Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekspres Solis Master 5000 - Zablokowany zaparzacz / powolna praca silnika

hk48m 21 Sty 2016 13:12 996 11
  • #1 21 Sty 2016 13:12
    hk48m
    Poziom 9  

    Mój ukochany ekspres do kawy znowu zaczął szaleć. Fakt, że ma już ogromny przebieg, więc nie ma się specjalnie czemu dziwić.

    Usterka polega na baaardzo powolnej pracy silnika nawet po włączeniu w trakcie Selftest. Normalnie chodził błyskawicznie pach-pach i po selfteście. Teraz niestety trwa to tak długo, że wyświetla po czasie komunikat o zablokowanym zaparzaczu. Nie poddając się wymieniłem silnik zaparzacza na taki ze starego ekspresu. Sprawdziłem trybiki, wszystko pracuje jak trzeba. Nadal ten sam błąd. Co gorsza, zblokował się niemal na stałe, tak, że nie mogę wyjąć zaparzacza :/.

    Jest to ekspres z bebechami takimi samymi jak niektóre modele Saeco.

    1 11
  • #2 21 Sty 2016 23:09
    hk48m
    Poziom 9  

    No dobra... to zacząłem się babrać.
    Wymieniłem sterownik z wyświetlaczem (mam drugi takie sam ekspres, niesprawny ale nie wiem z jakiego powodu). Zaczął działać. Mieli silnikiem, chodzi dość żwawo. Blokuje czujniki zaparzacza i zbiornika na odpadki i przechodzi skutecznie selftest. Niestety gdy wkładam zaparzacz to ładuje go na siłę w pozycji zablokowanej. Jest trochę zabawy aby go wyjąć. Przestawiłem zębatki, myśląc, że możę na etapie zmiany silnika coś się poprzestawiało. Okazuje się, że nic to nie daje. Znowu przekręca zaparzacz w pozycję zablokowaną.

    ?? :/

    0
  • #3 22 Sty 2016 21:27
    BRum
    Poziom 21  

    Do wymiany TIP33c i Zenerdiode 33V.

    0
  • #4 21 Lut 2016 14:13
    akiben
    Poziom 9  

    Witam
    Mam podobny problem - ekspres to solis palazzo - również zablokował się zaparzacz,silnik wolno kręcił,więc wymieniłem tip33c na bd245, bo nie mogłem kupić nigdzie tipa33c.Po wymianie i zrobieniu jednej kawy spalił się kondensator taki niebieski na płycie blisko radiatora - jedyny niebieski, bo inne są pomarańczowe. Ponieważ miałem niesprawąa płytę to podmieniłem go i znowu po 1 kawie to samo - spalony. Jaka może być tego przyczyna ?

    0
  • #5 21 Lut 2016 15:13
    BRum
    Poziom 21  

    Wymieniłeś diodę Zenera 33V?Ten niebieski element to chyba nie kondensator.Nie musi być TIP33c,może być TIP35C ma większy prąd.Sprawdź tę diodę bo ona może robić spustoszenie.

    1
  • #6 21 Lut 2016 19:38
    akiben
    Poziom 9  

    Jutro wymienię, a to niebieskie to co to może być,bo też muszę wymienić?

    0
  • #7 22 Lut 2016 07:59
    akiben
    Poziom 9  

    Zaznaczony element to ten co się spalił, było na nim napisane:
    *07
    K359U
    0403
    * - to wyglądało jak trójkąt
    Ekspres Solis Master 5000 - Zablokowany zaparzacz / powolna praca silnika

    0
  • #9 23 Lut 2016 08:37
    BRum
    Poziom 21  

    warystor na 35 V.Silnik jest zasilany napięciem 33V więc jest zabezpieczenie na 35V.Napięcie 33V to zasługa DZ 33V 1,3Watt

    1
  • #10 23 Lut 2016 12:47
    akiben
    Poziom 9  

    Wymieniłem DZ i wszystko działa. Dostałem tylko warystor na 60v mały i taki na 35V, ale dużej mocy ( śr. 2 cm), który będzie lepszy do zastosowania?

    0
  • #11 23 Lut 2016 13:08
    BRum
    Poziom 21  

    na 35V ,jest miejsce.Moc ma mniejsze w tym wypadku znaczenie.Chodzi o to by napięcie nie wzrosło pow. 35V

    1