logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak wpisać footprinty w Protel dla rezystorów, tranzystorów i diod?

zbyszk0 02 Cze 2005 20:44 1149 6
REKLAMA
  • #1 1545454
    zbyszk0
    Poziom 10  
    Witam

Robie sobie schemacik plytki w protelu do chodze do momentu gdzie wpisuje sie footpinty i lipa (Design->Load Nets...) i wywalaja mi sie bledy.
    W swoim schemacie mam nastepujace elementy:
    Rezystory x6 sztuk
    tranzystor 2N2369 x5 sztuk
    Pojemnosc x1
    Dioda zenera x1 (ZENER1)
    Zasilanie Vcc

Jesli chodzi o protela jestem zielony jak trwaka na pastwisku.
    Co mam wpisac w footprint by pozbyc sie errorow?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 1545465
    amator
    Poziom 22  
    Ocena: 37
    Witam.
    Jaki to Protel?? Jeżeli poniżej 2004 to fakt - biblioteka Miscelanous Devices w edytorze schematów nie ma zdefiniowanych footprintów (w 2004 jest to OK). Najprościej - przejrzyj bibliotekę PCB Miscelanous Devices albo Miscelanous Connector i odpowiednie nazwy wpisz w pola Footprints. Nie pamiętam ale powinno być Axial i coś tam dla rezystorów dla kondensatorów nie pamiętam, dla trasnystorów poszukaj obudów TO.
    Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #3 1545801
    zbyszk0
    Poziom 10  
    Mam wersje 99sepl czesc bledow juz poprawilem nadal jednak niewiem jak uporac sie z pojemnoscia, dioda zenera.
    Wykrzacza mi sie tez przy:
    Add new component V1
    Add node V1-1 to net VCC

Moze jakas pomoc szukam i szukam ale nic nie moge wykombinowac :(
  • REKLAMA
  • #4 1545868
    amator
    Poziom 22  
    Witam.
    V1 to dioda? Wychodzi na to że podczas próby aktualizacji PCB ze schematu próbuje dodać diode na PCB. Sprawdź czy dobrze podłączyłeś pin do VCC. Nie pamiętam jak jest w 99SE ale w 2004 aby zatwierdzić i wprowadzić zmiany trzeba kliknąć Execute.
    Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #5 1545920
    zbyszk0
    Poziom 10