logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Światłowód na działce - podłączenie domu w odległości 70m, doświadczenia użytkowników

jaszczur7 19 Cze 2022 21:19 3549 10
  • #1 20067609
    jaszczur7
    Poziom 3  
    Ocena: 1
    Cześć, jestem w projekcie POPC i światłowód będzie poprowadzony do granicy mojej działki.
    Mój dom od granicy działki gdzie będzie światłowód jest oddalony o jakieś 65-70 metrów w linii prostej. Najbliższy słup również jest max 70 metrów oddalony, ale z tego co się zorientowałem światłowód będzie wkopywany bo jeden z sąsiadów nie zgodził się na poprowadzenie po słupach..

No i tutaj tak się zastanawiam. Zakładając że ten światłowód będzie doprowadzony do granicy działki pod ziemią, to według was możliwe jest to, że operatorzy sieci którzy będą potem świadczyć usługi, będą w ogóle chcieli mnie podłączyć? Nie znam się na tym, ale wydaje mi się że kopać i to wszystko podłączać przez 70 metrów na działce to będą duże koszty i operatorzy stwierdzą że im się nie opłaca... a wy jak myślicie? Może ktoś z was miał podobny przypadek że odległość była duża i trzeba było kopać, a mimo to operator was podłączył i śmigacie na światłowodzie?

Mam też starą linię telefoniczną z TP poprowadzoną, w ziemi wzdłuż płotu aż do domu i jestem ciekawy czy jest możliwość "wdmuchania" tam światłowodu, wtedy by się obeszło bez kopania.
  • #2 20067852
    Agdybytak...
    Poziom 16  
    Ocena: 50
    jaszczur7 napisał:
    Nie znam się na tym, ale wydaje mi się że kopać i to wszystko podłączać przez 70 metrów na działce to będą duże koszty i operatorzy stwierdzą że im się nie opłaca... a wy jak myślicie?

Na 99% tak będzie
    jaszczur7 napisał:
    Mam też starą linię telefoniczną z TP poprowadzoną, w ziemi wzdłuż płotu aż do domu i jestem ciekawy czy jest możliwość "wdmuchania" tam światłowodu, wtedy by się obeszło bez kopania.