logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak odczytać program ze sterownika Omron CP1E zabezpieczonego hasłem?

hektor72 12 Lis 2016 12:30 2022 9
  • #1 16056238
    hektor72
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam!
    Panowie, mam pewien problem z chińską maszyną produkcyjną, a konkretnie z jej sterowaniem. Maszyna jest praktycznie nowa, jednak Chińczycy nie dają w zestawie żadnych schematów ani dostępu do programu sterownika. Na program w sterowniku omron CP1E założone jest hasło więc w żaden sposób nie mogę rozgryźć zasady jej działania. Czy zna ktoś z Was jakiś sposób na ominięcie zabezpieczenia i ściągnięcie programu do jego analizy. Za jakąkolwiek pomoc z góry dziękuję. Dodam tylko, że ze sterownikami PLC miałem do czynienia jakieś 15 lat temu i to były sterowniki siemensa więc nie jestem profesjonalistą.
  • #4 16059664
    hektor72
    Poziom 10  
    Ok, wszystko fajnie mam programik, tylko jak go użyć?
  • #5 16060651
    daro31ie
    Specjalista Automatyk
    Ocena: 649
    hektor72 napisał:
    Ok, wszystko fajnie mam programik, tylko jak go użyć?

Program jest bardzo prosty.
    Najpierw łączysz się z sterownikiem, następnie wpisujesz ;liczby lub litery od których do których powinien szukać i start.
    Czekasz aż znajdzie.

Miałem takie sytuacje że znalezienie hasła trwało nawet 2h

Pozdrawiam Daro
  • #6 16060982
    hektor72
    Poziom 10  
    Pytanie do kolegi daro31ie. Podłączyłem się dzisiaj do sterownika i napotkałem kolejny problem. Ze sterownikiem łączę się przez kabel USB a program omron password łączy się rzez port com. Czy jest w ogóle możliwa komunikacja przez USB?
  • #7 16062451
    daro31ie
    Specjalista Automatyk
    Ocena: 649
    hektor72 napisał: