Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kalkulator kodów paskowych rezystora.

Orion045 28 Lis 2016 17:52 741 5
  • #1 28 Lis 2016 17:52
    Orion045
    Poziom 11  

Witam wszystkich.Jestem początkujący w programowaniu i elektronice. Chcę zrobić kalkulator kodów paskowych rezystora.Próbuję napisać program do tego.Chcę żeby jednem przyciskiem wybierać pasek koloru rezystora. Np. Locate 1,1 : Lcd "Pasek 1:Czarny" Locate 2,1 : Lcd "Wartość: 1" i dalej do paska 4 a potem po powtórnym naciśnięciu żeby mi wyświetliło wartość rezystora np. Locate 1,1 : Lcd "Wartość Rezystora Locate 2,1 : Lcd " 1,5 k" .Ewentualnie z wykorzystaniem dwóch przycisków bo tak zaczołem pisać. Pierwszy wybór paska a drugi wybór koloru. Coś mi to nie wychodzi.Nie działają przyciski. Niewiem czy w dobrym miejscu napisałem tego posta.Jak nie to przepraszam.

Kod: vbnet
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Nie mam żadnej książki do Bascoma.Próbowałem pisać według innego programu na przycisk i czujnik z wyświetlaczem Lcd 16x2. Poprawiłem trochę. Zapomniałem o gosub.Tyle udało mi się zrobić. Przydał by mi się jakiś przykład,przykłady bo nie wiem jak zrobić żeby mi wyświetał w Locate 1,1:lcd "Pasek:" numer wybranego paska a nie jakieś litery óćś a nie 1 lub 2 i żeby po ustawieniu 4 koloru przeszło do Locate 1,1 : Lcd "Kod: " wyświetliło np. 251 0,1 a w Locate 2,1 :Lcd "Wartość: " wyświetliło wartość rezystora Np.10 k. Pomocy , Plis.Jak to zrobić?

0 5
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 28 Lis 2016 20:21
    373522
    Użytkownik usunął konto  
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 01 Gru 2016 23:31
    Orion045
    Poziom 11