Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 HDi - czujnik klimatyzacji

gieno1 21 Gru 2015 19:02 1905 24
  • #1 21 Gru 2015 19:02
    gieno1
    Poziom 13  

    Witam Szanownych Forumowiczów
    Peugeot 406 HDi 90KM 2000 - pojawił się monit przy włączonej auto-klimatyzacji objawiający się okresowym miganiem kontrolki STOP oraz pojawiającym się dźwiękiem. Po wyłączeniu klimy brak tych objawów. Czy mógłby to być czujnik ciśnienia klimatyzacji?
    Po pierwszym śniegu autko wypadło z drogi i lekko uderzyło w pobocze. Od tej pory takie objawy jak opisałem.
    Czy mogę ten czujnik wymienić i nie rozszczelnię klimy - sądzę że raczej to się nie uda, ale wolę zapytać znaających się na żeczy. Jak mogę sprawdzić sprawność czujnika ( 4piny )
    Pozdrawiam i proszę o pomoc .....

    0 24
  • #3 22 Gru 2015 11:11
    gieno1
    Poziom 13  

    Wielkie dzięki za tę bezcenną (dla mnie) informację. Akurat tego nie mogłem znaleźć w necie.
    Podepnę kompa na pewno jak autko wróci od lakiernika.
    Sądzę iż może to być właśnie ten czujnik gdyż wyczytałem że ten element bywa przyczyną podobnej usterki. cóż mogło się więcej przydarzyć. Może przy bocznym uderzeniu sprężarka klimy uderzyła o podłużnicę. Śladów uderzenia na kole pasowym nie widać.
    Praca sprężarki jest jednak inna - nieco głośniejsza, bardziej szumi, przypomina trochę pracę uszkodzonego łożyska

    0
  • #5 22 Gru 2015 12:15
    gieno1
    Poziom 13  

    Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, lecz nie chodzi tu o sprzęgło gdyż nieco głośniejsza praca ciągła od momentu włączenia kieruje moją uwagę w tym kierunku czyli na sprężarkę. Nie wiem co jest przyczyną więc zacznę od wymiany czujnika - wydaje się to dość nieskomplikowaną wymianą i pozwoli wyeliminować jedną z przyczyn.
    Próbowałem znaleźć schemat lub przekrój tegoż czujnika aby zrozumieć zasadę jego działania. Z tego co ustaliłem ma on w sobie 4 "switch" dwa są zwarte a kolejne dwa rozwarte w spoczynku. Jeżeli się mylę to proszę o korektę.

    0
  • #6 22 Gru 2015 12:43
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 22 Gru 2015 13:03
    gieno1
    Poziom 13  

    Przepraszam za moje pytanie, lecz nie rozumiem stwierdzenia: "Prawie na pewno - nie." Potwierdza Pan moje przypuszczenia czy zaprzecza? Tak / Nie?
    Co do wentylatorów to jakby nic się nie zmieniło ......
    Oczywiście dziękuję za odpowiedź - każda konstruktywna informacja może posłużyć nie tylko mi.

    0
  • #8 22 Gru 2015 13:07
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 22 Gru 2015 13:18
    gieno1
    Poziom 13  

    Przez krótki okres na wyświetlaczu pojawia się monit po angielski mówiący o zbyt wysokim ciśnieniu w układzie więc czy wentylatory mają tu "coś na rzeczy"?

    0
  • #10 22 Gru 2015 13:23
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 22 Gru 2015 13:33
    gieno1
    Poziom 13  

    Dzięki - zastosuje się do wskazówek, spróbuję zlokalizować usterkę i poinformuję o dalszych działaniach. Może faktycznie któryś z przewodów jest zgnieciony ....

    0
  • #12 06 Kwi 2016 18:24
    gieno1
    Poziom 13  

    Dzisiaj byłem w serwisie od klimatyzacji. Wcześniej lakiernik rozszczelnił układ i wypuścił czynnik.
    1. Sprawdzenie na szczelność układu azotem - wynik OK,
    2. Test podciśnienia, napełnienie olejem, czynnikiem itd. wszystko komputerowo - wynik OK,
    3. Sprawdzenie zaworków czy nie przepuszczają - wynik OK.
    4. Sprawdzenia działania - wynik OK.
    5. Koszt 190 zł (30zł sprawdzenie szczelności + 160zł napełnienie klimy)

    Wracam więc do domu aż tu nagle rozlega się alarm dźwiękowy i zaświeca się okresowo STOP oraz wyświetlony zostaje napis "Engine Coolant Too High". Wróciłem więc do punktu wyjścia. Na kolejną wizytę pojadę jutro ... . Nie dostrzegłem nigdzie zgniecionego przewodu.
    Jeżeli to wentylatory a może tak być to od czego zacząć lokalizację usterki?

    0
  • #13 06 Kwi 2016 18:38
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Przecież ten komunikat jasno mówi o zbyt wysokim poziomie płynu w układzie chłodzenia, a nie usterce w układzie klimatyzacji.

    [edit] Bzdurę napisałem, nie doczytałem posta.

    0
  • #14 06 Kwi 2016 18:45
    gieno1
    Poziom 13  

    Wiem, lecz płynu ani nie ubyło ani nie przybyło przez godzinę kiedy napełniano klimę. Poza tym silnik nie osiągnął nawet temp 50 stopni. Jakoś to jest powiązany. Z tego co znalazłem na forach prawdopodobnie wymiana czujnika ciśnienia klimatyzacji leczy ten objaw.

    0
  • #15 06 Kwi 2016 19:00
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 06 Kwi 2016 19:16
    gieno1
    Poziom 13  

    Ad.1 - Wskazanie temperatury na zegarze - lewe skrajne położenie. Zimny silnik. Do serwisu kloimatyzacji miałem zaledwie 500 m
    Ad.2 - Nie wiem czy wentylatory w ogóle się włączają
    a) jeżeli chodzi o ten nawiew kabinowy to jak najbardziej działa auto oraz prędkości manualne bez zarzutów
    b) nie słyszę wentylatora chłodnicy i klimy tego z przodu samochodu. On się chyba nie "odpala".
    c) Po włączeniu klimatyzacji przy chłodnym silniku tak jak piszesz georgesgr wolne obroty dmuchawy są.

    0
  • #17 06 Kwi 2016 19:21
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 06 Kwi 2016 19:47
    gieno1
    Poziom 13  

    Naprawdę nie wiem - idę sprawdzić i odpowiem za chwilę. A tak "od serca" dzięki za podpowiedzi ....

    Dodano po 24 [minuty]:

    Rozgrzałem autko - do 90 stopni. Przejechałem się:
    Po uruchomieniu na zimnym silniku wentylator chłodnicy pracuje na pierwszym biegu.
    Nie wiem co jest grane. Przejechałem się rozgrzałem silnik a w międzyczasie testowałem klimę. Włączałem, wyłączałem, na manualu wolne i szybkie obroty, +30 stopni na auto i 14 stopni na zmianę.
    Wszystko funkcjonuje jak powinno. Co jest grane? A jak w trasie znów mi się włączy alarm?
    Nic tak życia nie uprzykrzy jak ukryta wada i brak lokalalizacji przyczyny.

    0
  • Pomocny post
    #19 06 Kwi 2016 19:52
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 06 Kwi 2016 19:56
    gieno1
    Poziom 13  

    Mój samochód stoi pod blokiem, pod chmurką i dzisiaj raczej nic nie zobaczę lecz jutro to zrobię i poinformuję.

    Czy przyczyną może być kostka stacyjki?
    Po włączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika, NIE MA nawiewu. Drobny ruch kluczykiem startera lekko w dół i do siebie powoduje załączenie się nawiewu i tak już zostaje niezależnie od tego czy A/C jest na manualu czy auto. Doszedłem do tego że w stacyjce jest styk który odpowiada właśnie za nawiew.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepraszam, nie zapytałem gdzie, w jakiej okolicy szukać tego czujnika?

    0
  • #21 06 Kwi 2016 20:04
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 06 Kwi 2016 20:10
    gieno1
    Poziom 13  

    Też tak to postrzegam - komputer nie negocjuje tylko analizuje odczyty z czujników. Jutro postaram się sprawdzić czy jest druga prędkość wentylatora. Nie do końca rozumiem co oznacza +APC

    0
  • #23 06 Kwi 2016 20:14
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 06 Kwi 2016 20:20
    gieno1
    Poziom 13  

    Dzięki bardzo Georgesgr - jesteś The Best. za poświęcony czas i pomoc.
    Chciałem wymieniać czujnik ciśnienia klimatyzacji[b]. Znajomy mechanik sugerował udać się do serwisu klimatyzacji aby wymienić owy czujnik aby nie rozszczelnić klimy wymieniając czujnik samemu.
    Dzięki Twoim sugestiom i zdrowemu rozsądkowi zacznę od tego co musi zostać wymienione czyli kostka stacyjki. Na all....o są zamienniki po 49zł lecz nie wiem czy coś warte - wyglądają solidnie.

    0
  • #25 06 Kwi 2016 20:30
    766630
    Użytkownik usunął konto