logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Materiały do nauki obsługi paneli HMI Siemens dla początkujących

zapo4 26 Kwi 2019 18:34 702 3
  • #1 17928117
    zapo4
    Poziom 7  
    Cześć. Od ok 2 miesięcy "walczę" ze sterownikami S7-1200 (język LAD) i podstawy raczej udało mi się opanować (poza standardami komunikacyjnymi - ale nie mam za bardzo jak tego przećwiczyć w domu).
    Pozostały jeszcze panele HMI - i tu pytanie: znacie jakieś materiały na ich temat, z których warto byłoby się uczyć?
    I druga rzecz - jako, że naprawdę jestem początkujący, to mógłby ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tymi panelami tzn. łączyłem już się z panelem poprzez TIA Porta, nawet wgrywałem jakieś obrazki, szukałem tez materiałów na Google i sporo z nich dotyczyło środowiska (?) WinCC Flexible. To znaczy, że jest kilka metod obsługi takich paneli? I jesli tak, to czego najlepiej się uczyć? Tego zintegrowanego środowiska z TIA Portalem?
  • #2 17930160
    zembol
    Poziom 25  
    Ocena: 56
    Dzień dobry tak w skrócie historia software dla paneli Siemensa:),
    1. Comtext panele 20 lat temu :)
    2. ProTool panele 15 lat temu
    3. WinCC Flexible panele 10 lat temu
    4. Tia od 10.5, 11, 12, 13, 14, 15, 15.1, 16 juz w listopadzie. obecnie (bez wsparcia dla starszych paneli )

Proponuje dalej ogarniać Tia, przykładów manuali jest bardzo dużo na YT i stronach siemensa.
    Nie zmienia sie tylko nazwa softu do backupu paneli ProSave teraz v15.1
  • #3 17934528
    thral666
    Poziom 11  
    Ocena: 4