logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

SAMSUNG easy 1800 - Odkurzacz Teściowej sie zepuł - gdzie szukać usterki

jhjt 27 Sie 2016 10:36 2214 7
REKLAMA
  • #1 15894558
    jhjt
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam,
    Odkurzacz teściowej się zepsuł.
    Czy to dobrze czy źle - sam nie wiem. Faktem jest - trza naprawić...

Odkurzacz nie śmierdział, podobno szarpnięty za kabel.

Po rozkręceniu sprawdziłem podłączenie zasilania do (przewodzenie zwijacza - wszystko gra). Napięcie dochodzi do płytki z bebechami, wyłącznik działa - sprawdziłem miernikiem.

Teraz tak... Jestem można powiedzieć laikiem w sprawach elektroniki, cy ktoś mógłby mnie poprowadzić co po kolei sprawdzić i jak.

Potrafię odróżnić rezystor, tranzystor, potencjometr, układ scalony, wyłącznik, kondensator. Mam miernik elektryczny.

Pierwsze pytanie - jak sprawdzić czy płytka jest dobra czy coś jej dolega? Czy szukać przyczyny na płytce czy dalej w silniku?

Z góry dziękuję za pomoc.
    JT
    Załączniki:
    • SAMSUNG easy 1800 - Odkurzacz Teściowej sie zepuł - gdzie szukać usterki IMAG2458.jpg (1019.62 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
    • SAMSUNG easy 1800 - Odkurzacz Teściowej sie zepuł - gdzie szukać usterki IMAG2463.jpg (1.05 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 15894580
    marek majchrzak
    Poziom 20  
    Ocena: 117
    Podaj zasilanie bezpośrednio na silnik, wtedy będziesz pewny, że silnik jest sprawny.
  • REKLAMA
  • #3 15894803
    jhjt
    Poziom 10  
    czy taki silnik ma obniżone napięcie czy czysty zmienny prąd 220V? Czy mogę faze dołączyć do przewodu od szczotek a 0 do tego drugiego przewodu?

Nie chciałbym czegoś spalić...
  • Pomocny post
    #4 15895703
    peter falk
    Specjalista AGD
    Ocena: 3362
    jhjt napisał: