Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Mastercook PFE 93 - wybija korki pod obciążeniem

misiu1315 13 Mar 2017 12:56 525 1
  • #1 13 Mar 2017 12:56
    misiu1315
    Poziom 10  

    Witam, mam pralkę Mastercook PFE-93. Pralka miała wymieniane łożyska bębna i pompę wody bo była spalona. Od tego czasu, pralka piorąc na "pusto" bez prania przechodzi cały cykl, czasem z lekkim obciążeniem np. t-shirty też przejdzie ale nie zawsze, natomiast przy włożeniu czegoś ciężkiego zaczyna pranie i przy energicznym zakręceniu bębnem wybija korek (bez żadnego iskrzenia ani innych dziwnych zachowań), podnoszę korek, pralka rusza i znowu po chwili robi coś takiego.

    Sytuacja wygląda tak, że wydaje mi się, że pralka ma problem zwarciowy gdzieś, dlaczego?

    Na wyłączonym przycisku power, tak samo jak na włączonym nie powinna swiecic kontrolka od "blokady zamka", natomiast świeci. Prawidlowo powinna się ona zapalac po zablokowaniu zamka przed ruszeniem bebna i tak też na początku jak zaczęła wybijać korek było, natomiast teraz kontrolka świeci nawet na wyłączonym włączniku. Drzwiczki blokowane są prawidłowo, nie da się ich otworzyć w trakcie prania.

    Co było robione w pralce:
    - Wymienione łożyska bębna
    - Wymieniona pompa wody
    - Wyjęty przeczyszczony, pomierzony i przejrzany silnik na obecność zwarć
    - Sprawdzona grzałka (grzeje jak trzeba cały czas)
    - Sprawdzony bęben (obraca się lekko i bez większych oporów)

    Nie mam już pomysłów co jeszcze może robić takie rzeczy, może podpowiecie co jeszcze sprawdzić? Co może powodować takie zachowanie?

    1 1
  • #2 13 Mar 2017 14:41
    Bridgestone
    Poziom 17  

    Warto by podmienić blokadę drzwi bo to że blokuje nie oznacza, że jest sprawna i to samo odnosi się do grzałki bo to że grzeje nie oznacza, że jest w pełni sprawna bo może mieć upłynność na masę. W celach testowych można odpiąć przewód uziemiający od grzałki i włączyć pralkę a potem to samo z przewodem silnika mimo, że kolega pisał, że go sprawdzał to nie zaszkodzi się upewnić. Sam wyłącznik warto by sprawdzić czy mimo pozycji off rozłącza styki bo mogł się zepsuć poprostu i pozostał w pozycji włączonej.

    0