Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Galaxy S8 z system brandowanym

cyctrus741 14 Sep 2017 12:56 5130 13
  • #1
    cyctrus741
    Level 3  
    Korzysta kotoś z Galaxy S8 z brandowanym systemem, i próbował wgrać system niebrandowany w autoryzowanym serwisie? Jeśli tak to jak wam się sprawuje telefon po takim zabiegu?
  • #2
    wiedzmaak
    Level 12  
    Chciałem coś takiego zrobić w przypadku s7 ale serwis powiedział, że grozi to utrata gwarancji... Już mi się nie chciało kłócić i odpuściłem. W końcu telefon nie chodzi najgorzej.
  • #3
    cyctrus741
    Level 3  
    Mi w autoryzowanym serwisie nie robią problemów, muszę tylko zapłacić 60zł, nawet nie pytali o zgodę operatora. Rozmawiałem nawet z Samsungiem i też nie widzą problemu. Jeszcze czekam tylko na odpowiedź z Plusa (wstępnie powiedzieli że też nie będą robić problemu) Chodzi mi tylko zachowanie telefonu już po wgraniu systemu, pod względem awaryjności.

    Dodano po 5 [minuty]:

    @wiedzmaak nie rozumiem dlaczego powiedzieli Ci że możesz stracić gwarancję jeśli system wgrywałby Ci autoryzowany serwis. Chyba że byłeś w serwisie nieautoryzowanym. To by wszystko tłumaczyło.
  • #4
    tino2003
    Admin of GSM Group
    Można samemu odinem wgrać czysty soft i żadna gwarancja nie zostaje utracona gdyż to dalej będzie soft producenta.
  • #5
    cyctrus741
    Level 3  
    Nie można nikomu, po za serwisem, ingerować nawet w Soft. Na przyszłość, serwis Ci to zrobi bez utraty gwarancji.
  • #6
    tino2003
    Admin of GSM Group
    cyctrus741 wrote:
    Nie można nikomu, po za serwisem, ingerować nawet w Soft.


    Można, można, ale jak ktoś lubi płacić lub nie czuje się na siłach to faktycznie lepiej zrobić to w serwisie.
  • #7
    nutergsm
    Moderator of GSM
    Producent udostępnia firmware i można sobie samemu wgrać bez utraty gwarancji. Nie wiem skąd masz takie informacje, że traci się gwarancję?
  • #8
    cyctrus741
    Level 3  
    Nie wiedziałem że producent udostępnia Soft specjalnie dla użytkowników, bez utraty gwarancji. Nigdy się nie bawiłem w wgrywanie soft na własną rękę. W takim razie niepotrzebnie się wychyliłem za co najmocniej przepraszam.
  • #9
    siudziu
    Level 27  
    Niestety oficjalne stanowisko samsuga jest inne. Wysłałem kilka oficjalnych zapytań w tym temacie i okazuje sie że niektórzy operatorzy np. play maja zapis że nie można wgrać oprogramowania brandowanego i tyle i oficjalny serwis za opłata nie powinien zmienić brandu w telefonie z tego co pamietam plus nie ma takich zastrzeżeń (ale moge sie mylić bo mam play i interesował mnie tylko ten operator). Tyle teori w praktyce play czasem wypuszczał telefony bez brandu natomiast po wizycie w serwiscie telefon wracał juz z wgranym brandem. W t-mobile miałem s4 oddawałem z softem xeo po gwarancji wracał TPL ale nie mieli żadnych zastrzeżeń co do wgranego softu XEO. Natomiast co do play boje sie probować zanim oddam na gwarancje poprostu wgram brand play i tyle :P. Znajomy z serwisu samsunga mówi że oni nie zwracaja na to uwagi ale w przypadku odesłania tego dalej może być juz róźnie. Oficjalnie mail który dostałem od samsunga zawiera informacje że po wgraniu soft nie brandowanego samsung ma podstawe do anulowania gwarancji w przypadku t-mmobile tego problemu nie ma poprostu telefon wróci z softem TPL.
  • #10
    tino2003
    Admin of GSM Group
    Nie do końca jest tak jak piszesz, operator może mieć wymóg aby telefon wychodzący z serwisu musiał mieć wgrany brand w wiadomym celu. ;)
    W karcie gwarancyjnej jest jakiś zapis o brandowanym sofccie?
  • #11
    siudziu
    Level 27  
    Nie bedę teraz studiował umowy playa natomiast tak jak napisałem kontaktowałem się z samsungiem i oficjalna odpowiedź jest taka, że debrand telefonu skutkuje unieważnieniem gwarancji niestety naprawde zawsze możesz napisać do samsunga odpiszą ci dokładnie to samo (nie chce mi sie teraz kopać w mailach ,żeby ich zacytować).Sytuacja napewno dotyczy playa i napewno nie dotyczy t-mobile co do plus i orange nie wiem. W praktyce podejrzewam ,że sprawdzają flage knox-a i jak jest 0x0 to wgrywają soft z brandem i tyle. Cały czas pisze jaka jest oficjalna odpowiedź samsunga a ta jest jednoznaczna.

    P.S. Dla mnie też bez sensu bo przecież XEO o soft który samsung sam instaluje w swoich telefonach więc z definicji nie może powodować jakiś błedów i problemów ale wyjaśniono mi to w ten sposób ze samsung podpisuje umowe z dystrybutorem i tam play zastrzega sobie, że nie telefon ma posiadać ich brand i tyle. Jeśli masz jakieś inne oficjalne źródło proszę podziel się nim.
  • #12
    cyctrus741
    Level 3  
    @siudziu dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Teraz tym bardziej będę domagał się od plusa zgody na piśmie. Na infolini nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi, powiedzieli tylko że tak powinno być, z kolei w odpowiedzi na mojego emaila odpisali że nie świadczą takiej usługi, co było błędną odpowiedzią. Dlatego napisałem reklamację. Wracając do tematu. Nikt nie korzysta z S8 po wygraniu niebrandowanego systemu przez serwis?
  • #13
    siudziu
    Level 27  
    Plus na pewno nie świadczy takiej usługi i tu mieli racje. Takie usługi świadczą autoryzowane serwisy samsunga i jeśli zgłosisz się do nich weź paragon, żebyś miał w razie czego nie miał potem problemów z gwarancją. A co do opini użytkowników nikt raczej takich rzeczy w serwisach nie robi w s8 wgranie oprogramowania bez brandu jest naprawdę mega łatwe i nie sądzę aby ktoś z tego forum miał zamiar zapłacić za coś co można zrobić samemu w kilkanaście minut. Przed wgraniem softu napisz maila bezpośrednio do samsung polska i od nich powinieneś dostać jednoznaczna odpowiedź w kwestii gwarancji. Ja mimo iż w przypadku play i s7 dostałem odpowiedź odmowną to i tak wgrałem XEO w razie problemów wgram spowrotem play i dopiero wtedy oddam na gwarancje ewentualnie rozłączę telefon podczas wgrywania softu i oddam padnięty :P.
  • #14
    cyctrus741
    Level 3  
    @siudziu plus nie miał racji. Ja nie pytałem ich czy świadczą taką usługę tylko czy żeby wysyłać telefon za ich pośrednictwem, tylko że chcę zapłacić za to sam. Więc źle mnie zrozumieli. W każdym razie dzięki za odpowiedzi.

    Galaxy S8 z system brandowanym