logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pierwszy projekt na Arduino: sterowanie serwem, czujnikiem zbliżeniowym i diodami

Pavllo78 03 Mar 2021 23:57 798 6
REKLAMA
  • #1 19295677
    Pavllo78
    Poziom 2  
    Ocena: 4
    WITAM
    Mam pomysł na swój pierwszy projekt z wykorzystaniem Arduino Jestem początkujący i nie wiem jak się za niego zabrać:)

Chciałbym wykorzystać elementy:
    Arduino, serwo, czujnik zbliżeniowy, dwie diody zielona i czerwona, przicisk
    Program mialby za zadanie
    1 Załączam arduino dioda Zielona zapala się włącza się serwo i czujnik zbliżeniowy
    2 Gdy czujnik zbliżeniowy wykryje ruch serwo obraca się o180stopni i zapala się czerwona dioda
    3 Gdy przycisne przycisk serwo wraca na swoje miejsce i zapala się Zielona dioda i program wraca do początku

Dziękuję za pomoc i jak mogę się zrekompensować za pomoc?

Pierwszy projekt na Arduino: sterowanie serwem, czujnikiem zbliżeniowym i diodami
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 19295719
    kiss39
    Poziom 39  
    Ocena: 635
    Witam.

Tu znajdziesz pomoc "FORBOT" - https://forbot.pl/blog/kurs-arduino-podstawy-programowania-spis-tresci-kursu-id5290

Pavllo78 napisał:

dwie diody zielona i czerwona,
    Do diody LED zawsze wpinasz szeregowo rezytor i obliczasz np.
    Uz -źródło napiecia
    Ud-napięcie diody
    Id- prąd diody

Dobieranie rezystora dla diody np. czerwonej Ud=2V, Id=20mA (0.02A)
    Ur=Uz-Ud=5V-2V=3V
    R=Ur/Id=3V/0.02A= 150 om
    Moc rezystora Pr=Ur*Id=3V*0.02A=0.06Wat dobierasz wg np. TME 150-200 om, 0.125Wat

Pavllo78 napisał:
    Dziękuję za pomoc i jak mogę się zrekompensować za pomoc?
    Podaj dalej - czyli pomagasz innym.
  • REKLAMA
  • #3 19297308
    Pavllo78
    Poziom 2  
    Biore się za naukę i pisanie zobaczę czy dam radę:)
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 19297358
    kiss39
    Poziom 39  
    Ocena: 635
    Pavllo78 napisał: