Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 2.5 TDI automat - z biegu 2,5 nie wchodzi na 3

nii123 14 Oct 2014 20:41 2760 7
  • #1
    nii123
    Level 2  
    Witam mam pytanie kupiłem niedawno a6 2.5 tdi w automacie z tiptronikiem. Powiem tak czuć od samego początku ze samochód sie strasznie ślizga a na dodatek na automacie z biegu 2,5 nie wchodzi na 3 i trzeba w tiptroniku przeżucić. Mówiono mi ze to może byc wina za małej ilości oleju w skrzyni.Wymieniłem żadnej różnicy.Przeczytałem również o tym ślizganiu sie i ludzie piszą ze te audi mają płyn hamulcowy połączony ze skrzynia i trzeba odpowietrzyć i sprzęgło zacznie łapać w 100% mam pytanie czy to może pomóc i co z tym biegiem. Czekam na odpowiedz i z góry dziękuję .Pozdrawiam
  • #2
    wmr
    Level 17  
    Witam.

    Kompletne bzdury!!!

    Nie ma ZADNEGO polaczenia plynu hamulcowego i skrzyni!

    Sprzeglo "nie lapie"....

    Prosze nie sluchac imbecyli!!!

    W Pana przypadku najprawdopodobniej sa problemy z plyta sterowania co moze byc niestety bardzo szkodliwe dla samej skrzyni. Co to znaczy, ze 3 nie wchodzi??? Jakie sa bledy w kontrolerze skrzyni? Jezeli samochod "slizga" to moze jest w trybie awaryjnym? - Prosze odczytac kody i dopiero wtedy zastanawiac sie co dalej.
  • #3
    Alfred_92
    Level 33  
    nii123 wrote:
    Przeczytałem również o tym ślizganiu sie i ludzie piszą ze te audi mają płyn hamulcowy połączony ze skrzynia i trzeba odpowietrzyć i sprzęgło zacznie łapać w 100% mam pytanie czy to może pomóc i co z tym biegiem.

    Naczytałeś się ale nie czytałeś wystarczająco skrupulatnie bo ta uwaga tyczy się ewentualnie manualnych skrzyń biegów,a poza tym też jest bzdurą bo zapowietrzone sprzęgło nie będzie chciało się do końca wysprzęglać, a nie że bedzi się ślizgać.
  • #4
    wmr
    Level 17  
    Nie mieszajcie....!

    Konwerter (czyli sprzeglo hydrokinetyczne) w zasadzie odpowietrza sie bardzo szybko.
    Nie ma czegos takiego jak wysprzeglanie konwertera.
    Wystepuje tam (po ok. roku 1995) sprzeglo lock-up - ale to juz inna bajka i zapinanie tego sprzegla powoduje sztywne spiecie silnika i skrzyni w odpowiednich warunkach.
    Konwerter przenosi naped caly czas.
  • #5
    pilkozak
    Level 16  
    kolego jeżeli chcesz tym autem pojeździć to czas lepiej poświęć na szukanie dobrego mechanika od automatów w Twojej okolicy, a nie na uczenie się zasady działania skrzyni z jakiś dziwnych źródeł. Sam tu nic nie zreperujesz. Właśnie dla tego ktoś sprzedał to auto...
  • #6
    nii123
    Level 2  
    rozmawiałem jeszcze z takim panem i powiedział tak ślizga sie od sprzęgła a co za tym idzie skrzynia świruje bo samochód ma strasznie małą prędkość a wysokie obroty. To może dlatego właśnie z tego 2,5 biegu nie wchodzi mi na 3 ?
  • #7
    nii123
    Level 2  
    Proszę o odpowiedz na moje ostatnie pytanie.
  • #8
    Southend69
    Level 11  
    Sam wymieniałeś ten olej czy ktoś ci to wymieniał , jaki był stary olej czysty czy czarny czy czasem nie śmierdział spalenizną , automatyczna skrzynia biegów będzie miała problemy ze zmianą biegów jeśli poziom jest za niski ale nie będzie się ślizgać bo to olej powoduje zespolenie elementów jeśli go nie ma auto poprostu nie jedzie bo w skrzyni nie ma ciśnienia , omijanie biegów świadczy o usterce tego biegu . Ślizganie na każdym biegu to prawdopodobnie walnięty konwerter ale to można sprawdzić diagnostyką porównując prędkości wałków w skrzyni i obrotów silnika