Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Brak zdalnego podglądu do monitoringu BCS

Chwilowy2 19 Sep 2018 16:45 6711 11
  • #1
    Chwilowy2
    Level 8  
    Witam,

    Mam problem ze zdalnym podglądem monitoringu z rejestratora BCS-XVR0401-II, proszę o pomoc.

    Ale po kolei - na samym początku spróbowałem poprzez chmurę. Włączyłem P2P w rejestratorze, aplikacją gDMSS zeskanowałem QR i wszystko pięknie działa, ale tylko w sieci wewnętrznej. Gdy na telefonie przełączę się na internet mobilny w aplikacji dostaję komunikat 'Błąd połączenia'.

    Następnie spróbowałem dostać się do zdalnego podglądu poprzez Internet - postępowałem zgodnie z instrukcją. I tak samo, w sieci wewnętrznej po wklepaniu w pasek przeglądarki adresu IP przypisanego do rejestratora wyskakuje mi panel logowania i wszystko działa. Z sieci zewnętrznej nie mogę się połączyć. W jednym z wątków na forum wyczytałem, że trzeba zmienić port http na 88, zmieniłem - dalej to samo.

    W innym wątku znalazłem informację, że problematyczna może być konfiguracja, w której są dwa urządzenia. U mnie właśnie tak jest: SIEĆ->MODEM->ROUTER. Dzwoniłem do dostawcy internetu, modem nie ma zablokowanej obsługi protokołu IPv4. Idąc zgodnie ze wskazówkami z jakiegoś wątku na forum, chciałem ustawić przekierowanie portów na modemie, ale tutaj pojawił się problem. Modem ma przypisane IP 192.168.0.XX, natomiast router 192.168.1.XX. Całą konfigurację na routerze i rejestratorze zrobiłem pod 192.168.1.XX. Gdy zmienię IP na modemie na 192.168.1.XX, to z automatu na routerze zmienia się na 192.168.0.XX z jakichś tam względów bezpieczeństwa. Nie wiem jak sobie z tym poradzić, i czy w ogóle dobrze kombinuje... Czy problem leży w różnych IP ?

    Dostawca internetu: UPC (bez wykupionego stałego IP)
    Modem: CH7465LG-LC
    Router: TP-Link Archer C2


    Pozdrawiam!
  • #2
    gregor_pn
    Level 16  
    Nie napisałeś jednej ważnej rzeczy, jak masz skonfigurowany rejestrator, jakie IP, jakq brama, czy static czy DHCP.
  • #3
    Chwilowy2
    Level 8  
    Rejestrator:
    - IP: 192.168.1.108
    - Maska: 255.255.255.0
    - Brama: 192.168.1.1
    - DHCP: wyłączone
    - TCP: 37777
    - UDP: 37778
    - HTTP: 88 (próbowałem też z 80)
    - DDNS - włączone
    - Typ DDNS - NO-IP DDNS (wpisane dane z no-ip, sprawdzone poprzez TEST)

    Router:
    - przekierowane porty
    1. 37778/192.168.1.108/UDP
    2. 37777/192.168.1.108/TCP
    3. HTTP/88/192.168.1.108/TCP
    - DDNS dodane (wpisane dane z no-ip, sprawdzone poprzez Login)

    Na komputerze sprawdzone poprzez ipconfig:
    - IPv4 - 192.168.1.126
    - Maska: 255.255.255.0
    - Brama: 192.168.1.1
  • Helpful post
    #4
    Bartek.Friend
    Level 14  
    Ustaw rejestrator na dhcp. Przy chmurze nie musisz przekierowywac portow ani ustawiac ddns. Musi smigac. Jak bedzie klopot zapraszam na pw.
  • #5
    Chwilowy2
    Level 8  
    Bartek.Friend - włączyłem opcję DHCP na rejestratorze. Dalej to samo - w sieci wewnętrznej w aplikacji gDMSS mam podglad, po przełączeniu na Internet mobilny - komunikat 'Błąd połączenia'.

    Coś gdzieś jest nie halo, jakiś pomysł gdzie?
  • Helpful post
    #6
    gregor_pn
    Level 16  
    Może problem jest w tym jak oddajesz urządzenie w gDDMS. Tak myślę, że tam są dwie opcje - dodanie po lokalnym panie i po p2p.
    Kiedy dodasz po lokalnym lanie nie koniecznie musi być widoczny w p2p.
    Ja na Twoim miejscu bym tam szukał.
    I.. czy na rejestratorze w opcji p2p jest widoczne connected lub coś w tym stylu?
  • #7
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    A spróbuj ustawić ręcznie adres IP(taki sam który dostaje z DHCP) i dopisać DNSy googlowskie czyli 8.8.8.8 i 8.8.4.4 lub ewentualnie ustawienia chmury od podglądu.
  • #8
    Chwilowy2
    Level 8  
    @gregor_pn
    W gDMSS usunąłem profil w menadżerze urządzeń i dodałem ponownie przez p2p. Ciągle to samo, po wyłączeniu WiFi w telefonie komunikat 'Błąd połączenia'.
    W rejestratorze w opcji P2P mam Status: Online.

    @dawidedziu
    Jak mogę sprawdzić jaki adres dostaje rejestrator z DHCP?
  • #9
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    No powinieneś to widzieć w zakładce z ustawieniami sieciowymi w menu rejestratora - zazwyczaj jest to widoczne, ale jakby półprzezroczyste(nie zmienisz tego, bo to w końcu przypisane z DHCP)
  • #10
    Chwilowy2
    Level 8  
    Działa! Coś było nie tak z aplikacją gDMSS. W międzyczasie sprawdziłem przez SmartPSS na PC i zadziałało, więc odinstalowałem apkę, zainstalowalem ponownie, dodałem rejestrator przez P2P i hula! Dziękuję wszystkim za wskazówki :)

    Czy gDMSS jest najlepszym wyborem? Może polecacie coś innego?

    Czy wszystkie ustawienia na rejestratorze/routerze, których dokonałem, aby uzyskać zdalny podgląd przez Internet mogą pozostać (przekierowania portów, ddns, itp)? Czy może to jakoś zakłócać pracę P2P i lepiej przywrócić ustawienia fabryczne?
  • #11
    Bartek.Friend
    Level 14  
    Tylko gdmss :-)

    A co do reszty wywal ddns i przekierowania w routerze bo sa zbedne przy chmurze.
    Ustawienia rejestratora moga zostac :)
  • #12
    Chwilowy2
    Level 8  
    Aby uruchomić podgląd poprzez P2P należało włączyć opcję DHCP w rejestratorze.
    Dodatkowy problem był w aplikacji gDMSS - pomogło jej odinstalowanie i ponowne zainstalowanie w telefonie.