Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NEO się odłącza i nie można podłaczyć-problem z siecią

24 Kwi 2005 18:58 1170 4
  • Poziom 18  
    Mam sieć na routerze LG LRG1004 podłaczonym do modemu Lucenta Cell Pipe (normalne wtyczki nie USB). Od routera kable idą na 3 kompy + jeden na switch z rozdziałem na kolejne 3 komputery.
    Wszystko działało super, aż od pewnego czasu NEO się odłacza. Jak się okazuje router sie nie wiesza i jak widze modem też pracuje, ale jeśli ze strony konfiguracyjnej routera próbuję właczyć NEO to w logu podaje informację że serwer (tu jakiś kolejny numer) jest nieosiągalny. Każda próba to kolejny serwer i kolejna informacja, że jest nieosiągalny.
    Pomaga dopiero wyłaczenie obu urządzeń na kilkanaście sekund.
    Widziałem że kolega który korzysta z naszej sieci ma Azureusa i wcześniej liczbę połączeń miał ustawioną na 400. Zmniejszyłem do 50 ale nadal jestesmy odłaczami od NEO. TPSA twierdzi, że wszystko jest ok, a ja widzę co jakiś czas że ping np www.wp.pl wynosi po 3000ms.
    Coś jest nie tak, ale nie wiem czy to za duzy limit połaczeń i TPSA odłacza nas, żeby nie przeciążać. Jeśli tak jest to precież większość sieci w blokach jest głównie do ściągania i chyba nic się nie dzieje.
    Sam juz nie wiem. Proszę pomóżcie, bo nie wiem co zrobić. Może z kompa który mi został postawić serwer? Mam 466 więc myślę, że sie nada.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    mkaminski100 napisał:
    Mam sieć na routerze LG LRG1004 podłaczonym do modemu Lucenta Cell Pipe (normalne wtyczki nie USB). Od routera kable idą na 3 kompy + jeden na switch z rozdziałem na kolejne 3 komputery.
    Wszystko działało super, aż od pewnego czasu NEO się odłacza. Jak się okazuje router się nie wiesza i jak widze modem też pracuje, ale jeśli ze strony konfiguracyjnej routera próbuję właczyć NEO to w logu podaje informację że serwer (tu jakiś kolejny numer) jest nieosiągalny. Każda próba to kolejny serwer i kolejna informacja, że jest nieosiągalny.
    Pomaga dopiero wyłaczenie obu urządzeń na kilkanaście sekund.


    Z tego co piszesz to wynika, że nie wiadomo co jest powodem problemu.
    Sprawdź doświadczalnie po restarcie któego urządzenia powraca komunikacja.

    Cytat:

    Widziałem że kolega który korzysta z naszej sieci ma Azureusa i wcześniej liczbę połączeń miał ustawioną na 400. Zmniejszyłem do 50 ale nadal jestesmy odłaczami od NEO. TPSA twierdzi, że wszystko jest ok, a ja widzę co jakiś czas że ping np www.wp.pl wynosi po 3000ms.


    Pingi o takiej wartości mogą wynikać z nasycenia łacza.

    Cytat:

    Coś jest nie tak, ale nie wiem czy to za duzy limit połaczeń i TPSA odłacza nas, żeby nie przeciążać. Jeśli tak jest to precież większość sieci w blokach jest głównie do ściągania i chyba nic się nie dzieje.


    Nie - jedynie po przekroczeniu miesięcznego limitu danych obcinają transfer ...

    [quote
    Sam juz nie wiem. Proszę pomóżcie, bo nie wiem co zrobić. Może z kompa który mi został postawić serwer? Mam 466 więc myślę, że się nada.[/quote]

    To na pewno jest jakieś wyjście.
    Możesz sprawdzić choćby doświadczalnie aby wykluczyć/potwierdzić winę TP.
    Na plus przemaiwa możliwość ustawienia zarządzana pasmem na kompie, czego pewnie nie posiada routerek.
  • Poziom 18  
    Jeśli zresetuję tylko jedno urządzenie to nic to nie daje. Router się włączą i podaje logi, że serwer jest nieosiągalny, a po odłączeniu tylko modemu jest to samo. Widać, że żadne urządzenie nie jest zawieszone, a modem wykazuje i łączność i aktywność (mrugają diody).
    Czy przy takim nasyceniu TPSA nie odłącza od usługi? Kiedyś pamiętam ostrzegali przed wirusem który generował sztuczny ruch w sieci i jeśli go nie usunięto to TPSA odłączała od usługi.
    Czy to może wskazywać, że po odłączeniu od usługi trzeba wszystko zresetować, żeby uzyskać nowy adres IP, bo może stary być zabanowany? A może chodzi o porty których używa jakiś program?
    Nie mam limitu na NEO 640, ale od 1 do 23 IV ściągnięto 10,5GB.
    Niestety mój router nie ma możliwości kontroli pasm i żadnej możliwość edycji tego co ściągają użytkownicy. Chyba jednak podłączę serwer, ale jak mogę to zrobić? Nie stawiałem serwera i jesli już to robiłbym to na WIN a nie Linuksie. Nie wiem tylko jaki jest dobry program i jak to wszystko podłaczyć.
    Zainstalowałem Azureusa i nawet przy ustawieniu połączeń na 30 NEO zastrajkowało po 6-8h. Może to tylko przypadek, ale moje podejrzenia padają na ten program.
    Czytałem gdzieś na forach, że podobno przy tym programie są jakieś problemy z połączeniami do netu. Jakie są wasze doświadczenia?
    Zainstalowałem ABC i jak na razie jedzie chociaż się wiesza nie wiedzieć czemu (wyłaczyłem go w NODzie).
  • Poziom 22  
    Czy sieć lokalna działa jak jest zawieszone połączenie z netem ?
  • Poziom 18  
    W sumie nie korzystamy z sieci wewnętrznej, ale chyba jest ok, bo widze komputer mojego brata i możemy przesyłać pliki. Roter działa i próbuje nawiązć połączenie, ale nie może bo serwer jest niedostępny. Można roter ustawiać, resetować i wszystko inne, nie można sie tylko połaczyć.
    Czy to może byc wina przegrzewającego sie modemu? Wczoraj tylko ja miałem torrenta ABC i po ok 5-7h od uruchomienia (dioda aktywności mrugała jak szalona) net padł. Modem był dość ciepły. Po rozebraniu nie widać nic spalonego, ale nawet normalnie pracując jest ciepły.
    Podłaczyłem wentylator to sie zobaczy...

    PO całonocnej pracy Torrenta ABC NEO się odłaczyła bez możliwość podłaczenia. Czy czasami nie jest to problem nowego IP jakie przydziela TPSA? Dzieje sie to w nocy i najczęściej przy właczonym jakimś P2P który obciąża łącze. Może własnie w takich przypadkach TPSA zmienia adres IP dla klienta...Sam już nie wiem co robić dalej i jak to testować