szczątkowe informacje i dotyczą konkretnych problemów z samochodami. Mnie zaś chodzi o opinię o samym programie (najlepiej o wersji Full). Np.: czy poprawnie czyta parametry, czy ma poprawne opisy błędów, czy poprawnie przeprowadza obsługiwane procedury, czy w ogóle łączy się z deklarowanymi systemami, jak działa wsparcie producenta, itp.
    Z góry dziękuję.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    starter55
    Level 24  
    Witam,
    Mam wersje full, jest duzo funkcji kodowania, programisci w tej firmie ciagle dodaja nowe funkcje ,ale duzo jest jeszcze do zrobienia.
    Obslugiwane sa auta do 2011 roku, chyba ze sterownik zostal zastosowany w pozniejszych latach wybranego modelu. Sprzet raczej do podgladu bledow / kasowania oraz podgladu wskazan w czasie rzeczywistym.
    Na stronie maxiecu masz spis obslugiwanych modeli w formie plikow pdf.

    Obsluga i wsparcie dobra.
  • #3
    mcjezioro
    Level 14  
    Mimo braku opinii kupiłem jakiś czas temu ten program, razem z dedykowanym interfejsem. Wrażenie robi pozytywne, ale nie miałem okazji go dobrze przetestować. Tyle co wiem, to że w większości robi co powinien (raz nie udało mi się połączyć w abs-em w jednej Alfie) i że ma małe błedy w opisie parametrów. Reszta OK. Komunikacja z producentem bezproblemowa.
  • #4
    starter55
    Level 24  
    Witam kolego @mcjezioro

    Jakie do tej pory praeprowadzales adaptacje i na jakich markach?
    Ja robilem z powodzeniem
    Megane2 2002 zmiana jezyka licznika, kodowanie wtryskow
    Mondeo3 kodowanie wtryskow
    Vito 2011 podglad danych
    Primera p12 podglad danych
    Corsa 2012 dpf, (bez silnika - brak w spisie)
    Mogloby byc wiecej opcji w programie np. reset czujnikow (roznicy cisnienia opel) przy dpf itp.
  • #5
    mcjezioro
    Level 14  
    Nie przeprowadzałem żadnych adaptacji. Diagnozowałem tylko silnik, ewentualnie abs w kilku starych Oplach, Megance I, Saxo, Alfie 156 i chyba tyle. Działało, przy czym w 156 nie udało się połaczyć z abs-em, na 99% z winy diagnoskopu. A w Astrze 1,7dti (Isuzu) nie wyświetla parametrów. I to wszystko co na razie wiem. Mocno brakuje mi funkcji przedstawienia parametrów w formie wykresów. Ale ogólnie jestem dobrej myśli.
  • #6
    Bartosz_ aua
    Level 10  
    Witam.
    Ktoś wie czy można zmienić tym programem jezyk komunikatów w Renault Laguna 2 2007r.Jest opcja w tym roczniku wejscia w deske rozdzielcza , ale nie wiem czy da się zmieniac język.
    Proszę o informację.
  • #7
    miler80
    Level 34  
    Bartosz_ aua wrote:
    Ktoś wie czy można zmienić tym programem jezyk komunikatów w Renault Laguna 2 2007r

    Robi bezproblemowo, przy odrobinie doświadczenia zrobi korekte przebiegu przez OBD i dopisze kartę.
  • Texa Poland
  • #8
    starter55
    Level 24  
    Robilem zmiane jezyka w megane 2003 rok, z tym ze wybor jezyka opiera sie na zmianie jezykow wgranych w software licznika.
    Auto bylo na rynek holendrski wiec silá rzeczy nie bylo tam pakietu jezyka polskiego softwarowo.

    Osobiscie malo juz uzywam ten kabelek , istniejá duzo lepsze z wiekszymi mozliwosciami,

    ale cena jakos rekompensuje jego male mozliwosci
  • #9
    wzmak123
    Level 18  
    w lagunie II zmianę języka wykonamy bez problemu, tak samo wypalimy filtr dpf , wykonamy kodowanie uch, kodowanie wtryskiwaczy itp.
    Osobiście używam kompletu z ich interfejsem i jestem zadowolony, program jest szybki i daję nam możliwość wykonania wielu adaptacji czy kodowań.

    w sumie to nie znam softu w takiej cenie który działa z interfejsem elm327 i jest po polsku ?
    Ważne aby aktualizować oprogramowanie bo twórcy dużo wnoszą w aktualizacjach.
  • #10
    Bartosz_ aua
    Level 10  
    Czy można zmienić wersją demo ,czy trzeba wykupić pełna wersje.
    PS. Może ktoś ma ktoś wersję .to proszę o kontakt.
    Pozdrawiam
  • #11
    starter55
    Level 24  
    Bartosz_ aua wrote:
    Czy można zmienić wersją demo ,czy trzeba wykupić pełna wersje.
    PS. Może ktoś ma ktoś wersję .to proszę o kontakt.
    Pozdrawiam


    Raczej nikt nie udostepni swojich danych rejestracji , kolego proponuje samemu kupic wersje full, albo dedykowaná do twojego auta.
  • #12
    artur_siara
    Level 10  
    witam,
    czy używał ktoś z Was tego programu do opla astra g x18xe1 z 99r? Cena na allegro interfejs + Maxiecu do Opla to około 100zł więc jeżeli usuwa błęby a nie tylko odczytuje jak wiele tańszych interfejsów to wydaje mi się oferta bardzo dobra.
  • #13
    miler80
    Level 34  
    Oferta ta to strzał w 10. Sam zastanawiam się czy nie przesiąść się z Techa2 na ten sprzęt.
  • #14
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    miler80 wrote:
    Oferta ta to strzał w 10. Sam zastanawiam się czy nie przesiąść się z Techa2 na ten sprzęt.



    Ok to zamień sie dopłace Ci nawet stówke ja dam Ci maksiecu a ty mi techadwa. :)

    Ps. coś co kosztuje 100 na allegro to i tak sukces jak się włączy.
  • #15
    starter55
    Level 24  
    artur_siara wrote:
    witam,
    czy używał ktoś z Was tego programu do opla astra g x18xe1 z 99r? Cena na allegro interfejs + Maxiecu do Opla to około 100zł więc jeżeli usuwa błęby a nie tylko odczytuje jak wiele tańszych interfejsów to wydaje mi się oferta bardzo dobra.


    Nie wiem gdzie widziales taká cene , ale powiem ci ze sam kabel Mari kosztuje 300 zl i do tego doliczyc musisz 150 zl za OPLA 10% upustu jak kupisz w mari, wiec nie wiem gdzie takie ceny znalazles... a jesli chodzi o opla to musisz miec multiplekser przy ELMie , ale i tak lepiej ogarnia to MPM-COM.

    Nie rozumiem jak ktos pisze ze sprzet do kasowania blédów :D
    Skoro zaistniala usterka to najpierw trzeba usunác usterke , wiec po to sá porzebne te interfejsy .... do znalezienia przyczyny i ewentualnej naprawy , a nie tylko do kasowania bledów.

    Za taká cene jeszcze raz powiem , ze ten interfejs jest naprawde przydatny, dla samego nawet podglagu LIVEDATA.
  • #17
    starter55
    Level 24  
    andrzej20001 wrote:
    Fuul pakiet ~600zł


    no.... fuul + 100wa za VWgroup :sm31:


    za 850 masz full plus przesylka
  • #19
    artur_siara
    Level 10  
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Czyli uważacie że sprzęt do celów "domowych" za około 100zł Link na niewiele się zda


    Quote:
    a jesli chodzi o opla to musisz miec multiplekser przy ELMie , ale i tak lepiej ogarnia to MPM-COM.

    O co chodzi z tym multiplekserem?
  • #20
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    artur_siara wrote:
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Czyli uważacie że sprzęt do celów "domowych" za około 100zł Link na niewiele się zda


    Quote:
    a jesli chodzi o opla to musisz miec multiplekser przy ELMie , ale i tak lepiej ogarnia to MPM-COM.

    O co chodzi z tym multiplekserem?


    o to chodzi ze linie licznik linie silnik linie abs masz na innych pinach potrzeba mulitiplekser ktory przełączy sam albo kablami samemu ale duzo z tym biedy.
  • #21
    wzmak123
    Level 18  
    ten za 100 zł diagnozuje wyłącznie silnik wykorzystując system obd-2, który nie zawsze chce się łączyć. na stronie producenta mozna znaleść soft za 200zł który zdiagnozuje troszkę więcej modułów
  • #22
    artur_siara
    Level 10  
    wzmak123 czyli istotniejsze jest oprogramowanie niżeli urządzenie? czy ten LEM327 v2.1 z aukcji będzie działał np z Opel Tech2 czy OP-COM?
  • #23
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    artur_siara wrote:
    wzmak123 czyli istotniejsze jest oprogramowanie niżeli urządzenie? czy ten LEM327 v2.1 z aukcji będzie działał np z Opel Tech2 czy OP-COM?


    Nie będzie działał. Kable z układem elm327 beda działały z podstawowymi programami takimi jak masz na aukcjach wypisane czyli jakis fiacECU, scantool.

    Do Op-coma potrzebny inny kabel, do vag-com jeszcze inny...
  • #24
    mcjezioro
    Level 14  
    Nie wiedziałem że temat tak się rozwinął (nie dostałem powiadomienia). Ale skoro jest zainteresowanie, to opiszę pokrótce swoje doświadczenia.
    Generalnie zaczęło się od gehenny. Prawie rok temu kupiłem zestaw Full+MPM i były mega problemy z działaniem interfejsu, który nie pozwalał się łaczyć mniej więcej z połową systemów na liście. Często były też problemy z poprawnym wykryciem interfejsu przez kompa, szczególnie w chłodne wilgotne dni. Straciłem przez to urządzenie sporo nerwów i niejednego klienta. Jedyne co było cały czas bez zarzutu, to kontakt z producentem, który jednak nie wiele pomagał. Interfejs był nawet na reklamacji, ale i to niewiele dało.
    Ale w końcu po miesiacach korespondencjiz producentem, udało się zrobić jakieś postępy. Wymienili mi ten nieszczęsny interfejs na inny, drugiej generacji. Teraz jest zdecydowana poprawa działania. Są jakieś niedociągnięcia, ale w większości przypadków działa jak należy. Przy czym nie używam tego urządzeni zbyt intensywnie, więc trudno mi się wypowiedzieć w szczegółach.
    Pomijając to co było wcześniej, ogólnie uważam że warte jest to zakupu. Zalety to: oczywiście cena, szybki rozwój (częste aktualizacje) i bardzo dobre wsparcie producenta. Wady to: nie jest to profesjonalny sprzęt i możliwości ma raczej niewielkie, do tego są jeszcze jednak niedociągnięcia i raczej nie zostaną nigdy do końca usunięte.

    Prosilbym innych użytkowników interfejsu MPM I gen. o wypowiedź na jego temat. Mam wrażenie że nie tylko mnie zepsuł on tyle zdrowia, bo już z samej korespondencji z producentem można było to wywnioskować.
  • #25
    hobbyelektronik
    Level 27  
    Witam.......

    Mam pytanie odnośnie oprogramowania MaxiEcu, jeśli go zainstaluję na laptopie który po jakimś czasie mi pada, czy mogę powtórnie wpisać klucz do innego kompa?
    Zamierzam kupić wersję do reno tylko jeszcze zastanawiam się czy z MPM-com czy wystarczy ELM-327?, myślę że z MPM-em można by jeszcze poeksperymentować na DDT2000.

    pozdrawiam.............
  • Helpful post
    #26
    starter55
    Level 24  
    hobbyelektronik wrote:
    Witam.......

    Mam pytanie odnośnie oprogramowania MaxiEcu, jeśli go zainstaluję na laptopie który po jakimś czasie mi pada, czy mogę powtórnie wpisać klucz do innego kompa?
    Zamierzam kupić wersję do reno tylko jeszcze zastanawiam się czy z MPM-com czy wystarczy ELM-327?, myślę że z MPM-em można by jeszcze poeksperymentować na DDT2000.

    pozdrawiam.............


    Witam,
    Mialem taki przypadek, mianowicie problem z dyskiem , a potem wymiane na sdd i za kazdym razem obsluga generowala mi nowy klucz, nie powiem troche to trwalo 2-3 dni i pewne pytania ze strony obslugi maxi, ale klucz byl za kazdym razem wygenerowany.
    W tej chwili interfejs maxiecu jest przypisany do danych rejestracyjnych przy zakupie , wiec jest mozliwosc ponownej instalacji po jakichkolwiek problemach ze sprzetem.

    Dodano po 10 [minuty]:

    mcjezioro wrote:

    Prosilbym innych użytkowników interfejsu MPM I gen. o wypowiedź na jego temat. Mam wrażenie że nie tylko mnie zepsuł on tyle zdrowia, bo już z samej korespondencji z producentem można było to wywnioskować.


    Tez mialem problemy z pierwszá generacjá interfejsu, po roku czasu zostal on wymieniony na nowy, bylo to rok temu.
    Raz mialem takie cos ze przy czytaniu megane , zrobilo sie jakies zwarcie w ecu i wszystko zaczelo dzialac , wszystkie kontrolki , wycieraczki sie uruchomily itp..., pomoglo tylko zdjecie klemy z aku.

    Z koncem sierpnia przyslano mi czerwoná edycje z bluetutem oraz zamowionym pakietem VWgroup (a mialem juz wczesniej full bez rozszerzeñ), jestem w fazie testowania.
    Tak jak pisalem koledze @hobbyelektronik otrzymalem ten kabel juz z aktywacjá hardware dopisanym do kabla pod konkretne dane kupujácego.
  • #27
    mcjezioro
    Level 14  
    starter55 wrote:
    Z koncem sierpnia przyslano mi czerwoná edycje z bluetutem oraz zamowionym pakietem VWgroup

    Witam
    I jak ten VW działa w tym programie? Nadaje się to do czegoś?
    Bo powiem szczerze, że ja znów straciłem cierpliwość do producenta. W nowym interfejsie (lub oprogramowaniu) przestały działać niektóre rzeczy które działały na starym. Do tego miałem też podobną sytuację jak Ty z Megane.
    Po podłączeniu pod konsolę w Astrze H, zablokowało w niej wszystko, łącznie z imo i unieruchomiło auto. Działo sie to wszystko przy kliencie i kolejny raz bylem w niezręcznej sytuacji przez ten sprzęt.
  • #28
    tom2600
    Level 10  
    Mi nie działa najnowsze oprogramowanie tj. 03.09.2015r na windowsie XP. Dzwoniłem do producenta oprogramowania i widocznie ma wszystko w d.... .
  • #29
    mcjezioro
    Level 14  
    @tom2600 daj znać czy coś się zmieniło, bo strach aktualizować.
  • #30
    zuzia3521
    Level 16  
    Czy ktoś kodował kartę w lagunie i megance tym programem .