Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung Galaxy A50 - nie otwiera żadnej z aplikacji

szuba20 29 Apr 2020 15:22 7896 9
  • #1
    szuba20
    Level 4  
    Witam, mam problem z samsungiem galaxy a50. Kupiłem go w lombardzie jako telefon używany. W lombardzie wszystko działało jak należy. Przyszedłem do domu i zrobiłem hard reset żeby móc z niego już korzystać tak od zera jak z nowego telefonu. Po resecie telefon kazał mi połączyć się z wifi ponieważ jest chroniony samsung knoxem i uruchomienie go po resecie wymaga połączenia się z Internetem. Polaczylem się z wifi dokonczylem personalizowanie telefonu. Ale telefon nawet nie kazał mi się zalogować do konta Google tylko od razu przerzucil mnie na ekran startowy. Wyskoczyło powiadomienie że telefon jest chroniony przez Google Play Secure. Nie mogę otworzyć żadnej aplikacji/wejść w ustawienia/ani nawet zadzwonić. Ekran przesuwa się reaguje tak jak powinien Ale nie mogę nic uruchomić proszę o pomoc
  • #2
    tino2003
    Admin of GSM Group
    Wróć do komisu, otrzymałeś produkt nie zgodny z umową.
    Wykasują wszelkie zabezpieczenia lub muszą oddać pieniądze. Może sami padli ofiarą tego telefonu, ale to oni ponoszą odpowiedzialność.
  • #3
    szuba20
    Level 4  
    Wiem, że mogę tak zrobić ale czy nie da się tego jakoś naprawić? Bo kupiłem go po dobrej cenie w dobrym stanie i przed ustawieniem do ustawień fabrycznych wszystko działało dobrze. Więc nie chce zbytnio go oddawać :/

    Dodano po 22 [minuty]:

    Po naciśnięciu na "klawisz" Home. Wyskakuje powiadomienie "zasady zabezpieczeń zapobiegają korzystanie z klawisza sprzętowego"
  • #4
    blahfff
    Level 39  
    Prawdopodobnie trafiles na telefon zablokowany Knoxem przez operatora tylko plansza z informacja o braku platnosci jeszcze sie nie wyswietlila, choc powinna skoro w praktyce nic nie mozesz zrobic.
  • #5
    nemo333
    Level 30  
    Może spróbuj włożyć kartę SIM z aktywnym transferem danych?
    To niekoniecznie musi być już zablokowany telefon, może telefon ma tylko brand operatorski który umożliwia taką blokadę, ale bez internetu nie potrafi sprawdzić czy blokada powinna już działać.
    Sprawdź też czy telefon nie jest własnością któregoś z operatorów - https://www.plus.pl/formularze/formularz-imei oraz http://www.t-mobile.pl/c/sprawdzenie-imei
  • #6
    blahfff
    Level 39  
    nemo333 wrote:
    To niekoniecznie musi być już zablokowany telefon, może telefon ma tylko brand operatorski który umożliwia taką blokadę, ale bez internetu nie potrafi sprawdzić czy blokada powinna już działać.


    To tak nie dziala. Telefon ma kustomizacje Knoxa - co autor tematu napisal. Bez dostepu do internetu (WiFi czy transmisja danych nie ma znaczenia) nie przejdzie przez setup, bo Knox musi sie polaczyc z serwerem, zweryfikowac i uaktualnic stan urzadzenia. Ten proces przeszedl, wiec internet musial byc aktywny. Komunikaty ktore dostaje, np "zasady zabezpieczeń zapobiegają korzystanie z klawisza sprzętowego" - wskazuja, ze kustomizacja Knoxa przeszla i w tym momencie powinna mu sie prawidlowo pojawic plansza z informacja o niezaplaconych ratach. Jesli telefon bylby splacany i wlasciciel nie zalegalby z ratami to mimo Knoxa wszystko by dzialalo poprawnie i takich kwiatkow byc nie powinno.

    Sprawdzic IMEI na stronie opratorow oczywiscie warto, ale 100% ze dostanie informacje, ze jest urzadzenie jest jeszcze wlasnoscia operatora.
  • #7
    nemo333
    Level 30  
    blahfff wrote:
    Sprawdzic IMEI na stronie opratorow oczywiscie warto, ale 100% ze dostanie informacje, ze jest urzadzenie jest jeszcze wlasnoscia operatora.
    Niekoniecznie - aplikacja jest instalowana na każdym telefonie z brandem, ale nie każdy telefon z brandem jest zakupiony z ratami.

    blahfff wrote:
    Jesli telefon bylby splacany i wlasciciel nie zalegalby z ratami to mimo Knoxa wszystko by dzialalo poprawnie i takich kwiatkow byc nie powinno.

    Znając poziom aplikacji pisanych dla operatorów - w teorii masz rację, w praktyce może być różnie ;)

    Poza tym - KNOX to nie tylko aplikacja operatora do ścigania dłużników za niezapłacone raty, to też inne aplikacje do zabezpieczania danych i nadzoru nad urządzeniem
  • #8
    jedrzej0000
    Level 12  
    Zwróć telefon, nic tu raczej nie ugrasz
  • #9
    blahfff
    Level 39  
    nemo333 wrote:
    Znając poziom aplikacji pisanych dla operatorów - w teorii masz rację, w praktyce może być różnie ;)


    I bywa roznie bo tego typu blokady mozna do pewnego stopnia obchodzic. Natomiast z doswiadczenia mowie, ze takie cuda w przypadku niesplacanych urzadzen sie zdarzaja a opispane komunikaty wlasnie na to wskazuja. Po prostu cos poszlo nie tak i ekran sie nie wyswietlil, a mimo to zablokowal mozliwosc korzystania z telefonu.

    Quote:

    Poza tym - KNOX to nie tylko aplikacja operatora do ścigania dłużników za niezapłacone raty, to też inne aplikacje do zabezpieczania danych i nadzoru nad urządzeniem


    Oczywiscie masz racje. To uogolnienie, chodzilo oczywiscie o kustomizacje przez operatora za pomoca Knoxa - w sumie takie MDM, odporne na zmiany oprogramowania itp.
  • #10
    jedrzej0000
    Level 12  
    No niestety kupno smartfona w lombardzie to ruletka