Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yamaha Mt 125 - Obroty silnika odcinają przy 10 000

patmiks83 05 Apr 2022 14:47 174 10
  • #1
    patmiks83
    Level 3  
    Witam mam problem . Odcina mi zapłon przy 10 000 obrotów mimo że skala jest do 12 000 . Co może być przyczyną?
  • #3
    patmiks83
    Level 3  
    stachu_l wrote:
    Może motocykl czytał instrukcje obsługi z uwaga na stronie 14:
    UWAGA: Zabroniona jest praca silnika w strefie wysokich obrotów. Strefa wysokich obrotów silnika: 10000 obr./min i powyżej.

    No tak zabroniona jest i czytałem to ale jeśli jest zabroniona znaczy że jest możliwa m a ja takiej możliwości nie mam ponieważ kręci tylko do 10
  • #4
    stachu_l
    Level 29  
    Prędkościomierz w samochodzie też ma troche większą skale niż możliwości - Np Toyota LC120 "na zegarze" ma 200km/h a w danych technicznych ok prędkość maksymalna to 170km/h. Skala wskaźnika nie daje gwarancji osiągnięcia konca zakresu.
    patmiks83 wrote:
    stachu_l wrote:
    jeśli jest zabroniona znaczy że jest możliwa
    To znaczy, że gdyby osiągał takie obroty to należy je zmniejszyć Nie gwarantuje osiągania takich obrotów. Może jednak Japończyk poznał zapędy użytkowników Kraju nad Wisłą i wprowadził elektroniczna blokadę aby sobie nie popsuli motocykla.
    Czy ktoś ze znajomych ma taki motocykl z tego rocznika i osiąga wyższe obroty?
    Jeżeli tak to może faktycznie jakaś usterka albo ten znajomy obszedł blokadę (inny moduł zapłonowy, jakieś przeprogramowanie)
  • #5
    patmiks83
    Level 3  
    Niestety nikt ze znajomych nie ma takiego motocykla dlatego zadałem pytanie na forum . Ale dziękuję za wszystkie spostrzeżenia
  • #6
    rafik54321
    Level 28  
    Wiesz po co licznik jest wyskalowany dalej? Że gdy na pełnej bombie byś zjeżdżał z stromej górki, to opór silnika mógłby być niewystarczający do spowolnienia jazdy, przez co obroty dalej by ci wzrastały i byś tego nie wiedział bez zapasu na obrotomierzu. Jest też opcja że zwyczajnie mógłby się prędkościomierz zepsuć.

    Poza tym po co chcesz cisnąć aż do 12tys RPM? Na najwyższym biegu osiągasz te 10tys RPM? Obstawiam że nie :P .
  • #7
    patmiks83
    Level 3  
    Witam udało mi się skontaktować z innym użytkownikiem tej Yamahy i u niego obroty dochodzą do 12 000 więc coś jest z moim motorkiem nietak niestety
  • #8
    rafik54321
    Level 28  
    To na to ci już tylko w ASO odpowiedzą.
  • #9
    grzeniuw
    Level 25  
    Wiadomo co odpowiedzą. Spytają czy motor spełnia osiągi podane przez producenta. I żeby się cieszył, że odcina przy 10k a nie przy 12k, bo to oznacza że jest OK. Przecież obroty przy odcince nie mają nic do Vmax, ten z wyższą odcinką nie będzie z tego powodu szybszy.
    Inna sprawa, czy obrotomierze w tych już tu dwóch motorkach pokazują to samo i tak samo.
  • #10
    stachu_l
    Level 29  
    grzeniuw wrote:
    Przecież obroty przy odcince nie mają nic do Vmax, ten z wyższą odcinką nie będzie z tego powodu szybszy.
    No chyba mają - jeżeli jesteś w stanie wykręcić takie obroty na najwyższym biegu to każde dodatkowe 1000rpm to 10% większa prędkość (w stosunku do prędkości przy 10000rpm).
    Jak się troche poszuka po typie motocykla to pojawiają się jakieś dyskusje o CDI oraz moduły tuningowe (chyba wtrysk i zapłon) które niby podbijają RPM. Dyskusje nie do końca wyjaśniają czy fabrycznie takie ograniczenie było - może trzeba poczytać dokładniej. To organicznie fabryczne jeżeli jest może być zależne od rocznika ale także od rynku na którym oryginalnie sprzedawano motocykl.
    Chyba musisz dalej sam szukać, może jest jakieś forum motocykli Yamaha - tam można poszukać i ewentualnie zapytać.
    Jeszcze na nasze forum może zawitać ktoś kto miał do czynienia z tym motocyklem.
  • #11
    patmiks83
    Level 3  
    Dziękuję wszystkim za pomoc być będę szukał na forum Yamaha .