Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto II 1.2 8V problem z nadmuchem

21 Aug 2005 22:07 5885 12
  • Level 11  
    Mam problem z nadmuchem ( nagrzewnica ) w tej chwili zimnego powietrza. Na 4 pozycji pokrętła pali mi bezpiecznik. Słyszałem, że to wina rezystora. Jak uporać się z tym problemem? Proszę o fachowa pomoc. Na mniejszych biegach jest OK ale w zimie trzeba będzie odparować i odmrozić przednia szybę.

    Pozdrawiam Edward
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 14  
    to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
  • Level 11  
    Dzięki za radę. Nie wiem jak często był używany gdyż dopiero co go kupiłem. Ma dwa latka i być może to jest przyczyna. Słyszłem, że można jeszcze pokombinować z rezystorem ale na razie zostanę przy czyszczeniu. Czwórki na codzień nie będę używał ale czasami się przydaje. W ksiażeczce mam w opisie bezpiecznik 30A ale poprzedni właściciel wkładał 20A i oczywiście był spalony. Wymieniłem na 30A i jak na razie na 2 działa bez zarzutów. Po przekręceniu na 4 od razu pali się.
    Pozdrawiam Edward!!!
  • User removed account  
  • Level 16  
    ja typuje uszkodzony silnik i jest on do wymiany
  • User removed account  
  • Level 11  
    A nie da się go zastapić innym?
    Sa może jakieś lepsze zamienniki?
  • User removed account  
  • Level 11  
    Dobra spróbuję ta (przepraszam nie mam )
    igła. Dam znać czy pomogło.
  • Level 11  
    Bardzo dziękuję za tę radę z igła _ pomogło. Przy okazji wyczyściłem wszystko co się dało i przesmarowałem. Jak na razie nie ma problemu z 4.
    Nie wiem czy to się uspokoi ale teraz strasznie hałasuje. Już przy 2 wydaje z siebie jakby szorowanie. Przypuszczam, że to wina szczotek i po czasie się uspokoi. Być może zadry jakie powstały przy czyszczeniu szczelin wywołuja ten efekt. Nie wiem jak głośno pracował jak był sprawny bo mam go od niedawna. Teraz był tak zatarty, że nie było go wogóle słychać tylko słyszłem powietrze z wylotów i nie wiedziałem gdzie jest. Proszę o jakaś radę.
    Pozdrawiam Edward
  • User removed account  
  • Level 11  
    Dzięki za rady już wszystko gra jak należy. Po dłuższym chodzeniu wszystko się dotarło.
    Zostaje mi teraz jedynie rozkoszować się świeżym powietrzem muskajacym po twarzy.
    Bardzo wszystkim dziękuję i pozdrawiam Edward
  • Level 11  
    Witam,

    Miałem też problem z dmuchawą. Silnik się zablokował. Znalazłem na magnesie przyczepione zabezpieczenie z ośki, żeby się nie przemieszczała (metalowa część, która ma siedzieć w rowku na osi). Oś jakby się cofnęła i zaczął komutator trzeć o obudowę - wszystko się zakleszczyło.

    Z braku czasu kupiłem używaną dmuchawę, ale tą chciałbym wyremontować w jakiś sposób.

    Nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Jak rozebrać dmuchawę na części. Wyczyścić.

    Proszę o wszelkie porady.