logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zanussi ZWD12270W1 - błąd wyświetlacza, brak zasilania?

ArturC79 27 Maj 2017 20:04 1533 6
REKLAMA
  • #1 16498559
    ArturC79
    Poziom 2  
    Witam, moja pralka przestała działać, lecz nie całkowicie. Po przekręceniu programatora wyświetlacz się nie uruchamia w pełni, można zauważyć bardzo delikatne podświetlenie. Po pewnym czasie zdarzało się, że zaskoczył (miałem dwa takie przypadki, ostatnio może 5 miesięcy temu), wtedy pralkę można było użytkować. Nie znam się na elektronice, ale wygląda dla mnie jakby jakiś kondensator bardzo powoli się ładował (pewnie piszę jakąś bzdurę :-) ). Czy może ktoś z Państwa miał podobne przypadki lub zna problem?
    Za wszelkie podpowiedzi rozwiązania problemu serdecznie dziękuję.
  • REKLAMA
  • #2 16498819
    fbodek
    Poziom 14  
    Ocena: 53
    Witam. Prawdopodobnie uszkodzenie zasilacza. Nie znam budowy tego sterownika, ale przypuszczam, że zasilacz jest zbudowany jest z kondensatorem szeregowym. Na jego reaktancji obniżane jest napięcie sieciowe. Z biegiem czasu pojemność tego kondensatora maleje a reaktancja rośnie. Stąd następuje większe obniżenie napięcia. Należy wymienić ten kondensator. Przeważnie jego pojemność wynosi od 0,47 do 1 uF (min. 400V). Ale to wszystko to trochę wróżenie z fusów. Podeślij jakieś zdjęcie sterownika, to może coś będzie można więcej wywnioskować.
  • REKLAMA
  • #3 16501911
    ArturC79
    Poziom 2  
    Witam, poniżej przesyłam zdjęcia płyty sterownika, w miejscu gdzie znajduje się kondensator o którym pisał fbodek rzeczywiście znajduje się czarny nalot. Proszę o jakieś sugestię i z góry dziękuję.