Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

John Deere 5720 - Skaczący obrotomierz, oraz kontrolka WOM

22 Lip 2019 20:36 228 6
  • Poziom 3  
    Witam, początkowo problem ze skaczącym obrotomierzem po uruchomieniu silnika był sporadyczny (raz skakał, a raz było ok). Często przy skaczącym obrotomierzu na wyświetlaczu pojawiała się ikonka WOM. Przy włączonym WOM kontrolka na wyświetlaczu pojawia się na stałe bez mrugania, lecz obrotomierz nadal skacze.

    Cała sprawa była że tak powiem, lekko zignorowana, do czasu, aż zaczeły gasnąć światła - w dodatku przy zapłonie wyświetlacz nie wyświetla żadnych danych. Żeby wyświetlacz zaczął cokolwiek pokazywać należy uruchomić silnik i dodać nieco gazu - inaczej nic nie pokaże.

    Przy dodawaniu gazu słychać załączanie się przekaźnika ELX, no i dopiero wtedy pojawia się obraz na wyświetlaczu, lecz obrotomierz skacze jak skakał :(

    Wymieniłem przekaźniki ACC1, ACC2 i ELX, sprawdziłem też bezpieczniki (wszystkie OK), znalazłem przepalony przewód pod przekaźnikiem świateł K02/1. Mimo tego problem wciąć jest i nie wiem co robić. Może ktoś miał podobny przypadek, lub wie, gdzie szukać przyczyny?

    John Deere 5720 - Skaczący obrotomierz, oraz kontrolka WOM
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    Obrotomierz zasilany jest z alternatora,reszta problemów też wskazuje na problem z nim lub kablami do niego.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 3  
    wal-ker napisał:
    Obrotomierz zasilany jest z alternatora,reszta problemów też wskazuje na problem z nim lub kablami do niego.


    Dziękuje ci za odpowiedź. Sprawdziłem przewody i wszystko wygląda OK, przedmuchałem sprężarką wszystkie wtyczki, bezpieczniki i sam alternator - co w rezultacie pierwotnie dało poprawne wyświetlenie się kontrolek, wyświetlacz pokazał parametry (stan paliwa itp.), no i obrotomierz nie skacze.

    Po kilku minutach sprawdziłem ponownie i tak kilkakrotnie - wyświetlacz nie zawsze działa na zapłonie, nie zawsze wyświetla się także kontrolka 6 (jak wyświetlacz odpala to i kontrolka także). Jeśli chodzi o obrotomierz to jak do tej pory wszystko wróciło do normy - nie skacze.

    Zmierzyłem kilkakrotnie napięcie na akumulatorze na zapalonym silniku - głównie miernik wskazuje około 14.20V, ale raz miałem aż 15.70V także nie wiem czy mam czegoś się obawiać.
  • Poziom 33  
    Elektronika wyświetlacza ma zabezpieczenie przed przepięciami,dlatego się wyłącza.Daj ten alternator do naprawy zanim uwalisz coś .
  • Poziom 3  
    wal-ker napisał:
    Elektronika wyświetlacza ma zabezpieczenie przed przepięciami,dlatego się wyłącza.Daj ten alternator do naprawy zanim uwalisz coś .


    Wracamy do tematu, ponieważ alternator wrócił po renowacji w serwisie, gdzie po zamontowaniu usterka nadal występuje, co więcej jest co raz gorzej :(

    Co prawda zegary już nie skaczą, ale wyświetlacz załącza się sporadycznie, włączają się także wszystkie światła przy zapalaniu jednych (czasami).

    Poinformowałem o tym serwis który to robił, a ten oznajmił mi, że wykonał wszystkie podstawowe czynności przy tego typu naprawach.

    Jeśli wszystko wskazuje na alternator to do końca jestem pewien, czy dany serwis miał przypadek zbyt wysokiego napięcia ładowania (ja miałem go sporadycznie 15.7V, gdzie częściej prawidłowe 14.20-14.40V).

    Dodam jeszcze fakt, że wcześniej alternator był u "magika", który wymieniał szczotkotrzymacze - na pewno nie oryginalne, ale czy to może być coś tutaj i czy serwis zajmujący się alternatorami tego by nie zauważył?

    Nie wiem, ogólnie jestem w kropce i nie wiem co robić :(
  • Poziom 33  
    Co zrobić/ Zmierzyc napiecie na akumulatorze i elektronice wyświetlacza.,Sprawdzic stabilizacje napięcia (dioda Zenera?) na elektronice wyświetlacza.Ogolnie -sprawdzić co uwalilo przepiecie .
  • Poziom 3  
    wal-ker napisał:
    Co zrobić/ Zmierzyc napiecie na akumulatorze i elektronice wyświetlacza.,Sprawdzic stabilizacje napięcia (dioda Zenera?) na elektronice wyświetlacza.Ogolnie -sprawdzić co uwalilo przepiecie .


    Napięcie na akumulatorze 13.05V, przy zapłonie 12.85V, na odpalonym dalej to samo, chyba że dodam gazu to wtedy załącza się alternator i daje 14.40V.

    Zapomniałem jeszcze o jednym... zmieniany był pasek, sprzedawca nie miał paska o moich oznaczeniach, czyli 2525 i sprzedał mi 2523, że niby nie będzie różnicy.