Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka zamrażarka szufladkowa? ~125cm wysoka

24 Sie 2019 13:04 345 5
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie,

    Przymierzam się do zakupu nowej zamrażarki szufladkowej i przydałaby się pomoc w dokonaniu wyboru.
    Już trochę rozeznałem się w temacie i wychodzi na to, że lepiej wybrać tańsze rozwiązanie i albo się uda i wytrzyma dobre kilka lat, albo nie. Ale mimo wszystko może ktoś będzie w stanie doradzić... Ukierunkowałem się na modele podane niżej z naciskiem na FZ208.3AA. Co o niej sądzicie?
    Zakładany budżet: ~1000 zł, ale np. jeśli ten elektrolux będzie wart swej ceny to się dołoży.

    Amica FZ206.4 - 999 zł
    - zdolność zamrażania 10 kg/24h
    - 12 godzin utrzymania temp. w przypadku braku zasilania
    - klasa energetyczna A+
    https://www.euro.com.pl/zamrazarki/amica-fz206-4.bhtml

    Amica FZ208.3AA - 1069 zł
    - zdolność zamrażania 10 kg/24h
    - 22 godziny utrzymania temp. w przypadku braku zasilania
    - klasa energetyczna A++
    https://www.euro.com.pl/zamrazarki/amica-fz208-3aa.bhtml

    Electrolux EUF1900AOW - 1299 zł
    - zdolność zamrażania 20 kg/24h
    - 18 godzin utrzymania temp. w przypadku braku zasilania
    - klasa energetyczna A+
    - szybkie zamrażanie
    - elektroniczna regulacja temp.
    https://www.euro.com.pl/zamrazarki/electrolux-euf1900aow.bhtml

    Ogólne porównanie
    https://www.euro.com.pl/porownanie.bhtml?p1=9204547827&p2=9204611572&p3=2542826366
  • Poziom 36  
    philips888 napisał:
    lepiej wybrać tańsze rozwiązanie i albo się uda i wytrzyma dobre kilka lat, albo nie. A
    Też jestem tego zdania. Tym bardziej, że jakość tych produktów jest obecnie zbliżona. Patrząc pod tym kątem, za Elektrolux trzeba zapłacić 1/4 więcej niż w przypadku Amica. Nie wiem, czy warto.

    Jeśli masz możliwość ustawienia nieco wyższej zamrażarki, warto brać pod uwagę HAIER HUZ546W (170 L). Ten model ma około 140cm i kosztuje poniżej 900zł. A jeśli już Amica, to może warto rozważyć także tańsze modele AMICA GS15406W lub AMICA FZ206.3. Bywają do zdobycia jako końcówki serii i modele z wymiany ekspozycji w cenie grubo poniżej 800zł. Nowe też niewiele drożej.
  • Poziom 9  
    Możliwość jest ustawienia nawet większej zamrażarki, ale wytyczne otrzymałem do 125 cm z wysoka.

    Za propozycje tu i na priva bardzo dziękuję. Nie będę zatem szukał jakiejś droższej alternatywy rzekomo lepszej i zostanę przy Amice. Wybór padnie pewnie na ten model FZ208.3AA, bo atakują mnie aby było to magiczne A++

    Zastępowana jest bardzo wiekowa Ilka H116. ;-) Która obecnie zaczęła mocno szronić.

    FZ208.3AA widzę, że dostać można w takich cenach
    1069 - Euro RTV Agd / MediaExpert / Neonet - te markety mam na miejscu
    858,85 zł - Avans / oleole / morele.net

    Z uwagi na ewentualną gwarancję lepiej kupić zamrażarkę w którymś markecie na miejscu, czy zamawiać przez internet? Chodzi oto, że jak ja później wyślę taką zamrażarkę na gwarancję? Na palecie? ;-)
  • Poziom 36  
    philips888 napisał:
    ...bo atakują mnie aby było to magiczne A++
    Nie wiem, czy temat energoszczędności nie jest przereklamowany. Być może większe efekty uda się osiągnąć poprzez:
    - prawidłowe ustawienie zamrażarki,
    - dodatkową izolację i prawidłową wentylację agregatu,
    - elastyczne dostosowanie stopnia zamrażania do rodzaju produktów,
    - pracę z odpowiednio wypełnioną komorą,
    - szanowanie energii (uwaga na zbyt długo otwarte drzwi!)
    - regularną obsługę, np, rozmrażanie, czyszczenie czy usuwanie szronu

    philips888 napisał:
    lepiej kupić zamrażarkę w którymś markecie na miejscu, czy zamawiać przez internet?
    Paradoksalnie, znacznie lepsze prawa przysługują konsumentowi dokonującemu zakupów przez sieć - jak na przykład 14 dni na odstąpienie od umowy bez żadnych konsekwencji.

    philips888 napisał:
    jak ja później wyślę taką zamrażarkę na gwarancję? Na palecie?
    Wiele firm oferuje gwarancję w systemie door to door. Poza tym, w przypadku dużych sprzętów AGD, stosowany jest system zgłaszania usterki w centrum serwisowym bez konieczności wysyłania urządzenia. Po ustaleniu zakresu, firma wysyła serwisantów w miejsce montażu urządzeń, czyli wprost do domu, gdzie następuje naprawa. Proponuję zapytać o warunki obsługi gwarancyjnej na etapie wyboru sprzedawcy i producenta. Na przykład w Beko wygląda to tak:
    https://www.beko.pl/obsluga_klienta/gwarancja
    Porównaj proszę, jak to wygląda w Avans /oleole/morele.net, które bierzesz pod uwagę.
  • Poziom 9  
    No tak, wtedy korzystamy z gwarancji producenta w systemie door to door, ale jeśli chciałbym skorzystać z rękojmi to wtedy np. do oleole musiałbym sam wysyłkowo dostarczyć zamrażarkę. A z tego co widzę to sklepy w tym przypadku od razu kierują/zalecają kontakt z serwisem producenta.

    Jeszcze nie korzystałem z takich usług, więc nie wiem czego się spodziewać po wizytach serwisantów. Działa to dosyć w porządku, tzn. producent nie wymiga się od odpowiedzialności? Bo jeśli producent odmówi naprawy z jakiegoś względu to zostaję wtedy z niczym, a korzystając z rękojmi względem sprzedawcy jestem bardziej spokojny przynajmniej przez pierwszy rok, bo ma działać i tyle.

    Widzę, że w przypadku euro rtv agd, mimo zakupu przez internet jest możliwość zgłoszenia reklamacji na miejscu, więc wydaje mnie się to najlepszą opcją, ale i cena wyższa o 210 zł w porównaniu z oleole choć to ten sam właściciel.

    Cytat:
    zgłosić u sprzedawcy:
    - w dowolnie wybranym sklepie fizycznym RTV EURO AGD (dotyczy towarów zakupionych w sklepie internetowym oraz sklepach fizycznych)
    - w sklepie internetowym wypełniając formularz elektroniczny (dotyczy wyłącznie towarów zakupionych za pośrednictwem sklepu internetowego lub Centrum Obsługi Klienta - na podstawie zamówienia) lub wysyłając zgłoszenie reklamacyjne pocztą.

    https://www.euro.com.pl/cms/pomoc-reklamacja-towaru.bhtml
  • Poziom 36  
    philips888 napisał:
    Jeszcze nie korzystałem z takich usług, więc nie wiem czego się spodziewać po wizytach serwisantów.
    Nie należy demonizować. W zdecydowanej większości przypadków serwisy działają co najmniej poprawnie. A w razie problemów są dobre i sprawdzone metody dochodzenia swoich roszczeń, na przykład z pomocą Rzecznika Konsumenta czy poprzez Federację Konsumentów. Co ciekawe, zwykle znacznie łatwiej wyegzekwować swoje prawa w dużych firmach niż w przypadku małych podmiotów handlowych - choć nie jet to regułą, oczywiście.

    philips888 napisał:
    ...a korzystając z rękojmi względem sprzedawcy jestem bardziej spokojny przynajmniej przez pierwszy rok, bo ma działać i tyle.
    Nie rok, ale dwa lata: Art. 568. § 1 stanowi: Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Reasumując, Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi trwa 2 lata od dnia wydania sprzętu. Jednak reklamację musisz złożyć w ciągu 1 roku od dnia stwierdzenia wady. Okres trwania gwarancji jest określony w dokumencie gwarancyjnym. Nie ma też reguły, czy korzystniejsza jest rękojmia czy gwarancja - trzeba to rozpatrywać indywidualnie.

    Zerknij proszę na małe kompendium reklamacji online dotyczących sprzętu AGD:
    http://www.reklamacje.online/reklamujemy-sprzet-agd-i-rtv/