Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Radio 2 din Android - Zerwana taśma LCD,oraz wejscie pin

grzechu132 21 Mar 2019 11:13 2196 8
  • #1
    grzechu132
    Level 8  
    Witam.
    Udalo mi się tanio kupić radio 2 din na Androidzie , niestety chiński wynalazek , jako uszkodzone , ekran nie wyswietlał nic. Zabrałem się więc za rozkręcanie i po obejrzeniu wnętrza stwierdziłem zerwaną taśme lcd , oraz co gorsze złącze , wejście na taśmę (piny) również .
    Stąd moje pytanie i prośba o pomoc , nie mogę znaleźć nigdzie takiej samej płyty głównej , czy wie ktoś może jak ją znaleźć i gdzie ?Ponizej załącze zdjecia i info o produkcie.
    Zauważyłem ze tuż obok a dokladniej po samym środku płyty jest też wolne zlącze 60 pinowe .Nic nie bylo tam wpięte i zastanawiam się czy mógłbym uzyć jego , zamiast ratować starego zlacza lcd oraz plyty glownej , do podlaczenia rowniez jakiegos innego wyswietlacza , stad też pytanie jakiego i czy moze to byc byle jaki aby mial 60 pin i dodatkowo przewod tft +,- na takich tasmach niezbyt sie znam dlatego chcialbym prosic o pomoc i w rozwiazaniu problemu .
    Płyta radia ze zdjec zrobionych przezemnie:
    Radio 2 din Android - Zerwana taśma LCD,oraz wejscie pin
    Radio 2 din Android - Zerwana taśma LCD,oraz wejscie pin




    Tak wygląda ekran plus dotyk z ali :
    Radio 2 din Android - Zerwana taśma LCD,oraz wejscie pin
    Radio 2 din Android - Zerwana taśma LCD,oraz wejscie pin

    Naklejka ze starego LCD
    Radio 2 din Android - Zerwana taśma LCD,oraz wejscie pin

    Pozostale info jakie znalazlem na temat radia:
    Radio 2 din Android - Zerwana taśma LCD,oraz wejscie pin

    Prosze o pomoc w znalezieniu chociaz lcd i odpowiedz czy wogole istanieje takowa mozliwosc podlaczenia w to srodkowe zlacze 60 pin innego lcd o podobnych parametrach ,tzn 1024x600 7 cali.
    Pozdrawiam z góry dziekuje za pomoc oraz checi.

    Znalazłem rowniez jakiś przypadkiem na allegro , czy warto ryzykowac?
    Piny sie zgadzaja ,rozdzielczosc rowniez.
    Radio 2 din Android - Zerwana taśma LCD,oraz wejscie pin
  • #2
    conrad9210
    Level 24  
    Cześć. Nie chcę Cię smucić ale po co ktoś otwierał by sprawne radio? W trakcie nie umiejętnego otwierania dodatkowo uszkodził taśmy. Obstawiam, że ktoś próbował softować to radio i nie wyszło (uwalił je) - dlatego było ono rozbierane. Pomimo usterki lcd radio powinno się włączyć. Podświetlić przyciski itd. Czy to się dzieje ? Jak nie to nie pakuj się w koszta. Pozdrawiam
  • #3
    Loker
    Level 39  
    Szanse że dwa różne wyświetlacze TFT mają ten sam pinout są, ale bardzo małe.
  • #4
    grzechu132
    Level 8  
    Czesc . Tak klawisze po podlaczeniu do 12v podswietlaja sie , tak samo ekran jest jakby rozjasnialy ale nic ponadto . Z tego co mi wiadomo facet faktycznie mowil ze wgrywal softa , czy rootowal i rzekomo gdy zlozyl go po wgrywaniu to obslugiwal system dzialal itd, ale co jakis czas mu smigaly paski po ekranie i jak wchodzil w np mapy google to bylo cos z kolorami , niebieski mrugal jakby na zolto , otworzyl znow i ponoc wtedy zauwazyl naderwana tasme i pewnie kiedy probowal cos tam zdzialac urwal dodatkowo piny w wejsciu na tasme bo spojrzalem pod lupa jak wyglada wejscie to jak jakby nie bylo w nim 1 oraz 3 pinu .
    Myslalem ze sprawa bedzie latwiejsza wiec do ogarniecia , a nie dosc ze uszkodzony ekran to jeszcze jedyne zlacze pod taki sam wyswietlacz , dlatego pytam czy jest jakis ratunek i wyjscie z sytuacji gdy jedyna opcja pozostaloby szukac cos pod te wolne zlacze 60 pinowe , a nie pod standardowe jakie bylo te 40 pinowe. Nie wiem jak moglbym to znalezc , musialbym szukac ekranu gdzie tasma 60 pin jest na dolnym srodku wyswietlacza , o ile sluzy te zlacze wogole do podlaczenia wyswietlacza , czy moze tak byc ze producent zrobil 2 wejscia 40 i 60 pinowe na ekrany?Pozdrawiam i dzieki...

    A z innym pinoutem by nie dzialal dobrze mysle?Moze robili na tych plytach glownych pod jakis wiekszy ekran bo gdzies widzialem tez podobne tyle ze 10 calowe , do czegos te 2 wejscie chyba powinno byc , najgorsze to zebym chociaz wiedzial jaki nr wyswietlacza by tam pasowal nr seryjny czy cokolwiek ...
  • #5
    conrad9210
    Level 24  
    Zapewne tak jest. Chińczyk buduje z tego co ma pod ręką, raz taki a raz taki lcd - dlatego są 2 gniazda. Szanse byś znalazł schematy do tego radia by dobrać lcd są nikłe. Dodaj proszę porządne zdjęcia tej uszkodzonej taśmy i gniazda, może da się to połatać.
  • #6
    grzechu132
    Level 8  
    No wlaśnie już teraz to watpie taśma po calości juz jest w 2 cześciach , chyba ze da sie to jakos skleic czy cos nie mam pojecia na jakiej zasadzie i czy wogole da sie laczyc takie tasmy , w wolnej chwili podrzuce zdjecie... nie wiem czy uda mi sie uchwycic te wejscie na tasme od lcd , dopiero pod lupa widac ze brakuje tych wystajacych drucikow od lewej strony , 1 i 3-ciego
  • #7
    conrad9210
    Level 24  
    W przypadku tak dużej destrukcji zarówno gniazda jak i samej taśmy to się finansowo nie będzie opłaca :(
  • #8
    grzechu132
    Level 8  
    No tak to prawdopodobne , nawet bardzo w takim razie jesli mówisz , że nie ma innej opcji podjecia prob naprawy , no a potwierdzilbys mi czy faktycznie nie daloby rady znalezc jakiegos innego bylejakiego lcd ale bardziej pod to drugie sprawne wejscie 60 pin?nie daloby sie temu zaradzic poprostu olewajac tamte zlacze a wpinajac sie jakims ekranem pod te ktore jest jeszcze sprawne , tyle ze jaki wyswietlacz do niego szukac , tego pojecia wlasnie nie mam , a jak to jest z wyswietlaczami np z ali , bo znalazlem pare ktore maja 1024x600 i 7 cal , oraz zlacze 60 pin a nawet takie ktore maja po srodku lcd wlasnie tasme adekwantnie do mojej plyty glownej , czy jakbym takowy zamowil to poprodtu bylaby loteria ze pokaze obraz lub nie , bo kazdy ma prawie inaczej uklad sciezek takich czarnych na tasmach , czy wlasbie one sa najwazniejsze i musza pasowac pod dana plyte glowna ?Pozdrawiam i dzieki zdjec w takim razie nie robie bo nie ma co sie bawic w rozbieranie skoro nie jest to naprawialne , dlatego kombinuje jak tu podpiac pod te drugie zlacze ale skoro mowisz ze nie ma co...
  • Helpful post
    #9
    conrad9210
    Level 24  
    Większość wyświetlaczy ma w sobie układ scalony-sterownik który komunikuje się z "kartą graficzną" urządzenia. Jeżeli znajdziesz taki lcd który będzie pasował w gniazdo to nie będziesz miał gwarancji, że urządzenie będzie posiadało "sterowniki" do niego. Odpuść temat. Szkoda pieniędzy. Poszukaj promocji u Chińczyka i kup w pełni sprawne radio. PS. Żeby cokolwiek wyrokować potrzebny by był schemat do tego radia, szanse na znalezienie mizerne. Pozdrawiam