logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Schemat regulatora obrotów wentylatora 12V 0,2A z potencjometrem

marcin_rws 24 Maj 2005 22:19 7936 6
REKLAMA
  • #1 1522251
    marcin_rws
    Poziom 11  
    witam wszystkich
    Jest to mój pierwszy post na forum wiec przepraszam jesli cos zrobie źle :), wiem że było już wiele takich tematów ale w żadnym nie mogłem doszukać się odpowiedzi na to co mi jest potrzebne (jestem dosc zielony z elektroniki), a mianowicie poszukuję gotowego schematu regulatora obrotów wentylatora. Chce zeby mozna bylo go regulowac za pomoca potencjometru (wiatrak ma 0,2A i 12 V max) w zakresie od 5V do 12V. Prosil bym o jakis schemat, z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 1525066
    marcin_rws
    Poziom 11  
    ok dzieki za pomoc
    Posil bym jednak o pomoc gdzyz w tych ukladach z lm317t na wyjsciu na wentylator uzyskuje sie przy ustawieniu maxa na potencjometrze 10,5 V a przy min ok 3 V , czy da sie to jakos zmienic czyli zeby min bylo ok 5 V, a max ok. 12 V (troche blizej niz 10,5). Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #5 1525704
    marcin_rws
    Poziom 11  
    ok ale ten rezystor z gwiazdka pozwlala na ograniczenie tylko napiecia dolnego czyli tego przy minimalnym nastawieniu potencjometru, a co z maksymalnym, da sie jakos tak zrobic zeby bylo ono wyzsze niz to 10,5V ??
  • REKLAMA
  • #6 1525890
    djjack
    Poziom 27  
    Ocena: 27
    Niestety na lm317 nie musiał bys zmodifikowac schemat aby miec na wyjsciu 12 v ale przy tym 10,5 v bardzo ładnie kreca wiatraczki wiec sadze ze to ci wystarczy
  • #7 1526847
    marcin_rws
    Poziom 11  
    wiem jak kreca bo juz sprawdzalem stad moje pytanie, a mogl bym prosic o jakas modyfikacje tego ukladu zeby jednak bylo to 12V (albo moze jakis inny uklad) ??

Podsumowanie tematu

LABEL_AI_GENERATED