Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito W639 Lift (2012r.) - montaż tempomatu ?

07 Lip 2015 17:43 4812 16
  • Poziom 13  
    Witam,
    chciałem zainstalować tempomat do Vito z 2012 roku (wersja osobowa, Shuttle).
    Czytałem w internecie, że trzeba tylko zamontować sterownik, dźwigienki i zmienić osłonkę kolumny kierownicy oraz odpowiednio przeprogramować komputer.

    Pytanie czy faktycznie to wszystko co trzeba zrobić w wersji z 2012 roku oraz czy całe okablowanie do dźwigienek oraz do sterownika jest już w aucie?

    Gdzie montuje się sterownik oraz co dokładnie trzeba przeprogramować w komputerze tzn czy trzeba tylko uaktywnić tempomat czy też jakieś bardziej skomplikowane przeprogramowanie?

    p.s. ewentualnie gdyby ktoś znał kogoś co wykonuje takie przeróbki to chętnie skorzystam.
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    viper111 napisał:
    Witam,
    chciałem zainstalować tempomat do Vito z 2012 roku (wersja osobowa, Shuttle).
    Czytałem w internecie, że trzeba tylko zamontować sterownik, dźwigienki i zmienić osłonkę kolumny kierownicy oraz odpowiednio przeprogramować komputer.

    Pytanie czy faktycznie to wszystko co trzeba zrobić w wersji z 2012 roku oraz czy całe okablowanie do dźwigienek oraz do sterownika jest już w aucie?

    Gdzie montuje się sterownik oraz co dokładnie trzeba przeprogramować w komputerze tzn czy trzeba tylko uaktywnić tempomat czy też jakieś bardziej skomplikowane przeprogramowanie?

    p.s. ewentualnie gdyby ktoś znał kogoś co wykonuje takie przeróbki to chętnie skorzystam.


    Witam

    To co znalazłem

    Trzeba dołożyć dźwignię od tempomatu i zaprogramować (zmienić wariant kodowania CDI). Jeżeli idzie o instalację to za włącznikiem zespolonym przy kierownicy powinna wisieć kostka 6 pinowa .Jeżeli by jej nie było to trzeba przeciągnąć przewody do modułu CDI.
  • Poziom 7  
    ___Ważne urządzenie w aucie. Powinno być montowane przez doświadczony personel, który znajdziesz w serwisie merca.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji lub wprowadzają w błąd są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 9  
    n00bek102 napisał:
    ___Ważne urządzenie w aucie. Powinno być montowane przez doświadczony personel, który znajdziesz w serwisie merca.


    Bez przesady można to zrobić samemu serwis kosztuje.
  • Poziom 13  
    Dzieki za odpowiedzi. Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, na allegro w ogóle nie ma sterowników tempomatu dla 639? Dla W638 są normalnie ale dla W639 nik nie sprzedaje?
    Czy ten sterownik jest osobnym elementem czy tez jest zintegrowany z BSI?

    p.s. zamontuje we własnym zakresie, jedynie na przeprogramowanie kompa podjadę.
  • Poziom 9  
    viper111 napisał:
    Dzieki za odpowiedzi. Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, na allegro w ogóle nie ma sterowników tempomatu dla 639? Dla W638 są normalnie ale dla W639 nik nie sprzedaje?
    Czy ten sterownik jest osobnym elementem czy tez jest zintegrowany z BSI?

    p.s. zamontuje we własnym zakresie, jedynie na przeprogramowanie kompa podjadę.


    To napisz do tego co ma Dla W638 i zapytaj
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    viper111 napisał:
    czy faktycznie to wszystko co trzeba zrobić w wersji z 2012 roku

    Dla wersji przed- i poliftowej jest ta sama procedura.
    viper111 napisał:
    trzeba tylko zamontować sterownik

    Nie jest potrzebny żaden sterownik.
    viper111 napisał:
    co dokładnie trzeba przeprogramować w komputerze

    Kodowanie odbywa się on-line jako tzw. "SCN coding"
    W tym konkretnym przypadku do sterowników CDI oraz ESP zostaje dodany kod MS1
    Jest raczej mało możliwe, żeby zrobić to samą Star Diagnozą (bez połączenia on-line z bazą w Stuttgarcie). Nie wiem - może się mylę. Może ktoś daje radę. Ja to robię on-line, tak jak zaleca producent.
    wojtek0706 napisał:
    Jeżeli idzie o instalację to za włącznikiem zespolonym przy kierownicy powinna wisieć kostka 6 pinowa .Jeżeli by jej nie było to trzeba przeciągnąć przewody do modułu CDI.

    Tak jest w starszym modelu 638. W 639 dźwigienka przychodzi z kawałkiem kabelka którego wtyczkę wpina się w odpowiednie miejsce w stacyjce. Żadne dodatkowe kable nie są potrzebne.
    wojtek0706 napisał:
    Bez przesady można to zrobić samemu

    Sam montaż jest prosty - trzeba tylko zachować odpowiednie środki ostrożności przy ściąganiu kierownicy z poduszką i przy demontażu "tasiemki" pod kierownicą.
  • Poziom 13  
    Mam dodatkowe pytanie, właśnie dzwoniłem do serwisu MB i dostałem informację, że do tempomatu w W639 z 2012 roku trzeba jeszcze wymienić pedał gazu... ? Czy to prawda? Jak to sprawdzić czy mój pedał gazu jest ok?
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    viper111 napisał:
    do tempomatu w W639 z 2012 roku trzeba jeszcze wymienić pedał gazu... ? Czy to prawda?

    W autach 639 od numeru 211160 ze skrzynią 711.6 lub 716.6 trzeba wymienić pedał gazu na odpowiedni dla kodu MS1. Chodzi o uzyskanie funkcji kickdown.
    Zadajecie pytania z bardzo ogólnikowymi danymi pojazdu - tak więc nie spodziewajcie się bardzo szczegółowych odpowiedzi. Widocznie pracownik ASO dysponował numerem podwozia i dlatego pojawiła mu się opcja wymiany pedału gazu.
  • Poziom 13  
    Dzieki "Gerri" za podpowiedź.
    Dokładnie w MB podałem numer VIN.

    Czy ewentualnie mógłbyś mi sprawdzić jaki numer części manetki powinienem zakupić oraz jaki numer części pedału gazu?

    Dodatkowo czy jeśli nie wymienię pedału gazu to tempomat nie będzie działał? Czy z manetka i aktywowanym tempomatem w MB ale bez wymiany pedału gazu, mogę normalnie podróżować?

    Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi :)
  • Spec od Mercedesów
    viper111 napisał:
    Czy ewentualnie mógłbyś mi sprawdzić jaki numer części manetki powinienem zakupić oraz jaki numer części pedału gazu?

    Nie do końca jestem pewien za swoje umiejętności - to wykracza poza wyposażenie fabryczne, a program nie podpowiada listy części potrzebnych dla konkretnego numeru podwozia.
    viper111 napisał:
    Dodatkowo czy jeśli nie wymienię pedału gazu to tempomat nie będzie działał?

    Będzie działać. Może być pozbawiony pewnych funkcji powiązanych z działaniem "kickdownu". Jakich? - Nie wiem. Należałoby się wgłębić w literaturę serwisową (oczywiście to pochłaniacz czasu).
  • Poziom 13  
    A czy "kickdown" to nie jest przypadkiem tylko w automacie?
    Standardowo powoduje on maksymalne otwarcie przepustnicy (maksymalne przyśpieszenie przy redukcji biegów).

    Doczytałem, że w manualnych skrzyniach biegów kickdown przy ustawionym ograniczniku prędkości anuluje ustawiona prędkość ogranicznika.
    Pytanie czy Vito w tej manetce ma tylko tempomat czy również ogranicznik prędkości?
  • Spec od Mercedesów
    viper111 napisał:
    czy Vito w tej manetce ma tylko tempomat czy również ogranicznik prędkości?

    Tak. Jest w niej również regulowany ogranicznik prędkości.

    Mercedes Vito W639 Lift (2012r.) - montaż tempomatu ?
  • Poziom 13  
    Jak kolega Geri napisał od numeru 211160 wymagany jest pedał gazu nr A9063000304.

    Jeszcze nie aktywowałem bo MB robią problemy...
  • Poziom 13  
    Uff w końcu udało się zamontować i aktywować (zaprogramować) tempomat.

    Ale po kolei. Sam montaż: pedał gazu banalny ale podłączenie kostki od manetki do stacyjki wymaga doświadczenia a w zasadzie trzeba wiedzieć, że do stacyjki najłatwiej dostać się poprzez wyjęcie radia :) Sam demontaż obudowy kolumny kierownicy i wstawienie manetki to prosta czynność.

    Co do aktywowania tempomatu to większość serwisów twierdzi, że na częściach używanych nie zrobią bo nie biorą odpowiedzialności oraz muszą uzyskać kod ze Stuttgartu aby w aucie w wyposażeniu pokazywał się. Jednak są nieliczne serwisy autoryzowane, które po prostu programują tempomat i nie zgłaszają sprawy do Stuttgartu.
    Koszt około 200 pln.

    Mnie całkowity koszt wyszedł około 750 pln.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    viper111 napisał:
    oraz muszą uzyskać kod ze Stuttgartu aby w aucie w wyposażeniu pokazywał się. Jednak są nieliczne serwisy autoryzowane, które po prostu programują tempomat i nie zgłaszają sprawy do Stuttgartu.

    Warsztaty autoryzowane nie mają innej możliwości wprowadzenia kodu jak tylko przez zgłoszenie zmiany do centralnego komputera firmy. Na szczęście dla kogoś, kto robi to nie pierwszy raz procedura jest prosta i szybka: w sumie odbywa się to automatycznie, on-line, i trwa minuty.
  • Poziom 13  
    Automat Forum wyslał prosbe abym zakończył temat.

    Zatem montaż tempomatu bardzo prosty, samą gałkę i pedał gazu zamontowałem we własnym zakresie, serwis włączył funkcję tempomatu. O dziwo zrobili to bez zgłaszania do Niemiec. Kosztowało to mnie 50 pln w oryginalnym serwisie MB dla ciężarówek :)