Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B3 1,6 TD 1991 r. - Metaliczne/Szklane stukanie.

01 Mar 2018 10:35 507 13
  • Poziom 30  
    Witam. Dzisiaj chciałbym dopytać, co może powodować stukanie tak jak w temacie. Bardziej bym je określił, jakby ktoś dwoma szklankami stukał o siebie, niż coś metalicznego. Ciężko to określić... Dźwięk jak na mój słuch dochodzi z okolicy górnej części silnika ( pokrywa zaworów ), wydaje mi się, że od strony pompy rozdzielaczowej jest bardziej słyszalny, ale wątpię, aby ten dźwięk wydawała sama pompa. Druga sprawa, z jakiś rok temu, może więcej nawet - " mechanik " robił mi rozrząd i w sumie nie wiem co on grzebał dokładnie, ale po jakimś czasie od jego pracy wylało się kapkę oleju spod pokrywy zaworów. Ponieważ była to znikoma ilość, olałem sprawę. I tu zapewne popełniłem błąd. Teraz tych wycieków widać trochę więcej i w miarę możliwości ( trochę czasu i lepsza pogoda ) będę to ogarniał sam. Nie wiem czy takie wycieki mają coś wspólnego z tym stukotaniem, ale napisałem. Aktualnie poziom oleju nie zmniejsza się jakoś widocznie.

    Olej jaki jest wlany, to półsyntetyczny LOTOS 10W40. Wlał go inny " mechanik ", który kiedyś coś tam grzebał przy filtrze oleju i misce olejowej - i tak już zostało.

    Z tego co wyczytałem, fabrycznie jest: " Olej wielosezonowy o lepkości SAE 20W50, 15W50 lub 15W40.

    Jak coś to może postaram się nagrać ten dźwięk, ale nie wiem jak to będzie słychać i czy będzie wiadomo o co mi chodzi.

    Macie jakieś pomysły ? Coś jeszcze mam dopisać ?
  • Poziom 26  
    Aseri15 napisał:
    Druga sprawa, z jakiś rok temu, może więcej nawet - " mechanik " robił mi rozrząd i w sumie nie wiem co on grzebał dokładnie, ale po jakimś czasie od jego pracy wylało się kapkę oleju spod pokrywy zaworów.
    może zostawił stara uszczelkę i dlatego cieknie bo ta stara jest już twarda nie nie spełnia swojej funkcji.

    Jaki masz przebieg? Możliwe że czas na regeneracje głowicy? Mierzyłeś ciśnienie oleju na pracującym silniku ?
  • Poziom 30  
    marcin.koz2910 napisał:
    może zostawił stara uszczelkę i dlatego cieknie bo ta stara jest już twarda nie nie spełnia swojej funkcji.


    Całkiem możliwe... Czyli tak czy siak uszczelka do wymiany, ale żeby nie robić dwa razy tej samej roboty, to może podpowiesz mi na co zwrócić uwagę po ściągnięciu osłony ?

    marcin.koz2910 napisał:
    Jaki masz przebieg?


    Przebieg niewiadomy do końca. Teoretycznie coś koło 360 tysięcy, jednak pamiętam, że wymieniałem licznik, a ten, na który go wymieniłem miał nalatane o 100 tysięcy więcej. Przypuśmy na oko że ze 400 tysięcy ma. Ciężko stwierdzić, bo te stare liczniki były podatne na skręcanie w dół. Oczywiście sam tego nie robiłem. Wymieniałem cały licznik, bo w poprzednim świrowała elektronika. Dopiero później dotarłem, że można było samo zegar wytargać i włożyć do tego " nowego ", ale stwierdziłem, że samochód i tak nie będzie szedł do sprzedaży, to co za różnica ile ma na liczniku nalatane.

    marcin.koz2910 napisał:
    Możliwe że czas na regeneracje głowicy?


    Tak regeneracja to pewnie w specjalistycznej firmie ?

    marcin.koz2910 napisał:
    Mierzyłeś ciśnienie oleju na pracującym silniku ?


    Jeszcze tego nie robiłem, z tego względu, że nie wiedziałem od czego zacząć.
  • Poziom 30  
    Metaliczne stuki to typowy objaw za wczesnego kąta wtrysku.
  • Poziom 30  
    dizba napisał:
    Metaliczne stuki to typowy objaw za wczesnego kąta wtrysku.


    Czyli to coś z rozrządem nie tak ? Rozrząd niedawno był robiony... Tylko nie wiem czy kompletny, bo nie posiadam żadnej faktury na to ( do dziś pluję sobie w twarz ). Ne pewno był na nowo ustawiany, nowy pasek był i pompa wody ( którą sam kupiłem ). Co z resztą ? Nie mam pojęcia co było robione, a co nie.
    Podobno jakieś tam simmeringi ( czy zimmeringi ) i oringi też jakieś były wymieniane. No ale nie wiadomo na ile w tym prawdy. Wtedy mnie to zbytnio nie interesowało.

    Z tego co czytam na innych forach, zbyt wczesny kąt wtrysku powoduje kopcenie na szarawy kolor. Tutaj o kopceniu nie ma mowy.

    Dodatkowo tak jak napisałem, nie są to metaliczne stuki, a bardziej " szklane ". I słychać bardziej od lewej storny pokrywy zaworów stojąc oczywiście od przodu samochodu.
  • Poziom 30  
    Wycieki oleju z pod pokrywy zaworów - spróbuj dokręcić , uszczelka z korka wymagała dokręcenia po krótkim czasie od założenia . Co do hałasów to trzeba pamiętać że te silniki nie były ciche zwłaszcza na biegu jałowym ,wyraźna twarda praca silnika . Przydało by się jakieś nagranie .
  • Poziom 30  
    Masz rację, może to tylko moje odczucie, gdyż na codzień pracuję jako kierowca nowszego samochodu z dieslem pod maską.

    Proszę, tutaj jest nagranie. Trzeba się dobrze wsłuchać, ale tak czy siak nagranie nie oddaje do końca tego co opisałem w pierwszym poście.
    http://hostuje.net/file.php?id=d46416cdd21563407818b13d30b102b2
  • Poziom 30  
    Tak taka była praca tego silnika , kąt zapłonu ma tu duże znaczenie . Dla pewności sprawdziłbym wtryski jeżeli są w porządku to tak musi pozostać .
  • Poziom 30  
    Daro122 napisał:
    Tak taka była praca tego silnika , kąt zapłonu ma tu duże znaczenie . Dla pewności sprawdziłbym wtryski jeżeli są w porządku to tak musi pozostać .


    Masz na myśli, sprawdzić czy nie leją ? Czy po prostu jak już je wyciągnę, to bez zastanowienia wymieniać końcówki ( bo w sumie w domowych warunkach chyba tego nie sprawdzić ) ? Bo po co robić dwa razy tą samą robotę... Czy w ogóle da się wymienić w nich końcówki, czy trzeba cały wtrysk ?
  • Poziom 30  
    Tak mam na myśli to czy nie leją , kiedyś wymieniało się końcówki ale teraz nie wiem jak z dostępnością . Podaj jakieś dane włącznie z kodem silnika to zobaczę czy są końcówki . Co do wymiany to trzeba wyregulować ciśnienie i bez sprzętu się nie obejdzie.
  • Poziom 30  
    Nie znalazłem zbytnio ciekawej informacji pod maską. Znalazłem tylko numer 068 103 374 na wysokości pierwszego cylindra. Nie dopatrzyłem się żadnej tabliczki znamionowej, więc w sumie nie wiem gdzie jeszcze mogę szukać informacji na temat silnika. Na obudowie rozrządu też żadnej naklejki.

    Z dowodu rejestracyjnego wiadomo tylko tyle:

    VW Passat, 1588 cm3, 59 kW

    Według Wikipedii:

    Silnik:1.6 TD Pojemność:1588 cm3 Typ:R4 Kody silników:RA, SB

    Jeszcze sprawdzę w jednym miejscu, ale to później dopiszę, bo trzeba wyciągnąć jeden plastik.
  • Poziom 30  
    W 1.6 TD występowały tylko DNOSD293
  • Poziom 30  
    Katalog IC podaje DNOSD274 zamiennik HP 101 465 , pytaj pompiarza pewnie będzie jakieś miał .
  • Poziom 30  
    dizba napisał:
    DNOSD293

    Daro122 napisał:
    DNOSD274


    To zdecydujcie się panowie ;) Ale w sumie gdzieś tu w okolicy podobno zajmują się u mnie wtryskami, więc myślę, że założą te odpowiednie i wyregulują jak trzeba. Jakieś przybliżone koszta takiej usługi panowie znacie ?

    Wracając jeszcze do góry tematu, dokręciłem lekko pokrywę zaworów, zobaczymy jaki będzie skutek. W najbliższym czasie pewnie i tak będę uszczelkę tam wymieniał i od razu zobaczę na oko jak góra wygląda.

    A mam jeszcze jeden taki dość ciekawy problem. Mianowicie przy dłuższym przytrzymaniu pedału sprzęgła, zostaje ono w podłodze. Nie za każdym razem, ale momentami jest to dość irytujące. Sprzęgło jest hydrauliczne, płyn jest wspólny z tym od układu hamulcowego. Teoretycznie serwo działa, nie zauważyłem ubytku płynu, hamulce działają jak powinny, a z tym sprzęgłem jest coś nie tak. O co tu może chodzić ? Docisk już nie domaga ? Czeka mnie wymiana sprzęgła ?