Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekspres Solis Master 5000 - Zablokowany zaparzacz / powolna praca silnika

21 Sty 2016 13:12 1401 11
  • Poziom 9  
    Mój ukochany ekspres do kawy znowu zaczął szaleć. Fakt, że ma już ogromny przebieg, więc nie ma się specjalnie czemu dziwić.

    Usterka polega na baaardzo powolnej pracy silnika nawet po włączeniu w trakcie Selftest. Normalnie chodził błyskawicznie pach-pach i po selfteście. Teraz niestety trwa to tak długo, że wyświetla po czasie komunikat o zablokowanym zaparzaczu. Nie poddając się wymieniłem silnik zaparzacza na taki ze starego ekspresu. Sprawdziłem trybiki, wszystko pracuje jak trzeba. Nadal ten sam błąd. Co gorsza, zblokował się niemal na stałe, tak, że nie mogę wyjąć zaparzacza :/.

    Jest to ekspres z bebechami takimi samymi jak niektóre modele Saeco.
  • Poziom 9  
    No dobra... to zacząłem się babrać.
    Wymieniłem sterownik z wyświetlaczem (mam drugi takie sam ekspres, niesprawny ale nie wiem z jakiego powodu). Zaczął działać. Mieli silnikiem, chodzi dość żwawo. Blokuje czujniki zaparzacza i zbiornika na odpadki i przechodzi skutecznie selftest. Niestety gdy wkładam zaparzacz to ładuje go na siłę w pozycji zablokowanej. Jest trochę zabawy aby go wyjąć. Przestawiłem zębatki, myśląc, że możę na etapie zmiany silnika coś się poprzestawiało. Okazuje się, że nic to nie daje. Znowu przekręca zaparzacz w pozycję zablokowaną.

    ?? :/
  • Poziom 21  
    Do wymiany TIP33c i Zenerdiode 33V.
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam podobny problem - ekspres to solis palazzo - również zablokował się zaparzacz,silnik wolno kręcił,więc wymieniłem tip33c na bd245, bo nie mogłem kupić nigdzie tipa33c.Po wymianie i zrobieniu jednej kawy spalił się kondensator taki niebieski na płycie blisko radiatora - jedyny niebieski, bo inne są pomarańczowe. Ponieważ miałem niesprawąa płytę to podmieniłem go i znowu po 1 kawie to samo - spalony. Jaka może być tego przyczyna ?
  • Poziom 21  
    Wymieniłeś diodę Zenera 33V?Ten niebieski element to chyba nie kondensator.Nie musi być TIP33c,może być TIP35C ma większy prąd.Sprawdź tę diodę bo ona może robić spustoszenie.
  • Poziom 10  
    Jutro wymienię, a to niebieskie to co to może być,bo też muszę wymienić?
  • Poziom 10  
    Zaznaczony element to ten co się spalił, było na nim napisane:
    *07
    K359U
    0403
    * - to wyglądało jak trójkąt
    Ekspres Solis Master 5000 - Zablokowany zaparzacz / powolna praca silnika
  • Poziom 21  
    warystor na 35 V.Silnik jest zasilany napięciem 33V więc jest zabezpieczenie na 35V.Napięcie 33V to zasługa DZ 33V 1,3Watt
  • Poziom 10  
    Wymieniłem DZ i wszystko działa. Dostałem tylko warystor na 60v mały i taki na 35V, ale dużej mocy ( śr. 2 cm), który będzie lepszy do zastosowania?
  • Poziom 21  
    na 35V ,jest miejsce.Moc ma mniejsze w tym wypadku znaczenie.Chodzi o to by napięcie nie wzrosło pow. 35V