Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie wentylatora sufitowego z oświetleniem

rafalskyosw 19 Lip 2016 12:26 1422 3
  • #1 19 Lip 2016 12:26
    rafalskyosw
    Poziom 3  

Witam
    Potrzebuję pomocy przy podłączeniu wentylatora sufitowego z oświetleniem.
    Ze ściany wychodzą mi trzy kable (brązowy-czarny-niebieski) z sufitu tak samo.
    W ścianie jak sprawdzam próbówką to świeci się on przy niebieskim.
    Włącznik kupiłem dwu przyciskowy i moje pytanie brzmi czy da się zrobić tak żeby jednym przyciskiem włączać światło a drugim wentylator? W załączeniu dodaje schemacik poglądowy jak wygląda kostka w wentylatorze i jak ten włącznik.
    Jeśli nie da się zrobić na dwa przyciski to proszę o napisać jak podłączyć żeby było dobrze.
    Jestem laikiem więc z góry dzięki za każdą pomoc.

0 3
  • #2 19 Lip 2016 13:02
    Brivido

Poziom 28  

Instalacja z puszkami pod sufitem? Co tam wcześniej było założone?
    Prawdopodobnie może być pod tym niebieskim przewód fazowy zasilający, a pozostałe dwa to odejścia. Jeśli masz sieć TN-C to przekonfiguruj te przewody kolorami jak mają być, a w lampie zastosuj zerowanie.

0
  • #3 19 Lip 2016 13:05
    rafalskyosw
    Poziom 3  

instalacja w bloku z wielkiej płyty, tak są puszki pod sufitem. a co było wcześniej nie wiem, po zakupie mieszkania wystawały tylko kable.

możliwe że będzie jakieś "kuku", ponieważ w dwóch pomieszczeniach (były przez poprzednich właścicieli przerabiane) faza była na dwóch przewodach i było rozłączane przewodem zerowym. w dwóch pozostałych pomieszczeniach było ok.
    a tu w pomieszczeniu gdzie chce podłączyć wentylator sąsiaduje akurat z tymi przerabianymi, więc kto wie czy w tej puszcze też coś nie było grzebane.

0
  • #4 19 Lip 2016 14:12
    retrofood
    Moderator

rafalskyosw napisał:

Jestem laikiem więc z góry dzięki za każdą pomoc.