Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel VBA ukrywanie wierszy

13 Sie 2019 10:28 171 8
  • Poziom 3  
    Witam, mam problem z napisanie makra które chowałoby wiersze po kolei, tzn. jeden przycisk chowa 4 wiersz, po kliknięciu go ponownie chowa się także 5, po ponownym kliknięciu jeszcze 6 i tak dalej, drugi przycisk odrywa te wiersze od tyłu, czyli jeśli ostatni schowany wiersz to był wiersz nr 6 to go odkrywa, po kolejnym kliknięciu odkrywa wiersz nr 5 i tak dalej. Makro chowa wiersze niezależnie od wartości komórek, chodzi mi mniej więcej o pętle która chowa kolejne wiersze po każdym kliknięciu przycisku "schowaj 1 wiersz". Wiem że pewnie napisanie czegoś takiego jest banalne ale jestem nowy w VBA a potrzebuję szybko tego makra.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Kod: vbscript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Cytat:
    a potrzebuję szybko tego makra

Na szybko, to można ukrywać bez makra...
  • Poziom 3  
    Dziękuję za pomoc, a w jaki sposób zmienić ruch, żeby makro ukrywało je od tyłu: najpierw 6 po kliknięciu 5, potem 4 i tak dalej, a chowało najpierw 4 potem 5.... Chodzi mi o zamianę chowania z pokazywaniem wierszy.
  • Poziom 35  
    Nie wiem.

Jak się zdecydujesz na efekt końcowy, to napisz...

Cytat:
    ukrywało je od tyłu: najpierw 6 po kliknięciu 5, potem 4 i tak dalej, a chowało najpierw

To jest jakaś różnica między ukrywaniem, a chowaniem?
  • Poziom 3  
    Chodzi mi o odwrócenie tego makra, żeby wiersze ukrywało od końca, a pokazywało je od początku, tzn ukrywa 8, po następnym kliknięciu w przycisk jeszcze 7 po następnym jeszcze 6....., a drugi przycisk odkrywa je od początku, tzn. odkrywa 6 po następnym kliknięciu w przycisk odkrywa 7 po następnym jeszcze 8....... Mam nadzieję że teraz zrozumiale napisałem. Przy okazji, zauważyłem że poprzedni kod nie działał na pustych komórkach.
  • Poziom 35  
    Cytat: