Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Laptop Acer VX15 nie widzi dysku ssd m.2

Argunn 11 Sty 2019 23:34 111 11
  • #1 11 Sty 2019 23:34
    Argunn
    Poziom 3  

    Witam. Posiadam laptopa Acer VX5-591G-58TC (NH.GM2EP.002). Zakupiłem dysk ssd m.2 Adata SU800 256gb (ASU800NS38-256GT-C) i zamontowałem go zgodnie z instrukcjami. Problem w tym, że komputer nie widzi dysku. Sprawdzałem w BIOS'ie i jest on widoczny, ale wchodząc w zarządzanie dyskami nie pojawia się. Dodam, że BIOS został zaktualizowany w autoryzowanym serwisie Acera kilka dni temu. Proszę o pomoc, gdyż nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem.

    0 11
  • #2 11 Sty 2019 23:44
    Sokal2
    Poziom 12  

    Witam, jeśli w bios jest widoczny, to w systemie również powinien bez problemu się zgłaszać, podeślij jakieś zdjęcie jak to wygląda w biosie a jak w "zarządzanie dyskami". System zainstalowany na drugim dysku jak rozumiem? Odpal instalację systemu z bootowalnego nośnika i zobacz jak tam to wygląda w momencie kiedy do wyboru są dyski i opcje tworzenia partycji.

    0
  • #3 12 Sty 2019 00:12
    Trzyzet
    Poziom 19  

    Argunn napisał:
    Acer VX5-591G-58TC (NH.GM2EP.002)


    Model ten obsługuje tylko M.2 NVMe (czyli PCI) a twój SSD Adaty jest typu SATA więc nie ma szans że zadziała.

    Widząc posta poniżej wklejam to: Link

    W ogóle dziwne bo slot NVMe jest nieco węższy więc M.2 SATA nie powinien móc wejść, jest szansa że slot został uszkodzony.

    0
  • #4 12 Sty 2019 00:28
    Argunn
    Poziom 3  

    Laptop Acer VX15 nie widzi dysku ssd m.2




    Przez przypadek udało mi się naprawić istniejący problem niewykrywania dysku przez system a wykrywania przez BIOS.

    Rozwiązanie wyglądało następująco: Zajrzałem jeszcze raz do BIOS'u i użyłem opcji zresetowania go do ustawień fabrycznych. Nie miałem w planach zapisywać ustawień, ale przypadkowo wcisnąłem nie to co trzeba i BIOS został zresetowany. Po załadowaniu systemu dysk stał się widoczny w panelu zarządzania dyskami. Ot taka pomoc dla przyszłych szukających.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Trzyzet napisał:
    Argunn napisał:
    Acer VX5-591G-58TC (NH.GM2EP.002)


    Model ten obsługuje tylko M.2 NVMe (czyli PCI) a twój SSD Adaty jest typu SATA więc nie ma szans że zadziała.

    W ogóle dziwne bo slot NVMe jest nieco węższy więc M.2 SATA nie powinien móc wejść, jest szansa że slot został uszkodzony.



    Dysk wchodzi idealnie bez żadnych przeszkód. Znajomy ma identyczny model i również ma zainstalowany dysk M.2 SATA.

    0
  • Pomocny post
    #5 12 Sty 2019 00:34
    Sokal2
    Poziom 12  

    W biosie jest widoczny podobno więc jeśli nie byłby obsługiwany to nie było by go tam.., osobiście montowałem w takim laptopie dysk m.2 (sata). NVMe to protokół a nie rodzaj złącza, złącze jest M.2 a kontroler SATA lub PCIe. NVMe działa pod kontrolą PCIe jest następcą AHCI. Nie wprowadzajmy w błąd.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Argunn napisał:
    Dysk wchodzi idealnie bez żadnych przeszkód. Znajomy ma identyczny model i również ma zainstalowany dysk M.2 SATA.


    zgadza się masz racje.

    0
  • #6 12 Sty 2019 00:37
    Argunn
    Poziom 3  

    Dziwi mnie fakt, że w BIOS’ie dysk wyświatla się jako HDD0 (albo wyświetlał bo nie sprawdzałem po resecie)

    0
  • Pomocny post
    #7 12 Sty 2019 00:41
    Sokal2
    Poziom 12  

    Dobrze prawidłowo HDD0 tak ma być, "puść" instalacje windows'a, wyślij jeszcze zdjęcie z zarządzanie dyskami, albo też z menadżera urządzeń (zobacz czy tam jest widoczny).

    0
  • Pomocny post
    #9 12 Sty 2019 00:55
    Sokal2
    Poziom 12  

    Widzi dysk w czym problem? Załóż na nim partycje. Ale co ważniejsze system masz do przeinstalowania bo i tak musisz go "postawić" na SSD aby miało to sens, a tak w ogólne masz OS zainstalowany w legacy a powinieneś mieć w UEFI. Zrób sobie bootowalnego pendriva z win10 i do dzieła.

    0
  • #10 12 Sty 2019 00:58
    Argunn
    Poziom 3  

    Biore sie do dzieła w takim razie :) Dzięki za pomoc :)

    0
  • #12 12 Sty 2019 01:09
    Argunn
    Poziom 3  

    Temat zamykam w takim razie. Rozwiązanie problemu wyżej.

    0