Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Wypadanie zapłonu peugeot 508 1,6thp ( błędy P1336, P1338, P1340 )

Pioter42 13 Jan 2019 13:43 42078 8
  • #1
    Pioter42
    Level 6  
    Witam wszystkich forumowiczów i proszę o poradę.
    Silnik 1,6 thp 80000km przebiegu 2014r. w momencie jazdy gasną drugi i czwarty cylinder, w tym też momencie pojawiają się błędy
    P1336-wypadanie zapłonu
    P1338-wypadanie zapłonu cylinder 2
    P1340-wypadanie zapłonu cylinder 4
    oraz błędy ( te błędy wydaje mi się, że są następstwem trzech pierwszych czyli wypadaniem zapłonów )
    P0098-czujnik temperatury powietrza wlotu rozdzielacza
    P0033-obwód sterowania zaworu obejścia turbosprężarki
    P16B1-moduł sterowanego wlotu powietrza
    P0030-sonda lambda
    Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu silnik pracuje prawidłowo jednakże błędy oczywiście zostają. Swiece wymienione, cewki zapłonowe są sprawne na 100%.
    Moje podejrzenia
    -wariator
    -łańcuszek
    -napinacz
    Może ktoś z Was miał takie problemy i potwierdzi moje przypuszczenia a może ja się mylę i trzeba szukać przyczyny gdzie indziej???
  • #2
    judi
    Level 14  
    Dobry. Bezpośredni wtrysk jest w tej jednostce. Strasznie zabija się syfem na dolocie w okolicy zaworów ssących. Trzeba też w nim sprawdzić ciśnienie sprężania na ciepłym silniku. Downsizing w motoryzacji wychodzi powoli bokiem.
  • #3
    Pioter42
    Level 6  
    "Strasznie zabija się syfem na dolocie w okolicy zaworów ssących. Trzeba też w nim sprawdzić ciśnienie sprężania na ciepłym silniku."
    na wielu forach widzę, że diagnoza przy tych objawach to albo rozrząd albo zanieczyszczone kanały dolotowe upss. Judi tylko czy wyłączenie i ponowne włączenie silnika zmieni coś w zanieczyszczeniu tych kanałów ??? Biorąc pod uwagę to, że auto po ponownym odpaleniu startuje normalnie można napewno wykluczyć usterki typu zanieczyszczenie, pekniecie kolektora, luzne gniazdo zaworu. Z racji tego, że świece wymieniłem a modóły zapłonowe przekładałem wykluczam też i te usterki. Zostaje mi tylko rozrząd a dokładnie napinacz gdzie bardziej bym się pokusił w kierunku wariatora bądź też coś z układem zasilania paliwem . Przepraszam za takie filozofie ale właśnie nie znam zasady działania tych urządzeń, mechaniki uczyłem się jeszcze na autach gaźnikowych.
  • #4
    judi
    Level 14  
    Z racji tego, że wyciągane są duże moce i momenty z niewielkich jednostek. Trzeba wziąć pod uwagę bardzo małe tolerancje w odchyłkach pomiarów parametrów pracy silnika. Tak jak piszesz. Pracuje dobrze po odpaleniu. Rejestruje nieprawidłowość i bum, koniec jazdy. Cyk zapłonem i zabawa zaczyna się od nowa. Dlatego, że sterownik potrzebuje czasu na pomiar wartości niektórych parametrów pracy.
  • #5
    Pioter42
    Level 6  
    Judi tylko storingi wyskakuja mam wrazenie w wyższej partii obrotów, i po przejechaniu min 20 km. Wydaje mi się, że komputer powinien dużo szybciej reagować??? No chyba, że się mylę.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sprawdzę w każdym bądź razie ciśnienie, a odnośnie samej jednostki nie jest ona też taka mała masz też 1,2 pur tech 130km co o nich sądzisz???

    Dodano po 3 [godziny] 8 [minuty]:

    Ciśnienia narazie nie byłem w stanie sprawdzic ale zrobie jak tylko dostane przyżąd, ale wpuściłem kamerę do cylindra ( szok !!! widoczne ślady spalania stukowego jakich nawet w poczciwym maluchu nigdy nie widziałem ) W każdym bądź razie co znalazłem to maż oleju w obydwóch bałwankach i mierzyłem sonde lamda i wyszło 8,9 a słyszałem że prawidłowy wynik to w granicach 4 powinien być czy się mylę?
  • #6
    Pioter42
    Level 6  
    Judi a więc zmierzyłem ciśnieni i jest wszystko ok na każdym cylindrze 10,5 na zimnym i 9,5 na ciepłym , zastanawiam sie nad sonda lambda
  • #7
    Pioter42
    Level 6  
    Witam ponownie wszystkich. Otóż zrobiłem odczyt diagboxem i oto co wyszło:
    Stan kalkulatora: MED17_4_2
    Oznaczenie 1: 922159
    Oznaczenie 2:
    Obecne błędy : 6
    P1336 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora)
    Charakterystyka : Cylinder nieokreślony
    Status : stały błąd
    Umiejscowienie : miejscowy
    Zmienne przypisane do usterki
    stan regulacji wzbogacenia : pętla zamknięta
    Obliczona wartosc ladunku (napelnianie) : 030.20 %
    Korekcja wzbogacenia szybka (rzad 1) : 17 %
    Korekcja wzbogacenia wolna (rzad 1) : 28 %
    ciśnienie w kolektorze dolotowym : 630 mbar
    Prędkość obrotowa silnika : 1488 obr/min
    prędkość pojazdu : 23 km/h
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 1 : 1250 mV
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 2 : 610 mV
    stan silnika : przy pracującym silniku
    napiecie akumulatora : 14.5 V
    praca silnika : pedał
    zmierzone napełnienie : 45 %
    zadane ciśnienie dolotowe : 630 mbar
    WŁĄCZONY BIEG : Drugi bieg włączony
    Kilometraż : 80606 km
    wartość zadana położenia przesuwnika fazowego zaworów dolotowych : -10 ¦ walu
    korbowego
    Wartość zadana wzbogacenia : 1.000 sklad mieszanki
    współczynnik korekcji składu mieszanki na wejściu : 9 %
    położenie przesuwnika fazowego wałka rozrządu zaworów dolotowych : -10 ¦ walu
    korbowego
    Adaptacja celu wału korbowego przy opóźnieniu : wykonana
    ciśnienie dolotowe zmierzone : 1630 mBar
    napełnienie zadane : 137 %
    Temperatura powietrza dolotowego : 22 °C
    wartość zadana ciśnienia w kolektorze benzyny : 117 bar
    ciśnienie w kolektorze benzyny : 7 bar
    poziom paliwa : 19 litr
    P1340 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora)
    Charakterystyka : wtryskiwacz cylindra nr 4
    Status : stały błąd
    Umiejscowienie : miejscowy
    Zmienne przypisane do usterki
    3 of 37 19.01.2019 19:13
    stan regulacji wzbogacenia : pętla zamknięta
    Obliczona wartosc ladunku (napelnianie) : 030.20 %
    Korekcja wzbogacenia szybka (rzad 1) : 17 %
    Korekcja wzbogacenia wolna (rzad 1) : 28 %
    ciśnienie w kolektorze dolotowym : 630 mbar
    Prędkość obrotowa silnika : 1488 obr/min
    prędkość pojazdu : 23 km/h
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 1 : 1250 mV
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 2 : 610 mV
    stan silnika : przy pracującym silniku
    napiecie akumulatora : 14.5 V
    praca silnika : pedał
    zmierzone napełnienie : 45 %
    zadane ciśnienie dolotowe : 630 mbar
    WŁĄCZONY BIEG : Drugi bieg włączony
    Kilometraż : 80603 km
    wartość zadana położenia przesuwnika fazowego zaworów dolotowych : -3 ¦ walu
    korbowego
    Wartość zadana wzbogacenia : 1.000 sklad mieszanki
    współczynnik korekcji składu mieszanki na wejściu : -8 %
    położenie przesuwnika fazowego wałka rozrządu zaworów dolotowych : -6 ¦ walu
    korbowego
    Adaptacja celu wału korbowego przy opóźnieniu : wykonana
    ciśnienie dolotowe zmierzone : 630 mBar
    napełnienie zadane : 45 %
    Temperatura powietrza dolotowego : 14 °C
    wartość zadana ciśnienia w kolektorze benzyny : 63 bar
    ciśnienie w kolektorze benzyny : 13 bar
    poziom paliwa : 34 litr
    P0087 : Układ paliwowy
    Charakterystyka : Ciśnienie zmierzone w kolektorze wtrysku niższe od zadanego
    Status : stały błąd
    Umiejscowienie : miejscowy
    Zmienne przypisane do usterki
    stan regulacji wzbogacenia : pętla zamknięta
    Obliczona wartosc ladunku (napelnianie) : 010.59 %
    Korekcja wzbogacenia szybka (rzad 1) : -1 %
    Korekcja wzbogacenia wolna (rzad 1) : 28 %
    ciśnienie w kolektorze dolotowym : 270 mbar
    Prędkość obrotowa silnika : 1907 obr/min
    prędkość pojazdu : 42 km/h
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 1 : 710 mV
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 2 : 340 mV
    stan silnika : przy pracującym silniku
    napiecie akumulatora : 14.5 V
    praca silnika : pedał
    zmierzone napełnienie : 15 %
    zadane ciśnienie dolotowe : 280 mbar
    WŁĄCZONY BIEG : Trzeci bieg włączony
    P1337 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora)
    Charakterystyka : wtryskiwacz cylindra nr 1
    Status : stały błąd
    4 of 37 19.01.2019 19:13
    Umiejscowienie : miejscowy
    Zmienne przypisane do usterki
    stan regulacji wzbogacenia : pętla zamknięta
    Obliczona wartosc ladunku (napelnianie) : 065.49 %
    Korekcja wzbogacenia szybka (rzad 1) : 28 %
    Korekcja wzbogacenia wolna (rzad 1) : 28 %
    ciśnienie w kolektorze dolotowym : 1080 mbar
    Prędkość obrotowa silnika : 1888 obr/min
    prędkość pojazdu : 15 km/h
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 1 : 1720 mV
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 2 : 840 mV
    stan silnika : przy pracującym silniku
    napiecie akumulatora : 14.5 V
    praca silnika : pedał
    zmierzone napełnienie : 92 %
    zadane ciśnienie dolotowe : 1100 mbar
    WŁĄCZONY BIEG : Pierwszy bieg włączony
    Kilometraż : 80606 km
    wartość zadana położenia przesuwnika fazowego zaworów dolotowych : -10 ¦ walu
    korbowego
    Wartość zadana wzbogacenia : 1.000 sklad mieszanki
    współczynnik korekcji składu mieszanki na wejściu : 9 %
    położenie przesuwnika fazowego wałka rozrządu zaworów dolotowych : -10 ¦ walu
    korbowego
    Adaptacja celu wału korbowego przy opóźnieniu : wykonana
    ciśnienie dolotowe zmierzone : 1630 mBar
    napełnienie zadane : 137 %
    Temperatura powietrza dolotowego : 22 °C
    wartość zadana ciśnienia w kolektorze benzyny : 117 bar
    ciśnienie w kolektorze benzyny : 7 bar
    poziom paliwa : 19 litr
    P1339 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora)
    Charakterystyka : wtryskiwacz cylindra nr 3
    Status : stały błąd
    Umiejscowienie : miejscowy
    Zmienne przypisane do usterki
    stan regulacji wzbogacenia : pętla zamknięta
    Obliczona wartosc ladunku (napelnianie) : 065.49 %
    Korekcja wzbogacenia szybka (rzad 1) : 28 %
    Korekcja wzbogacenia wolna (rzad 1) : 28 %
    ciśnienie w kolektorze dolotowym : 1080 mbar
    Prędkość obrotowa silnika : 1888 obr/min
    prędkość pojazdu : 15 km/h
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 1 : 1720 mV
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 2 : 840 mV
    stan silnika : przy pracującym silniku
    napiecie akumulatora : 14.5 V
    praca silnika : pedał
    zmierzone napełnienie : 92 %
    zadane ciśnienie dolotowe : 1100 mbar
    WŁĄCZONY BIEG : Pierwszy bieg włączony
    Kilometraż : 80605 km
    wartość zadana położenia przesuwnika fazowego zaworów dolotowych : -7 ¦ walu
    5 of 37 19.01.2019 19:13
    korbowego
    Wartość zadana wzbogacenia : 1.000 sklad mieszanki
    współczynnik korekcji składu mieszanki na wejściu : -1 %
    położenie przesuwnika fazowego wałka rozrządu zaworów dolotowych : -8 ¦ walu
    korbowego
    Adaptacja celu wału korbowego przy opóźnieniu : wykonana
    ciśnienie dolotowe zmierzone : 1080 mBar
    napełnienie zadane : 94 %
    Temperatura powietrza dolotowego : 14 °C
    wartość zadana ciśnienia w kolektorze benzyny : 118 bar
    ciśnienie w kolektorze benzyny : 15 bar
    poziom paliwa : 25 litr
    P1338 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora)
    Charakterystyka : wtryskiwacz cylindra nr 2
    Status : stały błąd
    Umiejscowienie : miejscowy
    Zmienne przypisane do usterki
    stan regulacji wzbogacenia : pętla zamknięta
    Obliczona wartosc ladunku (napelnianie) : 100.00 %
    Korekcja wzbogacenia szybka (rzad 1) : 38 %
    Korekcja wzbogacenia wolna (rzad 1) : 28 %
    ciśnienie w kolektorze dolotowym : 1630 mbar
    Prędkość obrotowa silnika : 2480 obr/min
    prędkość pojazdu : 37 km/h
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 1 : 2670 mV
    napięcie czujnika pedału przyspieszenia 2 : 1320 mV
    stan silnika : przy pracującym silniku
    napiecie akumulatora : 14.6 V
    praca silnika : pedał
    zmierzone napełnienie : 141 %
    zadane ciśnienie dolotowe : 1580 mbar
    WŁĄCZONY BIEG : Drugi bieg włączony
    Kilometraż : 80606 km
    wartość zadana położenia przesuwnika fazowego zaworów dolotowych : -10 ¦ walu
    korbowego
    Wartość zadana wzbogacenia : 1.000 sklad mieszanki
    współczynnik korekcji składu mieszanki na wejściu : 9 %
    położenie przesuwnika fazowego wałka rozrządu zaworów dolotowych : -10 ¦ walu
    korbowego
    Adaptacja celu wału korbowego przy opóźnieniu : wykonana
    ciśnienie dolotowe zmierzone : 1630 mBar
    napełnienie zadane : 137 %
    Temperatura powietrza dolotowego : 22 °C
    wartość zadana ciśnienia w kolektorze benzyny : 117 bar
    ciśnienie w kolektorze benzyny : 7 bar
    poziom paliwa : 19 litr
    Jakieś wskazówki???
  • #8
    Pioter42
    Level 6  
    Po dłuższej przerwie, części doszły i auto naprawione. Powodem całego zamieszania była pompa wysokiego ciśnienia.
  • #9
    Pioter42
    Level 6  
    Po dłuższej przerwie, części doszły i auto naprawione. Powodem całego zamieszania była pompa wysokiego ciśnienia.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Temat uważam za zamkniety.