Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Schemat do diagnozy OBDII?? Który schemat wybrać k,l-line??

djbarti 19 Aug 2005 09:58 25190 11
  • #1
    djbarti
    Level 14  
    Witam serdecznie. Mam jeden dość poważny dylemat, ponieważ chciałem sobie złożyć czytnik kodów błędu w standardzie OBD. Na elektrodzie, to temat doskonale znany. Posiadam masę schematów z tymi interfejsami, które znalazłem na Elektrodzie, tylko nie wiem który wybrać. Mój dylemat tkwi w tym, iż znalazłem schematy z wyprowadzoną jedną linią K, jak i również z liniami K i L. Który schemat powinienem wybrać?? Moim zdaniem jeśli robić, to raz a pożadnie, a bezsensu jest tworzenie 10-ciu interfejsów, w którym czegoś będzie brakowało. Dlatego proszę doradźcie, ewentualnie umieście schemat według którego powinienem złożyć taki interfejs. Czy obydwie linie K i L są istotnie i dlaczego większość schematów opiera się tylko o linię K??
    Pozdrawiam i czekam na ewentualne sugestie i podpowiedzi.
  • #2
    diag
    Level 29  
    Do jakiego samochodu i programu?
  • #3
    djbarti
    Level 14  
    Jeśli chodzi o program, to myślałem o VAG-u, itp.A co do aut, to chciałbym mieć jak najszersze pole do popisu, napewno grupa VW, ale Opel, Ford, BMW, Renault itd. Dzięki śliczne za zainteresowanie się tematem.... :-)
  • #4
    diag
    Level 29  
    Do starych Opli inny interfejs, do VW inny i inny program. Jak coś ma byc do wszystkiego to jest do niczego.
  • #5
    djbarti
    Level 14  
    No to zajmijmy się narazie Grupą VW... ?? Co w takim razie polecasz...?? Według jakiego schematu powinienem się kierować no i co z tymi dwiema liniami K i L??
  • #6
    diag
    Level 29  
    W starszych VW potrzeba K i L, w nowszych tylko K.
  • #7
    JAFO
    Level 25  
    Właśnie sobie robię to spakowane ZIP-em zasięgnięte z obd2.pl.
    Dodatkowo dorzucaa alternatywne schematy no i jeszcze jeden do motoroli hc05. Szkoda, że na obd2.pl oprócz płytki nie udostępnili schematu, bo płytka ta jest do poprawki (owa poprawka jest już naniesiona w ZIP-ie).
  • #8
    djbarti
    Level 14  
    Ogromne dzięki Jafo, za załączone schemaciki. Tylko miło byłoby, jeśli opisałbyś wyjścia, tzn. 12+, K-line, "-" oraz ewent L-line, jeśli jest zawarty w schemacie... Gorąco pozdrawiam i czekam na kolejne posty...
  • #10
    djbarti
    Level 14  
    Mam jeszcze jedno pytanko, jak i czy mozna ewentualnie sprawdzić poprawność interfejsu bez auta?? Jeśli jest jakiś sposób, to proszę o podanie Mi go... z góry ślicznie dziękuje...
  • #12
    hildek
    Level 12  
    Troszke stary, zapomniany temat, ale mam pytanko. Ktory z tych schematow jest najlepszy? Ktos robil wszyskie? Widze, ze sa roznice i sie zastanawiam, ktory najefektywniej sygnal przetwarza?

    Ewentualnie jakbym mogl prosic o sprawdzony dzialajacy schemat z sama lina K.

    Z gory dzieki.