Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat cinquecento proszę o szybką odpowiedź

01 Mar 2015 15:20 933 13
  • Poziom 6  
    kupiłem niedawno cinquecento 700 95r i zaczęły się kłopoty silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach trzesie calom budą. Może ktoś zna przyczyne awarii
  • Poziom 29  
    Poduszki pod silnikiem/skrzynią bądź uszkodzony/rozregulowany gaźnik... Na jakim gaźniku jest ?
  • Poziom 12  
    Proponuję wyregulować gaźnik i zawory. Może nie bije na wszystkie gary? sprawdź świece, kable albo cewka tzn. pewnie będziesz miał na rozdzielaczu też musisz sprawdzić
  • Poziom 29  
    Zarowy w Cinquecento 700 posiadają samoregulatory hydrauliczne, ich się nie reguluje.

    Cinquecento nie jest na rodzielaczu, posiada moduł zapłonowy typu nanoplex i jedną cewkę na dwa cylindry.

    Gdyby nie pracował na wszystkie cylindry (a ma tylko dwa) to nie miałby totalnie mocy i strzelał by w wydech.
    Według mnie gaźnik do regulacji o ile to FOS/Weber, lub do totalnego przeglądu jeśli to Aisan.
  • Poziom 6  
    ToJestNick napisał:
    Poduszki pod silnikiem/skrzynią bądź uszkodzony/rozregulowany gaźnik... Na jakim gaźniku jest ?
    to jest orginalny gaznik od niego byl u mechnika bo mialem klopoty z saniem wymienil gaznik na taki sam a silnik dalej wchodzi na obroty i spada po prostu plywaja
  • Poziom 29  
    W roczniku 1995 były fabrycznie stosowane gaźniki Japońskie Aisan sterowane elektronicznie, oraz jeszcze gaźniki FOS Łódź sterowanie mechanicznie. Gaźnik Aisan jest bardzo ciężki w regulacji i posiada wiele wężyków do różnych czujniczków, minimalne uszkodzenie któregoś z wężyków powoduje złą pracę silnika.

    Według mnie sprawdź szczelność wszelakich wężyków, połączeń. Jeśli wszystko będzie w porządku to zakup polski gaźnik FOS, po jego montażu problemy znikną.


    U mnie gdy obroty falowały okazało się, że przepustnica była wyrobiona i miała luz, przez co silnik zaciągał lewe powietrze. Wymiana gaźnika na Polskiego FOS'a definitywnie rozwiązała problem.
  • Poziom 6  
    to jest gaznik fos bylem zobaczyc niema kupy wezykow ile kosztuje nowy gaznik fos
  • Poziom 29  
    Nowego nie kupisz, jedynie regenerowany.

    Najpierw powiedz mi... Podczas dodawania gazu nie słyszysz nigdzie syczenia w okolicach gaźnika? Możliwe że gdzieś jest po prostu nieszczelność, dostaje się lewe powietrze i stąd to falowanie obrotów.
  • Poziom 6  
    tego to niesprawdzalem ale mechanik wymienial na drogi gaznik i to samo chyba ze mechanik do kitu
  • Poziom 29  
    ToJestNick napisał:
    stąd to falowanie obrotów.

    Ale ma FOS a nie Aisin.
  • Poziom 29  
    Przy FOS'ie wystarczy nieszczelność przy przewodzie od serwa, bądź na uszczelce gaźnik- kolektor ssący aby ciągnął lewe powietrze i obroty falowały.
    Wystarczy też niewielki luz na przepustnicy.
  • Poziom 6  
    tak ma gaznik fos
  • Poziom 29  
    No to mówię, zobacz czy nie ma gdzieś nieszczelności w miejscach które wymieniłem, złap też palcami za przepustnicę i zobacz czy nie ma luzu na boki.
  • Poziom 6  
    dzieki jutro sprawdze wiecej sie dowiedzialem niz u mechanikow