Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man tgx 2010 rok - PTM czego dotyczy

uhr 24 Sie 2017 13:49 2376 16
  • #1 24 Sie 2017 13:49
    uhr
    Poziom 17  

    Witam Serdecznie ktoś wie czego dotyczy ten błąd PTM 5 05622-05 szukałem ale nie mogę tego zlokalizować.
    Dziękuję

    0 16
  • #2 25 Sie 2017 21:52
    darfur5
    Poziom 30  

    PTM 05622-05 ; PTO 1 high side output , short- cirkut to earth. Tylko tyle znalazłem, myślę ,że będzie pomocne.

    1
  • #3 28 Sie 2017 09:29
    uhr
    Poziom 17  

    Zwarcie do masy ? hm ale czego to się tyczy ? ani tego skasować

    0
  • #4 28 Sie 2017 14:20
    svavecone
    Poziom 25  

    Przystawka odbioru mocy na skrzyni biegow , wlaczana jest poprzez cisnienie powietrza z zaworu w srodkowej ramie pojazdu , ten zawor sterowany jest PTM ( starszy sterownik to FFR ) .
    Szukaj uszkodzenia samego zaworu lub okablowania do niego . Blad jest czysto elektryczny ....rezystancja obwodu .

    2
  • #5 02 Wrz 2017 15:01
    uhr
    Poziom 17  

    Ale to jest w standardzie Man tgx czy jako dodatek i napęd dodatkowy do jakiegoś mechanizmu?
    Bo ten man to standart chyba że była jakaś przystawka a już jej nie ma.
    Dzieki

    0
  • #6 02 Wrz 2017 15:06
    svavecone
    Poziom 25  

    Jest to komputer sterujacy, wystepuje we wszystkich MANach od generacji TG A… TG L czyli od ok roku 2000.W pierwszej fazie nazwali go FFR teraz PTM. Bez tego nie pojedziesz. Komunikuje sterownik silnika z pojazdem .

    0
  • #7 02 Wrz 2017 15:29
    uhr
    Poziom 17  

    Ktoś ma zdjęcie tego zaworu żeby go zlokalizować?

    0
  • #8 02 Wrz 2017 15:32
    svavecone
    Poziom 25  

    Zdjecie duzo nie da bo jest tam kilka zaworow. Odlacz przewod powietrza od przystawki PTO i dmuchnij tam powietrzem… ..powinno uchodzic wydechem z zworu ktorego szukasz :)

    0
  • #9 22 Gru 2018 16:47
    uhr
    Poziom 17  

    Problem w tym że nie żadnej przystawki PTO w tym aucie. Może była i już nie ma a komp o tym nie wie ? to jest programowalne? jak się dodaje przystawkę?

    0
  • #10 22 Gru 2018 20:00
    darfur5
    Poziom 30  

    Tak ,jest to opcjonalne i można to usunąć jeśli nie masz przystawki . MAN Cats poradzi sobie z tym.

    0
  • #11 17 Lut 2019 10:20
    uhr
    Poziom 17  

    Pytanie czy jak została przystawka wypieta i w sofcie nic nie bylo ruszane i jest błąd ptm aktywny jest taka możliwość że przez to intrader 3 nie działa?

    0
  • #12 17 Lut 2019 10:54
    svavecone
    Poziom 25  

    Co do bledu… zainwestuj w zawor… .lub spreparuj odpowiednia rezystancje wpieta w domyslne wyjscie z ptm-u i blad powinien zniknac .
    Co do intardera… nie sadze aby "ten " blad pto mial jakikolwiek wplyw na jego prace.

    0
  • #13 17 Lut 2019 11:30
    thesperado
    Poziom 13  

    svavecone napisał:
    .lub spreparuj odpowiednia rezystancje wpieta w domyslne wyjscie z ptm-u i blad powinien zniknac

    Dobra rada. Po za tym sprawdź jak zmienia się kod FMI w zależności czy masz podpięty zawór oryginalny, rezystancję zastępczą lub przewody nie zakończone zaworem. Trafił mi się TGA z uszkodzonym FFR-em przez tego typu zawór, choć to zdarzyć się nie powinno. Ktoś przy wymianie zaworu zastosował zamiennik z innym połączeniem pinów (zrobił zwarcie) i przez to padł FFR. Niby wszystko powinno być zabezpieczone na okoliczność zwarcia ale ... nie było.
    uhr napisał:
    Pytanie czy jak została przystawka wypieta i w sofcie nic nie bylo ruszane i jest błąd ptm aktywny jest taka możliwość że przez to intrader 3 nie działa?

    A jest coś w sterowniku intardera zapisane?

    0
  • #14 17 Lut 2019 12:07
    uhr
    Poziom 17  

    ZF intarder3 dalej pojawia się błąd 4222 czujnik temp oleju ? wiązka 3 czujników wymieniona na każdym z czujników pojawiają się dane. Czujnik temp oleju działa i dalej problem. Problem w tym że autocom tylko pokazuje ten jeden aktywny i nie do skasowania 4222 w zakładce intradera dalszej części błedu nie ma
    Auto ma pasywne tylko był przepinany modul intradera może dlatego na chwilę się pojawiły (ret-s 4234-04 4266-04 4270-04 i PTM aktywny 5622-05 ptm Przystawka odbioru mocy na skrzyni biegow może ona teź mieszać w intarderze?

    Manetka chodzi pojawia się siła hamowania na wyświetlaczu ale nic się nie dzieje.

    Olej wymieniony filter też .

    Cewki sprawdzone chodzą

    Czy ten błąd tyczy się czujnika czy też czegoś innego i autocom źle interpretuje ?

    0
  • #15 17 Lut 2019 12:29
    svavecone
    Poziom 25  

    Odczytaj wartosci wysylane przez ten czujnik ,zobacz jaka jest temperatura .
    Badz tez pewien prawidlowego zasilania sterownika .

    0
  • #16 17 Lut 2019 14:01
    thesperado
    Poziom 13  

    Jakie masz FMI przy tym kodzie IT3 4222?

    0
  • #17 26 Lut 2019 20:37
    Kaze89
    Poziom 2  

    Do pto powinien byc przekaznik z przodu pod grillem od strony pasazera, sprobuj wyjac, w "starszych" modelach byla tez chyba wtyczka tez od strony pasazera z tylu silnika w okolicy czujnika opuszczenia kabiny. Tam powinien tez byc sygnal do pto jeszeli to fabrycznie.

    0