Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kosa NAC - Nie pali na ciepłym, brak wolnych obrotów.

noidemm 16 Lip 2016 18:09 2430 20
  • #1 16 Lip 2016 18:09
    noidemm
    Poziom 22  

    Witam. Posiadam kosę spalinową made in PRC :) NAC (podobno Amerykańskie, ale tylko z nazwy). Wiem, że zaraz padną odpowiedzi typu trzeba było kupić markowy sprzęt, no coż stało się całe 300 PLN zostało zainwestowane w nie to co trzeba. Ale do rzeczy. Najpierw padło sprzęgło, które wymieniłem, potem gaźnik, też nowy, potem wężyk paliwa, międzyczasie jakieś regulacje. Teraz jest już krytycznie. Kosa odpala na ssaniu jak jest zimna i trzeba ją ostro gazować, żeby nie zgasła. Jak się puści manetke od gazu automatycznie gaśnie i nie idzie jej odpalić. Przy odpalaniu coś słychać w silniku jak dzwoni. Czy możliwe żeby wał korbowy już grzechotał i przez to kosy nie idzie odpalić i nie może zejść na niskie obroty??

    0 20
  • Pomocny post
    #2 16 Lip 2016 18:25
    zdzichra
    Poziom 29  

    Silnik stracił pewnie kompresję -to co dzwoni może być czymś co kiedyś było pierścieniem

    0
  • #3 16 Lip 2016 18:32
    noidemm
    Poziom 22  

    Wydaje mi się że kompresja jest bo przy wkręconej świecy dość ciężko się ciągnie za szarpak. Jest to do sprawdzenia. Cały tłok z cylndrem to wydatek około 50 zł więc jeszcze można zainwestować plus korbowód 30 zł.

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Lip 2016 18:42
    zdzichra
    Poziom 29  

    Rozkręć silnik i będziesz miał jasność co do przyczyny.

    0
  • Pomocny post
    #5 16 Lip 2016 19:09
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    zdzichra napisał:
    Silnik stracił pewnie kompresję -to co dzwoni może być czymś co kiedyś było pierścieniem


    To bzdura!
    Przypuszczam, że poluzowało się mocowanie cewki i koło magnesowe o nią ociera. Szukaj w tym kierunku.

    0
  • Pomocny post
    #7 18 Lip 2016 13:45
    lol11
    Poziom 10  

    Cze. A co było z poprzednim gaźnikiem ? posprawdzaj uszczelki czy nie łapie "lewego powietrza" , Zerknij czy paliwo swobodnie płynie do gaźnika ...


    A iskra , świeca jak się ma ?

    A dzwonić to może nowe sprzęgło ..

    0
  • #8 20 Lip 2016 22:34
    noidemm
    Poziom 22  

    Zamówiłem nowy gaźnik plus podstawa gaźnika. Założyłem i za pierwszym strzałem odpaliło. Kolejna próba znowu pali. Brzęczenie tak jak kolega lol11 napisał że brzęczało nowe sprzęgło. Skręciłem wszystko wraz z głowicą tnącą i przy próbie odpalenia znów za pierwszym razem, jednak po przygazowaniu kosa zgasła. Próba odpalenia nic nie dała. Kosa wogóle nie trzyma wolnych obrotów. Odpalić ją można po przez odkręcenie świecy, wlaniu paliwa na tłok i zakręceniu świecy. Jak myślicie czy mieszanka jest za uboga?? Kosa jak jest na wyższych obrotach to pracuje bez zarzutu, lecz przy puszczeniu gazu gaśnie i potem nie można jej odpalić.
    Świeca nowa, i ładnie spala mieszanke. Przy koszeniu półgodzinnym kolor szarawy.
    Nieszczelności nie ma przy wlocie powietrza, założone nowe uszczelki. Pozdrawiam i zgóry dziekuje za odpowiedzi.

    1
  • #10 21 Lip 2016 07:47
    noidemm
    Poziom 22  

    Rycho T napisał:
    Uszczelniacze wału?

    Silnik nie rozkręcany więc nie wiem. Czy jest możliwość zdiagnozowania bez rozbierania silnika??

    0
  • Pomocny post
    #11 21 Lip 2016 09:14
    lol11
    Poziom 10  

    Za niedługo kolego wymienisz połowę kosy ale czy to się opłaca?

    A nie masz przypadkiem przebicia na kapturku od świecy albo na samym kablu ? ...

    No chyba , że kosa została przytarta i zostało troszkę kompresji .

    1
  • #12 25 Lip 2016 07:51
    noidemm
    Poziom 22  

    Kompresja jest dobra. Przebicia na świecy nie ma, sam kapturek też wygląda w porządku. Czy zakładając nowy gaźnik trzeba go w jakiś sposób regulować??

    0
  • Pomocny post
    #13 25 Lip 2016 23:44
    lol11
    Poziom 10  

    Synchronizacja nowych podzespołów zawsze wskazana ) . Nie masz tam gdzieś w okolicy jakiegoś warsztatu albo kogoś kto zna sie na tego typu regulacjach? Parę groszy i gotowe a jeśli nie robiłeś takich rzeczy to , nie polecam samemu robić bo można niezłego zamieszania narobić ... , przegrzanie ,zatarcie itp.

    Jeśli nic nie wniosłem tym postem proszę potraktować to jako spam )

    0
  • #14 06 Sie 2016 23:39
    noidemm
    Poziom 22  

    Rozkręciłem silnik i okazało się, że pierścionki się zapiekły. Paliwo chyba słabej jakości. Wyczyściłem wszystko, usunołem nagar z tłoka tylko chyba coś skopałem przy skręcaniu, bo dalej paliwo słąbo ssie. Czy strzałka na tłoku powinna być w strone kolektora ssącego czy wydechowego. Obawiam się, że pomyliłem kierunki i strzałka jest w strone wydechu :(

    0
  • Pomocny post
    #15 06 Sie 2016 23:59
    bearq
    Poziom 35  

    Jeśli założyłeś strzałką w stronę wydechu to dobrze

    0
  • Pomocny post
    #16 07 Sie 2016 08:18
    zdzichra
    Poziom 29  

    Pisałem ,że

    zdzichra napisał:
    Silnik stracił pewnie kompresję

    noidemm napisał:
    Kompresja jest dobra. Przebicia na świecy nie ma, sam kapturek też wygląda w porządku

    noidemm napisał:
    Rozkręciłem silnik i okazało się, że pierścionki się zapiekły

    Jednak dobra nie była.Trzeba było od razu rozebrać może uniknąłbyś wydatku na gaźnik
    noidemm napisał:
    chyba coś skopałem przy skręcaniu, bo dalej paliwo słąbo ssie.

    Sprawdź dokładnie uszczelkę pod gaźnikiem czy dokładnie pokrywają się wszystkie otwory bo ssanie paliwa jest od tego uzależnione(tak w skrócie)

    0
  • #17 08 Sie 2016 08:20
    noidemm
    Poziom 22  

    Uszczelka pod gaźnikiem raczej dobra, otwory też się zgadzają. Nie zakładałem orginalnej bo nigdzie nie mogłem dostać, dociołem z teflonu. Dziwi mnie jednak fakt, że przy założeniu nowego gażnika paliło o jedno szarpnięcie i coś się stało. Czy możliwe,żeby coś się zapchało. Filter paliwa czysty, w gażniku ten filterek też czysty. Pokręciłem trochę tą srubką od wysokich obrotówi może dlatego nie idzie odpalić. W jakiej pozycji powinna się ona znajdować?? Rozumiem, że im bardziej wkręcona tym więcej gaźnik dostaje paliwa??

    0
  • #18 08 Sie 2016 14:30
    zdzichra
    Poziom 29  

    Najpierw ustawiasz wolne obroty śrubką, która podpiera przepustnicę tak, żeby kosa nie gasła. Dajesz gaz do końca i tak regulujesz 2-gą śrubką skład mieszanki, żeby kosa osiągnęła jak najwyższe obroty. Następnie wykręcasz tą śrubę mniej więcej o 1/4 obrotu.
    To jeśli nie oglądałeś może się przydać-budowa i działanie gaźnika

    https://www.youtube.com/watch?v=MM2WsTkYhX8
    Poczytaj też to

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2071779.html

    0
  • #19 18 Sie 2016 08:02
    noidemm
    Poziom 22  

    Wszystko szczelne (na dolocie) pierścienie dobre, cylinder ładny. Jedyne co może być nieszczelne to uszczelniacze wału. Czy jest możliwość sprawdzenia ich bez rozpoławiania silnika?? Jaka powinna być kompresja na tłoku??

    0
  • #20 29 Sie 2016 14:37
    noidemm
    Poziom 22  

    Kose złożyłem na kartonowe uszczelki (brak orginalnych), ale już zamówiłem z bakielitu. Kosa już ma wolne obroty ale chyba jednak uszczelniacze wału są do wymiany bo sprężyna od szarpaka jest cała w oleju więc chyba tamtendy wieje.

    1
  • #21 06 Cze 2018 22:24
    Kosa spalinowa
    Poziom 1  

    noidemm napisał:
    Witam. Posiadam kosę spalinową made in PRC :) NAC (podobno Amerykańskie, ale tylko z nazwy). Wiem, że zaraz padną odpowiedzi typu trzeba było kupić markowy sprzęt, no coż stało się całe 300 PLN zostało zainwestowane w nie to co trzeba. Ale do rzeczy. Najpierw padło sprzęgło, które wymieniłem, potem gaźnik, też nowy, potem wężyk paliwa, międzyczasie jakieś regulacje. Teraz jest już krytycznie. Kosa odpala na ssaniu jak jest zimna i trzeba ją ostro gazować, żeby nie zgasła. Jak się puści manetke od gazu automatycznie gaśnie i nie idzie jej odpalić. Przy odpalaniu coś słychać w silniku jak dzwoni. Czy możliwe żeby wał korbowy już grzechotał i przez to kosy nie idzie odpalić i nie może zejść na niskie obroty??

    0