logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór lustrzanki: Nikon D7100 czy D5100 dla początkującego fotografa?

r.pszczolkowski 27 Gru 2014 15:47 1101 4
REKLAMA
  • #1 14260282
    r.pszczolkowski
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    Siemka, jestem początkującym fotografem i potrzebuję lustrzanki. Chciałbym, żeby służyła mi nie tylko na początku, ale też później, kiedy będę bardziej zaawansowany. Która z wyżej wymienionych lustrzanek będzie dla mnie bardziej odpowiednia. Dla ułatwienia dodam, że mam zamiar fotografować w makro, za pomocą pierścienia odwrotnego mocowania, i tych pośrednich, oraz krajobrazy, architekturę, i sporadycznie portrety. Pieniądze nie grają roli, więc proszę się nimi nie kierować :) Pozdrawiam, i życzę szczęśliwego nowego roku :D
  • REKLAMA
  • #2 14262452
    D214d3k
    Poziom 39  
    Ocena: 629
    Jeśli bardzo nastawiasz się na makro to nie kupuj lustrzanki, bo po kilku ujęciach dojdziesz do wniosku, że lustro przeszkadza a pryzmat nie jest przydatny. Skoro i tak większość zdjęć będziesz robić na LV z podniesionym lustrem to lepiej pomyśl od razu o bezlusterkowcu. Przynajmniej będzie ostrzył dobrze na AF detekcyjnym bo lustrzanki na LV ostrzą bardzo ułomnie. Odwrotne mocowanie jest .. spoko ale w praktyce lepiej kupić redukcję m42 + jakiegoś Zeissa z dużą skalą odwzorowania i ostrzyć ręcznie na specjalnej szynie.
  • REKLAMA
  • #3 14263535
    aleksandro
    Poziom 17  
    Ocena: 17