logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy schemat podłączenia przewodów i RCD w rozdzielni jest poprawny?

PepeDuch 30 Sie 2014 21:34 3492 22
  • #1 13921318
    PepeDuch
    Poziom 9  
    Witam serdecznie

chciałbym skorzystać z Państwa opinii na temat schematu/rysunku który zamieszczę poniżej. Rysunek został odwzorowany ze zdjęcia które zrobiłem podczas wykonywania instalacji w moim domu. Problem wynikł ze sporu dwóch elektryków jeden oczywiście twierdzi że takie połączenie jest dobre a inny że jest w nim błąd - niestety ja nie jestem elektrykiem wiec się na tym po prostu nie znam, za nim wezwę kolejnego elektryka prosił bym o poradę czy połączenie na rysunku jest poprawne czy też nie

Do walki między elektrykami doszło o sposoby podłączenia przewodów: niebieskiego i żółto-zielnego wychodzącego z licznika do rozdzielni i zastosowania jakiegoś RCD "wyłącznika różnicowo-prądowego" w rozdzielnicy " czyli wolno i nie wolno zastosować u mnie w domu.

• #2 13921429
    edziu
    Poziom 29  
    Ocena: 180
    Połączenie jest nieprawidłowe.
    Widziałem już 2 takie przypadki postawienia skrzynki przez Energę i to odebrane.
  • #3 13921533
    Krzysztof Reszka
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 1546
    Kolego PEPE bardzo mało informacji czy to w domku jednorodzinnym czy w bloku co z rozdzielnią jakie przekroje przewodów. Na temat tego rysunku nie ma co się wypowiadać nie wiadomo jaką idea przyświecała elektryką może chcieli zrobić tylko TN-C-S? Kolega opisze więcej szczegółów to będzie więcej odpowiedzi.
  • #4 13921539
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #5 13921590
    Akrzy74
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 1498
    PepeDuch napisał:
    podczas wykonywania instalacji w moim domu

PepeDuch napisał:
    zastosowania jakiegoś RCD "wyłącznika różnicowo-prądowego" w rozdzielni " czyli wolno i nie wolno zastosować u mnie w domu.