logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pilot bose rc20t nie działa - Podświetlenie śmiga ale dioda ir już nie.

vcouseme 31 Maj 2018 13:41 993 5
REKLAMA
  • #1 17250444
    vcouseme
    Poziom 2  
    Dzień dobry.
    Od kilku dni staram się rozwiązać problem nie działającego pilota bose rc20t. Po przelutowaniu części styków, podświetlenie klawiszy działa ale dioda ir nadal nie świeci (sprawdzone kamerką w telefonie.)
    W necie nie mogę znaleźć schematu, a zagraniczne strony nie nadmieniają mojego problemu.
    Diodę próbowałem wymienić z dwóch innych pilotów ale żadna nie daje znaku życia.
    Dodam, że na dole jest miejsce na zworkę, jednak żadnej nie było i bez schematu ciężko mi określić czy to w tym problem (jestem laikiem samoukiem)
    Przy 4 diodzie którą próbowałem przylutować, z braku wprawy okopciłem płytkę. Proszę o radę, lub jeśli wg Panów doświadczenia pokpiłem sprawę, także proszę o informację.
    Dzięki!
    Załączniki:
    • Pilot bose rc20t nie działa - Podświetlenie śmiga ale dioda ir już nie. 15277668139911624156778.jpg (4.97 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 17250636
    zadam64
    Poziom 39  
    Ocena: 734
    Witam.a czy przy lutowaniu sprawdzales biegunowosc poprawna diody IR oryginalnej z tymi :nowymi:?Przy okazji sprawdzic tranzystory sterujace dioda IR.
  • REKLAMA
  • #3 17250899
    vcouseme
    Poziom 2  
    Biegunowość diody zrobiłem na oko - tzn przylutowałem tak jak była przylutowana oryginalna przy oznaczeniu I< - duża blaszka w diodzie nad kreską a mała przy trójkąciku.
    Co do tranzystorów to jako laik znam tylko takie na trzech nóżkach - a tu umiem rozpoznać tylko kondensator, diodę i procesor -_-' .