Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito W639 115 CDI - falują obroty...

11 Lut 2015 19:04 1809 7
  • Poziom 8  
    Witam mam prawdopodobnie do wymiany zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie CR po nagrzaniu na wolnych obrotach falują obroty. Słyszałem, że w tym zaworze wystarczy zmienić dwa o-ringi i będzie dobrze.Mmoże mi ktoś to potwierdzić?

    Pisownię i tytuł poprawiłem.
    [Z].
  • Spec od Mercedesów
    Uszkodzenie wspomnianych gumek skutkuje w przeważającej większości wypadków kłopotami przy rozruchu (spadek ciśnienia paliwa poniżej wartości granicznej koniecznej do rozruchu)
    Nie wydaje mi się, żeby dochodziło do nierównomierności obrotów - przynajmniej nie spotkałem się z takim objawem. Prawidłowy tok postępowania obejmuje podłączenie komputera SD i przeprowadzenie testów poszczególnych elementów układu wysokiego ciśnienia.
  • Poziom 8  
    Właśnie nie mam SD w pobliżu nikt go u mnie nie ma podłączałem jakiś taki uniwersalny tester jedyne co zauważyłem to ze na wolnych obrotach skacze ciśnienie na listwie, błędów żadnych nie ma w sterowniku to co wymienić zawór na nowy na początek.
  • Poziom 13  
    Jeżeli na wolnych obrotach skacze ciśnienie to może niedomagać sekcja tłocząca w pompie wysokiego ciśnienia. Tych sekcji jest trzy w pompie i brak tłoczenia przez jedną z nich może powodować powyższe objawy.
  • Poziom 8  
    No masz racje z tom pompą, ale ten objaw trwa już 3lata i 150000km przebiegu gdy by to była pompa raczej by się już rozsypała.
  • Poziom 13  
    No nie koniecznie pompa mogła by się rozsypać. Wystarczy że zaworek na sekcji będzie szwankować i już tłoczenia nie będzie.
  • Poziom 8  
    A jeżeli zaworek na sekcji jest uszkodzony jakie objawy będą podczas jazdy?? mocy mu nie brakuje ciśnienie na listwie tez trzyma równo pod obciążeniem.
  • Poziom 13  
    W przypadku nietłoczenia paliwa przez jedną z sekcji pod obciążeniem pompa może wytworzyć żądane ciśnienie ale spada jej wydajność (mniej paliwa przetłoczy). Jeśli wtryskiwacze są szczelne na przelewach to ta mniejsza ilość paliwa może im jeszcze wystarczyć do pracy.
    Ale to tylko takie moje hipotezy co do tego zaworka. Uszkodzenie jednej z sekcji w pompie może wykazać tester diagnostyczny - tak słyszałem ale nie praktykowałem. Może ktoś inny coś podpowie.