Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 5008 2,0hdi 163km 2013 - USTERKA "OIL" od czego

10 Mar 2020 20:38 564 3
  • Level 4  
    Witam mam mały problem a dokładniej PEUGEOT 5008 2,0HDI 2013r 163km automat :

    Miałem wymieniany olej filtry w serwisie ( nie w jakimś prywatnym zakładzie mechanicznym ) i było wszystko ok, przejechałem około 2000km... i pojawiła się nie po kojąca informacja: a więc:

    Przy wkładaniu kluczyka do stacyjki i przekręcaniu na zapłon wyskakuje zawsze info OIL OK a potem następnie pojawia się przebieg auta.

    no i było ok , aż pewnego dnia przy wkładaniu kluczyka i przekręcaniu zapłonu wyskoczyło info : 3 razy migający OIL ... i dopiero pojawiają się kilometry, czyli jakby coś było nie tak z OIL ( olejem) .

    zacząłem szukać przyczyn : na początku myślałem,że nie skasowali mi w serwisie serwisu oleju ( więc na komputerze u znajomego mechanika zrobiliśmy serwis i wciąż to samo czyli przy zapłonie nie było OIL OK tylko 3 razy migał OIL , elektryk zauważył że to nie mógł być serwis bo nie ma kluczyka tego serwisowego,że pora wymienić olej... więc ten problem odpadł...

    kolejna rzecz: sprawdzenie stanu oleju. Pokazywał idealny stan ( pomyślałem,że jednak może trochę brakuje, i dolałem około 300ml , i znów przekręcanie kluczyka zapłon i to samo info 3 razy migający OIL ... kolejna rzecz na kanał wjechaliśmy by sprawdzić czy nie ma żadnego wycieku. Jest sucho ani grama kapającego oleju.

    więc postanowiliśmy sprawdzić CZUJNIK POZIOMU OLEJU co idzie od bloku silnika do miski olejowej... wymieniliśmy go na nowy. i wciąż jest to samo ... sprawdziliśmy wiązkę kabli idącą do tego czujnika i jest ok.

    i był podłączany pod komputer i żadnego błędu na komputerze nie ma!! czysto

    i teraz pytanie gdzie dalej szukać przyczyny??? skoro tyle czynności zostało wykonanych... miał ktoś taki problem?

    i jeszcze jedno pytanie : czy w misce olejowej jest jakiś jeszcze czujnik? np ,że trzeba spuścić olej i go wymienić? czy tylko jest ten jeden od góry co idzie od bloku do miski olejowej który wymieniłem...

    CZYLI PRZY PRZEKRĘCANIU KLUCZYKA NA ZAPŁON NA LICZNIKU ZAMIAST INFORMACJI JAK ZAWSZE " OIL OK" i pojawiał się przebieg auta ... teraz 3 razy miga oil a potem przebieg..

    czekam na pomoc!!

    ps czy jest jeszcze jakiś czujnik oleju po za tym który wymieniłem? np w misce olejowej??
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 27  
    Witam.
    Kolego , co prawda nie w Peugeot 5008 , ale w citroenie c3, miałem podobny przypadek , i winowajcą okazał się moduł BSM, we Francuskich autach większość czujników i elementów wykonawczych wychodzi , lub wchodzi do tego modułu.
    I w tym module są czytane a potem wysyłane po CAN do BSI.
    Tutaj masz od peugeota 508 : https://warsztat.pl/artykuly/schemat-pojazdu-...N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5LzExLTIwMTY
    Może w 5008 jest podobnie , jak to u Francuzów , i na "s33" czujnik poziomu oleju , B31 Regulator ciśnienia oleju – sygnał , C04 Czujnik poziomu oleju – sygnał , C25 Czujnik poziomu oleju – masa.
    Jeśli to coś pomoże to OK , a jeśli zabrałem tylko Twój cenny czas to przepraszam i pozdrawiam serdecznie
  • Level 4  
    Marku nie będzie to MODUŁ BFM ... ponieważ jak wymieniałem CZUJNIK POZIOMU OLEJU.. I zanim włożyłem kabel z pinami do tego czujnika , to odpaliłem auto bez podłączonego czujnika oleju ( czyli kabel z wiązki który idzie z do czujnika poziomu oleju- nie wtyknąłem go) i jakby to było BFM to by zaraz wyskoczył jakiś błąd czy zapalił sie check silnika.. a tu żadnej rekacji nie było... czyli CZUJNIK POZIOMU OLEJU nie jest powiązany z modułem BFM... ale dzięki za pomoc.

    szkoda,że nikt więcej nie chce pomóc..