logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zaprogramować pamięć 27C512 do generatora obrazu TV?

bizon1 03 Wrz 2005 19:27 1280 1
REKLAMA
  • #1 1789341
    bizon1
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Chcę zprogramować pamięć typu 27C512 programem do generatora obrazu kontrolnego do TV i właśnie w tym sęk że jestem zielony w tych sprawach. Co jest mi do tego potrzebne i jak to się robi.
    Muszę wreście spróbować tej dziedziny elektroniki. Nigdy się tym nie zajmowałem i nie posiadam żadnej literatury na tan temat.

Z góry serdecznie dziękuję za zainteresowanie i pomoc .....
  • REKLAMA
  • #2 1790150
    Paweł Es.
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 693
    Potrzebne ci są:

1. Pamięć 27c512 - czysta (na wszystkich adresach powinny być jedynki na wszystkich bitach - odczyt $FF (lun 255 dziesiętnie)

2. Plik z zawartością do tej pamięci (w formacie Intel lub Motorola względnie w jakimś innym, byle program od obsługi programatora był go w stanie odczytać).

3. Programator obsługujący takie pamięci

4. Komputer PC z programem obsługującym programator

5. Ewentualnie kasownik pamięci (z lampą ultrafioletową)

----------------------------------------------------------------------------------
    Ogólny zarys czynności - różnice mogą być w szczegółach zależnie od używanego programatora
    ----------------------------------------------------------------------------------

Łączysz programator z PC-tem kablem będącym w zestawie z programatorem oraz zasilaczem (programator pobiera sporo prądu przy programowaniu czego nie jest w stanie mu dać komputer)

Uruchamiasz program obsługujący programator.

Wkładasz pamięć do podstawki programatora (zwykle z dźwigienką do zamykania) i blokujesz dźwigienką - uwaga na znaczki na obudowie - odwrotnie włożona pamięć może tego nie przeżyć !!!