logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zrobić stroboskop sterowany muzyką z diodami reagującymi na tony?

M3ntosPL 09 Lis 2017 16:43 1008 8
REKLAMA
  • #1 16811873
    M3ntosPL
    Poziom 6  
    Ocena: 1
    Witam jestem początkującym i ostanio przyszedł mi do głowy pewnien pomysł wykonania stroboskopu.
    Ma to wyglądać następująco:
    Stroboskop sterowany muzyka z kilkoma kolorami diod które będą się świecić się w zależności od tonu np:mocny bass inny kolor słabszy inny tak jak w wskaźniku występowania (nie pamiętam jak poprawnie się to nazywa)
    I tu nasuwa się mój problem jak to wykonać Stroboskop umiem samemu zrobić ale sterowanie tym już nie dokonca mam pomysł jak to wykonać
    Każda propozycja mile widziana

Chodzi mi żeby wyglądało to podobnie do tego: https://youtu.be/QpBfZAnyWng

Najlepiej żeby mikrofon do niego wybudować aby sam nasłuchiwał ale nie wiem czy to wgl będzie działać żeby rozpoznawał tony (muzykę)
    Mogę oczywiście liniowo podpiąć audio
  • REKLAMA
  • #2 16812110
    maxipalia
    Poziom 13  
    Ocena: 3
    Proponuje z oszczędności użyć jakiegoś arduino
    z gotowych przykładów znaleźć jakieś FFT (szybka transformata Furiera)
    Z wyników transformaty sterować zmianami kolorów.
    częstotliwość błysków dyktować z obserwacji pasma w okolicy beat'u (50..300 Hz)
    Trochę grubo grzebania w kodzie, ale robienie tego w analogu to by był wyczyn.

powodzenia i nie poddawaj się ;)
  • REKLAMA
  • #3 16812154
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #4 16812155
    M3ntosPL
    Poziom 6  
    Ocena: 1
    @maxipalia
    A jak by do tego sterownika wysterowania czy tam zwał jak zwał za nim podpiąć przerywacz i ledy
    Co o tym sądzisz?
    Dodano po 2 [minuty]:
    @drobok
    A gdyby miałbyś czas podesłał byś jakiś chociaż prosty schemat na kartce narysowany aby ino coś był bo końcówki nie zrozumiem zbytnio